נורית דנינו צילום עזרא לוי
נורית דנינו צילום עזרא לוי

מנהלת אגף החינוך, נורית דנינו: "אין נושא ואין תחום שמנהל החינוך נגע בו, מבלי שההורים מעורבים"

בראיון אחד על אחד שקיים העיתונאי יגאל רביד עם נורית דנינו בוועידת החינוך של צומת השרון ורשת שוקן,דיברה דנינו על מניעת נשירה, אחריות התפקיד וחשיבות מעורבות ההורים

פורסם בתאריך: 19.8.18 15:22

בראיון שקיים העיתונאי יגאל רביד עם מנהלת אגף החינוך, נורית דנינו, היום (א') בוועידת החינוך של צומת השרון ורשת שוקן, התייחסה דנינו למכלול הגדול ולמשמעותו של תפקידה: "התפקיד שלי חולש על הרבה מאוד תחומים", היא אמרה, "קודם כל אנחנו מופקדים על החינוך מגיל 3 עד 21 בחינוך המיוחד וזו אחריות על מעל לאלפיים עובדים, ספינה מאוד גדולה. אנחנו מופקדים על האוצרות הגדולים ביותר, כשכל האנשים שיושבים פה בכנס מוסרים את ילדיהם בבוקר למערכת החינוך שאנחנו אחראים עליה בעצם. אנחנו אחראים על פעילויות קידום נוער, על מרכזי המצוינות, המעטפת הגדולה של החינוך הפסיכולוגי – למעשה זה תפקיד של 24/7". 

נורית דנינו צילום עזרא לוי

נורית דנינו.  צילום: עזרא לוי

רביד שאל את דנינו על משמעות פרס החינוך שקיבל אגף החינוך בעירייה השנה מטעם משרד החינוך: "אני רוצה להגיד בצניעות שאני חוליה אחת בשרשרת הארוכה שאחראית על החינוך ברעננה. מדובר על פרס מאוד נשגב, למעשה הפרס הכי יוקרתי שמערכת חינוך יכולה לקבל, ולהגיש מועמדות רק פעם בכמה שנים. זה פרס שניתן אחת להרבה מאוד זמן, כאשר העיר מוכיחה למשך הרבה זמן, התמדה ונחישות בתחומים שונים. הפרס ניתן לעיר בקטגוריית הכלה ומניעת נשירה. אם מדברים על מדדים אובייקטיבים אז אני יכולה לומר שכשזכינו בפרס החינוך היינו על 1% של נשירה, בהשוואה לנתון הארצי שמדבר על 1.6% נשירה. היום אנחנו עומדים על כחצי אחוז נשירה נכון ל- 2018. העיר עצמה היא עיר מכילה, ונותנת לילדים את המענה כדי למנוע נשירה. ברור, שלא כולם יכולים להגיע למאה אחוזי בגרות, ולכן יש שוני בין התיכונים באחוזי הבגרות. אם יש כיתות ליקויי למידה בתוך תיכון או כיתה תקשורתית על הרצף האוטיסטי, אנחנו שומרים אותם בתוך העיר ולא שולחים אותם ללמוד מחוץ לעיר. לכן התוצאות שאנחנו צופים בבגרויות או במדדים אחרים הם שונים לחלוטין ממה שאנחנו מצפים מתלמידים אחרים. חשוב לנו שכל ילד יפתח את הייחודיות שלו, שייצא שלם בנפשו וגופו מבית הספר וימשיך בחייו למשימה הבאה. אני חושבת שאם אני מסתכלת על מה שהעיר הזאת עשתה לאורך השנים על ההתקדמות שלה, אין לה אח ורע". 

כשנשאלה על התפיסה החינוכית שלה, סיפרה דנינו על שילוב בין אוטונומיה של צוות החינוך ועל שיתוף ההורים: "התפיסה החינוכית שלי מדברת על הכלה ושיוויון. אנחנו מאוד מאמינים במנהלים שלנו ונותנים להם אוטונומיה. אנחנו מפתחים בעיר מודל ייחודי, ומפתחים מודל חינוכי שמבוסס על מנהיגות אותנטית והופך אותנו לעיר בניסוי בעיני משרד החינוך מכיוון שמה שאנחנו עושים הוא ראשוני מאוד. אני מאמינה מאוד בשיתוף ושותפויות ולכן אני מאמינה במעורבות הורים. אנחנו פיתחנו מודל ייחודי בעיר שבאים ללמוד ממנו כל הארץ – אין נושא ואין תחום שמנהל החינוך נגע בו, מבלי שההורים מעורבים. אני לא מעדכנת הורים, אני משתפת הורים. אנחנו בונים ביחד את התוכניות, מתכננים את האג'נדה החינוכית. בעיר רעננה יצרנו מבנים וסדירויות. יש לנו פורומים לאורך כל השנה, של עולים, של חינוך מיוחד. יש סדירויות של אחת לחודש וחצי יושבים פורומים ומעלים דברים על הפרק. אנחנו לא מחכים להודעה לעיתון או לפיצוץ, אנחנו נפגשים כדי לתכנן יחד. לפני כל מפגש הנהגת הורים יישובי, יו"ר הנהגת ההורים נפגש איתי, מקבל סקירה על מה נעשה עד כה ועל תכנוני העתיד. מנהלי המחלקות שלנו באופן תדיר מופיעים בפורומים. גם אני, גם ראש העיר".

כשנשאלה דנינו על שנת הלימודים הקרובה היא סיפרה על הפרויקטים החדשים שמחכים לתלמידי העיר. "אנחנו בישורת האחרונה לקראת פתיחת שנה בה אנחנו פותחים 12 מרחבי למידה ייחודיים בתוך בתי הספר שמנהלי בתי הספר בנו ותכננו. אפשר לדבר הרבה על חדשנות ועל כך שצריך לעשות דברים אחרים, זאת ספינה מאוד גדולה אבל מי שצריך לנווט אותה זה המורים. אנחנו משקיעים בהון האנושי – לבנות יחד עם המורים את תכנית ומערכת הלימוד החדשה. אנחנו פותחים מסלול ראשון בארץ לתלמידות מחוננות בתיכון אמי"ת. נלווה טכנולוגית את ההסעות של החינוך המיוחד כך שהאחראית תוכל לראות בכל רגע נתון את הימצאות ההסעות. מלווי ההסעות של החינוך המיוחד מקבלים הכשרה וכלים למהלך הנסיעה".

בסוף הראיון, נשאלה על ידי רביד האם קיבלה הצעה משר החינוך נפתלי בנט, תושב רעננה להצטרף לבית היהודי: "קודם כל אני מעריכה את שר החינוך שלנו", אמרה דנינו, "אבל אני והוא לא כל כך מכירים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר