נילי ציוני צילום עזרא לוי
נילי ציוני צילום עזרא לוי

נילי ציוני: "למורה שנמצאת 8 שעות בבית הספר אין כיסא משלה"

יו"ר המחלקה לפיתוח מקצועי ותרבות בארגון המורים, דיברה בוועידת החינוך של רעננה על תנאי המורים בבתי הספר, על התערבות הורים, והחמיאה לרעננה על קליטת עולים חדשים במערכת החינוך

פורסם בתאריך: 19.8.18 23:00

 

נילי ציוני, יו"ר המחלקה לפיתוח מקצועי ותרבות בארגון המורים, עסקה בוועידת החינוך של רעננה בזכויות המורים. "ועידת החינוך מציפה בין היתר לקראת שנת הלימודים החדשה את הבעיות בחינוך המקומי. למורה ששוהה בבית הספר יותר משמונה שעות, אין חדר משלה. היא נסחבת מכיתה לכיתה, אל חדר המורים, אין לה כיסא משלה או חדר משלה. סקר שערך לאחרונה ארגון המורים בין עשרת אלפים מורים מעיד על אי שביעות המורים מהנושא הזה. יש חוסר בחדרים לקיום שעות פרטניות, יש מיעוט בעמדות מחשב, זה בשיטת הכיסא החם, ויש אפילו מיעוט בכיסאות בחדר המורים, שלא נדבר על התור בחדרי השירותים שזהים במספרם בין גברים לנשים למרות הרוב המוחלט של הנשים במערכת החינוך".

בהמשך בירכה ציוני את רעננה וסיפרה על היכרותה עם מערכת החינוך העירונית. "אני מכירה את הסביבה באופן אישי", היא אמרה, "בעבר כיהנתי כמנהלת סניף ירקון בארגון המורים ורעננה הייתה אחת מהישובים שהיו באחריותי. רעננה היא אחד המקומות שמייחסים חשיבות עצומה למערכת החינוך. דאגה, מקצועיות, עבודה לא לפי הספר, והשקעת משאבים – כל אלה מאוד בולטים בעיר. אני אתן לכם רק דוגמא – ארגון המורים מצא לנכון להעניק את הפרס לחינוך מטעמו, שלוש פעמים רצופות הפרס הוענק לתיכון מטרו ווסט ברעננה בראשותו של אמנון בר נתן".

בהמשך דבריה התייחסה ציוני לשני נושאי הפאנלים שהתקיימו בוועידה: "רעננה בחרה להתייחס בכנס לשתי סוגיות חשובות – מעורבות ההורים, וקליטת העולים. קודם כל, אין חולק כי להורים יש את הזכות לומר את דעתם על הנעשה בבית הספר. יש מקום בו המערכת אינה נותנת מענה, אליו ההורים נכנסים. אך לעיתים התערבות ההורים יכולה להיות פוגענית ופולשנית – לקבוע מי ינהל וילמד, לקבוע ציונים, הגעה לבתי הספר מבלי שהוזמנו, דיווח למנהלת על איחורים של המורים, מעבירים מורים שיפוט ושיימינג חברתי. דרישות הורים לפיטורי מורים ולהדחת מנהלים הופכות שכיחות יותר, תוך כדי התעלמות מההסכמים הקיבוציים והזכויות המעוגנות של המורים. לא אחת הייתי עדה לסיטואציה, שפועלים להפסקת עבודתו של מנהל. אבל היום במרכזים של ניהול – לא עומדים בתור. אין מנהלים ואין מורים. בנושא העלייה, עקבתי אחרי מאמצי התיכונים ובתי הספר לקלוט עלייה. ברעננה לא עושים חינוך 'קומסי קומסה', גלי העלייה לרעננה זוכים לליטופים וקבלת פנים שמקלה את קשיי העלייה. אני מאוד מעריכה את המאמצים הכנים לקלוט לבתי ספר נהדרים עולים השונים בתרבות ובערכיהם. רעננה יודעת לדאוג לרווחת התלמידים המצוינים שלה".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר