דוכן תהל"ה במטרו ווסט, מימין: אלון הבר, פעילי תהל"ה שי פורת ואירית מור. קרדיט פרטי
דוכן תהל"ה במטרו ווסט, מימין: אלון הבר, פעילי תהל"ה שי פורת ואירית מור. קרדיט פרטי

רק ברעננה: לראשונה בישראל עמותה התומכת בהורים לילדים גאים הציבה דוכן בבית ספר

דוכן של עמותת תהל"ה הוצב בתיכון מטרו ווסט ביום הורים. "זה צעד גדול, זו פריצת דרך, אף אחד לא עשה את זה לפנינו", אמרה אירית מור שפעילה בעמותה

פורסם בתאריך: 17.9.18 15:39

אמש (א'), לראשונה בישראל, הוצב דוכן של עמותת תהל"ה – עמותה התומכת בהורים לילדים מהקהילה הלהט"בית ביום הורים בתיכון מטרו ווסט ברעננה. העמותה מסייעת להורים שחווים קשיים בתהליך היציאה מהארון של ילדיהם.

אחד מהאנשים שפעל למען הצבת הדוכן הוא אלון הבר, מורה לגיאוגרפיה במטרו ווסט ופעיל למען נוער להט"בי בעיר, שסיפר בראיון לצומת השרון לפני כחודש, על מאמציו להפוך את התיכון בו הוא מלמד ואת התיכונים ברעננה בכלל לידידותיים ומכילים יותר כלפי בני נוער להט"בים, ולמקומות בטוחים אשר יציעו סביבה תומכת לאותם בני נוער.

"מדובר באירוע מכונן מבחינת בית הספר", אמר היום הבר לצומת השרון, "זו פעם ראשונה שמקימים דוכן תהל"ה באסיפת הורים. זה חשוב גם כי מדובר בנראות שחשוב מאוד שתתקיים בבתי הספר ברעננה. גם אם לא כל ההורים מגיעים פיזית לדוכן ולוקחים דפים ומתעניינים, עצם זה שהם נחשפים לנוכחות דוכן, מביאה לכך שהם יכולים לחפש את 'תהל"ה' באינטרנט. הם יכולים להתעניין. הם רואים שיש לאן לפנות. להורים הרבה פעמים אין את הידע והמוכנות הרגשית להתמודד עם ילדים להט"בים, ולשם זה ארגון תהל"ה קיים".

אתה בעצם עמדת מאחורי הקמת הדוכן?

"כמובן. יש את הוועדה לקבלה וסבלנות שהיא מן הסתם עזרה המון, וגם את ארגון תהל"ה עצמו, אבל זה בית ספר שאני הרי מלמד בו, ויש לי בו שיתוף פעולה נהדר עם אמנון בר נתן המנהל. אגב, הכל נעשה בצורה מדודה. אנחנו לא רוצים להגזים, להפוך את זה למאוס. אנחנו רוצים להכניס את הנושא בעדינות ולהראות נוכחות ולתת מקום ומענה להורים ולילדים בבית הספר".

אירית מור, פעילת תהל"ה ברעננה שעמדה בדוכן כל הערב, אמרה: "אף פעיל מלבדנו עדיין לא הגיע להקים דוכן באסיפת הורים. אנחנו הראשונים בארץ שעשינו את זה. זה צעד גדול, זו פריצת דרך. אני חייבת להזכיר את הוועדה לקבלה וסובלנות בעיר בראשות רונית וינטראוב, שפועלת יחד איתנו בכל הנושא של קבלה ותמיכה לקהילה הלהט"בית בעיר, שגם פעלה להקמת הדוכן. למה זה כל כך חשוב הדוכן הזה? הורים לא תמיד יודעים למי לפנות ברגע הראשון, וזה שיש דוכן שעומד ביום הורים ונותן להם מענה זה נהדר. היו הורים שהראו עניין כשהם ראו את הדוכן. אני מקווה שבשנה הקרובה נצליח להעמיד דוכנים נוספים בתיכונים נוספים ברעננה".

אמנון בר נתן, מנהל מטרו ווסט, בירך על הצעד: "אנחנו מאמינים שלכל אחד יש את הזכות לקיים את אורח חייו כפי שהוא מבין, באופן שיוויוני ומלא, כך שכל אחד גם שומר על כבודו של האחר. לכן האמירה של בית הספר היא שאנחנו נותנים מקום והזדמנות לכולם. בית הספר חורט על דגלו אחווה, ידידות ושיוויון ואנחנו כמוסד לימודי שמדריך ומחנך בני נוער, מקפידים לשמור על ערכים אלו כנר לרגלינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר