פרויקט החממה ע"ש דן ברוך ז"ל. קרדיט: אמיר פוירמן
פרויקט החממה ע"ש דן ברוך ז"ל. קרדיט: אמיר פוירמן

חממה חדשה בבית ספר ברטוב על שמו של דן ברוך ז"ל

החממה נתרמה על ידי בוגר בית הספר, דני חפץ. ברוך לימד חקלאות בבית הספר במשך 37 שנה עד שיצא לגמלאות. אלמנתו של ברוך: "מרגש שממשיכים את מורשתו"

פורסם בתאריך: 21.11.18 18:23

ביום שישי האחרון נחנך פרויקט החממה בבית הספר היסודי 'ברטוב' ברעננה, במסגרתו ילמדו לראשונה ברעננה תלמידי כיתות א'-ג' חקלאות מסורתית והידרופונית בעזרת רכישת ניסיון בעבודה בחממה אותנטית. החממה, שנתרמה על ידי בוגר בית הספר דני חפץ, הוקמה לזכרו של דן ברוך ז"ל, שמלבד כהונתו הארוכה במועצת העיר שנמשכה שש קדנציות לימד בבית הספר 'ברטוב' חקלאות במשך 37 שנים, עד שיצא לפנסיה בשנת 2000.

פרויקט החממה ע"ש דן ברוך ז"ל. קרדיט: אמיר פוירמן

פרויקט החממה ע"ש דן ברוך ז"ל. צילום: אמיר פוירמן

חבר המועצה אביחי ארביב, שמתנדב בפרויקט ואף קישר בינו לבין חברי קבוצת הרובוטיקה מתיכון 'אביב' שסייעו בהפיכת החממה לפעילה, סיפר: "התרומה של החממה היא בכך שהיא נותנת הזדמנות נפלאה ללמד את הילדים גם חקלאות מעשית בתנאי חממה, וגם חקלאות הידרופונית שכמעט לא קיימת במערכת החינוך. זה בנוסף לשיעורים המדעיים, בהם הילדים יכולים ללמוד על הצמחים עצמם, הנביטה וההשרשה שלהם. החממה הזו היא כלי מצוין שמאפשר לילדים להמחיש את הלימודים התיאורטיים שהם לומדים".

פרויקט החממה ע"ש דן ברוך ז"ל. קרדיט: אמיר פוירמן

"אני מאוד מעריכה את מה שנעשה עבור דן ז"ל", אמרה שרה ברוך, אלמנתו, "ובעיקר את אביחי שמנסה בכל כוחו להמשיך את מורשתו של דן בכל מיני דרכים, ומודה גם למנהלת בית הספר 'ברטוב' סיגל לויטס שנרתמה למאמץ. עברו חמש שנים מפטירתו של דן אבל הוא עדיין חי דרך הפרויקטים האלו והעשייה הזו. מרגש שממשיכים את מורשתו".

 

דן ברוך ז"ל

דן ברוך ז"ל

בנוסף לפרויקט החממה, נחנך לפני מספר שבועות 'פרויקט חקלאות בין דורית' לזכרו של דן ברוך ז"ל, בו חלקת אדמה בסמוך לבית הספר 'ברטוב' משמשת כקרקע ללימוד חקלאות, זריעה ושתילה בשיתוף תלמידי בית הספר 'ברטוב' ומתנדבים ותיקים בעלי זיקה לבית הספר ולחקלאות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר