גן ילדים. צילום אילוסטרציה זאב שטרן
גן ילדים. צילום אילוסטרציה זאב שטרן

"זה מרגיש כאילו הילדים של גני חצי יום הם סוג ב' מבחינת עיריית רעננה"

בחג חנוכה הקרוב, בפעם השנייה ברציפות, עיריית רעננה לא תפעיל את גני ה"חצי יום" בחופש, בניגוד לתכנית הארצית "ניצנים בחופשות" של משרד החינוך. ההורים זועמים: "זה זלזול בשעות העבודה של ההורים"

פורסם בתאריך: 27.11.18 13:35

עיריית רעננה אישרה השבוע כי את חופשת החנוכה הקרובה יבלו ילדי גני ה-"חצי יום" בבית, ולא בגן. גני יום הלימודים המקוצר לא יפעלו בחופש חנוכה, זאת למרות תכנית החינוך הארצית "ניצנים בחופשות", שמטרתה היא לקצר את מספר ימי החופש של ילדי הגנים ולתת להם חמישה ימי לימודים נוספים בחופשת חנוכה ובחופשת פסח. על פי דוברות העירייה, גני היול"א (יום לימודים ארוך, גנים הפועלים עד 16:30) וגני החינוך המיוחד אכן יפעלו בחופש הקרוב בהתאם לתכנית "ניצנים בחופשות", אך כ-30 גני יום הלימודים המקוצר, גני ה"חצי יום", לא יפעלו בחופש חנוכה.

יש לציין כי התכנית "ניצנים בחופשות" מיועדת לכל ילדי הגנים ולילדי בתי הספר היסודיים בכיתות א'-ג', ללא קשר לאורך יום הלימודים של הגן. הרשמה של ילד לתכנית דורשת השתתפות כספית מהוריו של עד 30 שקלים נוספים לכל יום לימודים במהלך החופשים. כמו כן, חשוב לציין כי השתתפות רשות מקומית בתכנית אינה בגדר חובה, וכל רשות רשאית לבחור איזה גנים יפעלו במהלך החופש. בהרצליה למשל, בחרו לאפשר לילדי גני ה"חצי יום" להירשם לתכנית.

"גם לפני שנה הבטיחו שהעניין יטופל", אומרת אמא לשתי בנות בגני "חצי יום", "העניין לא טופל, הנה הגענו לחנוכה, ומה קרה? כלום. כל פעם העירייה מספרת לנו סיפורים ומורחת אותנו ולא דואגים לילדים שלנו בחגים. יש הרבה כעס ומרמור על כך. מבטיחים הבטחות ולא מקיימים. כולי תקווה שבפסח הקרוב לפחות העניין כן ייצא לפועל".

אמא נוספת מספרת כי חוסר האפשרות לתת מענה חינוכי לילדים בחופשה פוגע לה בפרנסה: "זה מרגיש כאילו הילדים של גני חצי יום הם סוג ב' מבחינת עיריית רעננה. לא דואגים להם מהרבה בחינות. מבחינתנו זה ביזיון. לא ייתכן שהיה לעירייה יותר משנה ליישר קו עם תכנית ממשלתית וזה עדיין לא טופל. מחכים עד לרגע האחרון כדי להגיד לנו את זה, מושכים את זה עד לקץ. אנחנו אנשים עובדים, מפספסים ימי עבודה ומחויבים להישאר בבית עם הילדים. זה זלזול בשעות העבודה של ההורים. התכנית הזו קיימת כדי שהורים יוכלו לעבוד בחנוכה ובפסח, זה ימים יקרים מפז ששווים פדיון של צ'ק משכורת. איפה ההתחשבות?"

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "במהלך חופשת חנוכה, עיריית רעננה מפעילה את גני היול"א, המהווים את הרוב המוחלט מסך כל הגנים בעיר. גני יום לימודים קצר (עד השעה 14:00) אינם פועלים במהלך חופשת חנוכה. במסגרות החינוך המיוחד בהן תתקיים פעילות נשלחה הודעה פרטנית להורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאירה

    ככ נכון… העירייה ממש מתייחסת לגני היום הקצר כאל סוג ב, מהרבה מובנים!!! מנסיון!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר