האקתון רעננה. באדיבות אשכול פיס רעננה
האקתון רעננה. באדיבות אשכול פיס רעננה

הנורה שתתריע, המכונה שתחלק תרופות והאפליקציה שתמפה את העסקים ברעננה

הממציאים של מחר: כמאתיים תלמידים השתתפו ב'האקאתון' רעננה, אירוע בו הציגו התלמידים פתרונות לבעיות הקיימות ברעננה בתחום הנגישות. ויש גם זוכים

פורסם בתאריך: 30.12.18 16:56

ביום חמישי האחרון התקיים באשכול פיס ברעננה ה'האקאתון' העירוני הראשון. בהאקאתון, אירוע יזמות מרתוני בו קבוצות של מתחרים מחפשות פתרונות יצירתיים לבעיות קיימות, השתתפו כ-50 קבוצות בני נוער משמונה חטיבות ביניים בעיר: אלון, יונתן, אמי"ת רננים, בני עקיבא, אמי"ת מדעי כפר בתיה, השרון, רימון ומיתרים. נושא ההאקאתון היה "רעננה עיר נגישה" – כך שמאתיים התלמידים שהשתתפו באירוע היו צריכים למצוא פתרונות לבעיות בתחום נגישות מידע, תחבורה, נגישות מבנים ועוד.

האקתון רעננה. באדיבות אשכול פיס רעננה

"ההאקתון נעשה בגרסה מאוד קטנה ומינימלית בחטיבת אלון בשנה שעברה", סיפרה רודי בוקסנבאום, מנהלת אשכול פיס שיזמה את האירוע, "ואמרתי לעצמי שבשנה הקרובה אני אעשה זאת במתכונת גדולה לכל העיר. היה אירוע מכונן ומדהים. אני מוקירה תודה לכל מי שהשתתף ולקח חלק, לעיריית רעננה, למנטורים, למורים, לתלמידים ולשרונה חזן, נציגת משרד החינוך שהייתה שותפה איתי לאורך כל הדרך".

בנוסף למאתיים התלמידים שהתחרו בקבוצות, היו במקום גם כחמישים תלמידי תיכון ממגמות טכנלוגיות מהתיכונים מטרו ווסט, אוסטרובסקי ואביב, שסייעו לתלמידים במהלך התחרות. לצדם היו גם עשרים מנטורים בוגרים מתעשיית ההייטק, ביניהם היה גם חבר המועצה לשעבר אביחי ארביב, מהנדס מערכות במקצועו.

האקתון רעננה. באדיבות אשכול פיס רעננה

האקתון רעננה. באדיבות אשכול פיס רעננה

"זה מאוד מרגש שניגשים לפתור בעיות בנושא נגישות בדרך טכנולוגית ומדעית", סיפר ארביב לצומת השרון, "מה שרודי עשתה כאן, היא נתנה הזדמנות לכל בני הנוער לעבוד בלי חסמים. היה בבניין גם חדר בנייה עם מדפסות תלת מימד וחומרי בנייה כדי לאפשר לקבוצות לבנות דגמים למודלים ולממש את הפתרונות שלהם. במשך 12 שעות, מאתיים ילדים עבדו ללא הפסקה ובהתלהבות כדי להגיע למטרה. זה מחמם את הלב, שילדים מתעניינים במדע וטכנולוגיה. אני מברך על היוזמה. ההאקתון היה ברמה מאוד גבוהה, גם מבחינת חשיבה וגם מבחינת ביצוע, ואני מקווה שזו יריית פתיחה לעוד האקתונים בעתיד. אני גם באופן אישי מאוד שמחתי ונהניתי מכל היום הזה. גם לסייע, וגם להיות חלק מזה".

האקתון רעננה. באדיבות אשכול פיס רעננה

האקתון רעננה. באדיבות אשכול פיס רעננה

אביחי ארביב

אביחי ארביב

בין הפתרונות שהציגו התלמידים: מערכת שאפשרה לבעלי מוגבלויות ללא יד ימין לפרוט על גיטרה בעזרת פדל מיוחד, אפליקציה שממפה את העסקים בעיר הנגישים לבעלי מוגבלויות, רמפה שתפקידה לקשר בין הרכבת לרציף כדי למנוע מאנשים ליפול ברווח הקיים, מכונה אוטומטית שתפקידה לחלק את התרופות המתאימות לחולים על פי הזמן המתאים ביום, ועוד.

מתוך 50 הפתרונות שהוצגו, 12 עלו לגמר. מתוכם, זכתה הקבוצה מחטיבת הביניים "אלון", שהציגה פטנט בו נורה שנמצאת ליד דלת הכניסה, מתחברת למוצרים החשמליים בבית ומזכירה לדייר לפני שהוא יוצא אם אחד המכשירים החשמליים, הדוד החשמלי או התנור לדוגמא, עדיין דלוקים. ההמצאה מיועדת לאנשים מבוגרים ולחולי דמנציה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר