צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטINGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטINGIMAGE

יוזמה מהפכנית: תלמידים יתחילו שימוש בסמרטפון בגיל מאוחר

ביוזמה משותפת של הנהגת ההורים היישובית ואגף החינוך, תלמידי בתי הספר היסודיים ברחבי העיר צפויים להתחיל להשתמש בפלאפון ללא חיבור לאינטרנט שיחליף את הסמארטפון, ובמקביל ללמוד על הסכנות והשימוש הנכון בטלפון חכם.

פורסם בתאריך: 4.2.19 08:08

הנהגת ההורים היישובית ברעננה, פועלת לצד אגף החינוך ברעננה כדי לקדם כבר בשנת הלימודים הקרובה את יוזמת ה"טלפונים הבטוחים" – יוזמה לפיה תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר, ילמדו על סכנות ועל שימוש נכון בסמרטפון ויתחילו את השימוש בו רק בכיתה ד' או מאוחר יותר (ע"פ החלטת ההנהלה והנהגת ההורים של כל בית ספר). עד אז ישתמשו בטלפונים ללא חיבור אינטרנט, מה שמכונה "טלפונים טיפשים". התכנית צפויה להתחיל כבר בשנת הלימודים הקרובה.

"כולם מבינים היום, גם מערכת החינוך וגם ההורים, שהילדים כל היום מוקפים במסכים, בין אם זה לפטופים, פלאפונים או טלוויזיה", אומרת יו"ר הנהגת ההורים היישובית, אודליה כהן-שינדורף, "כשהטלפונים החכמים רק יצאו לשוק, רק הילדים הגדולים קיבלו טלפונים, ילדים בכיתות ו'-ז'. היום זה ירד דרמטית לכיתות א' ו-ב'. לא כל התכנים בפלאפונים החכמים הם ראויים. אנחנו גם יודעים כיום על מחקרים שמקשרים בין דיכאון לבין מסכים. בתכנית שלנו, עצם התחלת השימוש בפלאפונים חכמים, שמכילים בתוכם חיבור לאינטרנט, תידחה לכיתות מאוחרות יותר. זה מהלך עם תוכן חינוכי ובריאותי. המטרה הסופית היא שהוועד בכל בית ספר יתארגן, יקנה טלפונים "בטוחים", ויחלק אותם".

"הרעיון נולד, מהסכנות ההולכות וגוברות משימוש בסמארטפון בגיל צעיר, על ידי ילד שלא מודע לאותן סכנות", אומר גולן בן צבי, שמוביל את הנהגת ההורים היישובית לצד כהן-שינדורף, "עד היום, בתי הספר נקטו ביוזמה של הרצאות על ידי מומחים. זה בסדר, אך זה בגדר כיבוי שריפות. לראשונה, הנהגת ההורים, הציגה מענה כוללני, שאינו בבחינת כיבוי שריפות, אלא תהליך חינוכי, שאמור לתת כלים לילד, ולעשותו בוגר ואחרי יותר לשימוש בסמארטפון. לראשונה, יש מערכי שיעור, שאמורים להיכנס כחלק מתכנית הלימודים בבתי הספר היסודיים, ולעסוק בסכנות העולם הטכנולוגי בו אנו חיים."

מקור היוזמה המקומית, שהחלה בפגישה בין הנהגת ההורים ואגף החינוך בשבוע שעבר, הגיע מיוזמת הטלפונים הבטוחים הארצית, אותה התחילו נעמה גלעדי מרעננה וסיגל רובין-שהם מהוד השרון, לפני כחצי שנה. היוזמה הארצית כבר הגיעה למאות בתי ספר ברחבי הארץ ודף הפייסבוק של היוזמה, "תנו לגדול על שקט", הגיע כבר לאלפי עוקבים.

"זה התחיל מזה שהבנתי שהילדים בכיתה של הבן שלי שהיה בזמנו בכיתה ב', הולכים לקבל סמארטפונים", מספרת נעמה גלעדי, אמא לילד בבית הספר "שקד" ברעננה, "בשיח שלי עם שאר ההורים בכיתה, סיכמנו שלא נסכים לתת לילדים סמארטפונים, אלא טלפונים בטוחים. מאז, פנו אליי 300 בתי ספר מרחבי הארץ כדי לקבל הדרכה בנושא. צריך להעלות את המודעות לסמרטפונים. הם התפרצו לחיינו לפני 11 שנה, וכל שנה הגיל בו מתחילים להשתמש בפלאפון חכם יורד. אני חושבת שזה לוקח מהילדים המון מהשקט שהם זקוקים לו כדי לגדול בצורה מיטבית. אני חושבת שההחלטה של הנהגת ההורים ברעננה להטמיע את הטלפונים הבטוחים, זאת הדרך הנכונה. צומחת כאן תנועה מהשורש, מלמטה. אני מרגישה שאנחנו בונים כאן משהו לעתיד טוב יותר. גם בסיגריות, רק אחרי המון שנים, הבנו את הנזקים שהן גורמות לנו. אני חושבת שאלו הם הניצנים של מהפכת הפלאפונים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר