שיר יפה לצד תרומות בבית הספר מטרו ווסט. צילום דורית שטרן
שיר יפה לצד תרומות שנאספו במטרו ווסט. צילום דורית שטרן

להצדיע לה: תלמידת מטרו ווסט יזמה שבועיים של התרמות בבית הספר

שימו לב מה הצליחו לאסוף התלמידים בעזרת צוות בית הספר: 50 ק"ג של דברי מזון, פריטי לבוש, משלוחי מנות, תחפושות ואביזרים לפורים, ביגוד ומשחקים לתינוקות, שמיכות לכלבייה העירונית ומשחקי קופסה לפנימיה

פורסם בתאריך: 12.2.19 19:31

בשבועיים האחרונים אספו תלמידי תיכון "מטרו ווסט" ברעננה, עשרות ארגזי תרומות המיועדים לנזקקים, בעקבות יוזמה של תלמידת י"ב בבית הספר, שיר יפה. יפה החלה לתכנן כבר בסוף השנה שעברה את פרויקט התרומות, שעונה לשם "תנו MOR", במסגרתו נאספו תרומות במשך כשבועיים מתלמידי בית הספר וצוות המורים. בין התרומות שנאספו: כ-50 קילוגרמים של דברי מזון לעמותה הרעננית "מחיים לחיים", פרטי לבוש והנעלה לעמותת "בגדים מהלב", משלוחי מנות לבית החולים "מאיר", תחפושות ואביזרים לפורים עבור יריד "תחפושוק" שיתקיים ברעננה וכל הכנסותיו ייתרמו לקרן "רועי לא אחסר", ביגוד ומשחקים לתינוקות עבור עמותת "מלכי" לילדים בעלי צרכים מיוחדים, מגבות ושמיכות לכלבייה העירונית ומשחקי קופסא לפנימיה בדרום הארץ. בנוסף מכרו התלמידים כ-175  חולצות עם הכיתוב "מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו אחר", כאשר כל ההכנסות מהמכירות ייתרמו למקלט לנשים מוכות.

תרומות בבית הספר מטרו ווסט. צילום דורית שטרן

תרומות בבית הספר מטרו ווסט. צילום דורית שטרן

"בכללי אני מאוד פעילה חברתית", סיפרה שיר יפה לצומת השרון, "אני מתנדבת כבר שנתיים בכנפיים של קרמבו ושלוש שנים במד"א. את הרעיון הזה קיבלתי מחברה שעשו את זה בבית הספר שלה בהרצליה בסגנון קצת שונה. חשבתי שזה יהיה רעיון ממש מגניב להביא את זה לבית הספר שלי. פניתי לדורית שטרן, רכזת המעורבות החברתית, בסוף שנה שעברה, והצעתי לה. היא ממש שיתפה פעולה ותמכה ברעיון. צירפנו לתכנון את מנהל בית הספר אמנון בר נתן, ועוד שני תלמידי י"ב, מישל מייט, ובן מרטינובסקי. התחלנו לפרסם את זה בבית הספר, עברנו כל יום בכיתות, ברשתות החברתיות, שלחנו הודעות בווטסאפ. ההיענות הלכה וגדלה, זה דרש הרבה מאמץ".

תרומות בבית הספר מטרו ווסט. צילום דורית שטרן

תרומות בבית הספר מטרו ווסט. צילום דורית שטרן

"אני חושבת שהסטיגמה שבני הנוער מרוכזים בעצמם היא לא נכונה", מוסיפה יפה, "לדור שלנו יש המון השפעה לשנות המון דברים בחברה. רואים את זה. בית הספר שלנו ממש דוגל בעשייה חברתית, ורוב הפרוייקטים באים מאיתנו. מחר, כשכל העמותות יגיעו לקחת את עשרות הארגזים שאספנו להן, הסטיגמה הזאת תתנפץ". מלבד גיוס התרומות, ראש עמותת "מלכי", ארנולד רוט, הגיע ביום ראשון האחרון לבית הספר השבוע וסיפר לתלמידי כיתה י' את סיפורו האישי והמרגש שעומד מאחורי העמותה, שהוקמה לזכר בתו מלכי ז"ל שנרצחה בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים, ב-2001.

עשרות ארגזי התרומות שנאספו ייתרמו מחר באירוע חגיגי ויימסרו לנציגי העמותות שיגיעו לבית הספר. בנוסף, יתגייסו מחר התלמידים לתרומת דם באמצעות ניידת מד"א שתגיע לתיכון, ולתרומת שיער לעמותת "זכרון מנחם" באמצעות ספר מקצועי שיגיע בהתנדבות לבית הספר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר