תאטרון ידידות צילום דוברות העירייה
תאטרון ידידות צילום דוברות העירייה

פרויקט יום הידידות: התלמידים נחשפים לאורח החיים של בעלי מוגבלויות

בפרויקט משתתפים תלמידי שכבות ח' מחטיבות הביניים בעיר, בכל פעם בית ספר אחר. יום הידידות כולל סרט, מפגש חברתי וסדנה

פורסם בתאריך: 18.2.19 08:10

תלמידי שכבת ח' בחטיבות הביניים בעיר, השתתפו במהלך החודשים האחרונים בפרויקט ייחודי לקבלת האחר המתקיים בעיר. כחלק מהפרויקט זכו התלמידים להכרות עם אורח חייהם והתמודדויותיהם השונות של אנשים עם מוגבלויות. הפרויקט נקרא "יום הידידות" ובכל פעם משתתפים תלמידים מבתי ספר אחרים. הוא מתקיים באשכול פיס בעיר בהובלת האגף לשירותים חברתיים ומנהל החינוך העירוני. הפרויקט כולל מספר פעילויות שנועדו לאפשר לתלמידים להיחשף לאורח החיים של אנשים עם מוגבלויות ולהתמודדויותיהם השונות, מתוך מפגש אישי עימם, ופעילות חווייתית משותפת, בהנחיית אנשי מקצוע וצוותי החינוך.

היום נפתח בצפייה של התלמידים בסרט "השתקפות" בהפקת התיאטרון הקהילתי "ידידות", ששחקניו הם אנשים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית, ומשקף לצופים את אורח חייהם של חברי התיאטרון הכולל בין היתר שחייה, ציור ותחביבים שונים, מתוך רצון להעביר את המסר "אנחנו בדיוק כמוכם". בסיום הצפייה מתקיים מפגש של התלמידים והשחקנים למשחקי אימפרוביזציה, בהנחיית בימאית התיאטרון דקלה הרניק זורע, וכן נערכות סדנאות שיח ולמידה של התלמידים בנושא אנשים עם מוגבלויות.

את היום חותמת סדנת "רגיש נגיש" המדמה סיטואציות בהן נתקלים אנשים עם מוגבלויות כחלק משגרת יומם, ומבטאות התמודדויות שלהם עם מוגבלות פיזית או חושית כמו לקות שמיעה, פגיעה מוטורית, נכות או עיוורון, מתוך רצון לשנות תפיסות מחשבתיות של התלמידים ולתרום לתהליך קבלת האחר. פעילות ימי הידידות מלווה על ידי יעל המלי לבנת רמון, עו"ס קהילתיות מהמחלקה לעבודה הקהילתית, וענת כהן, מנהלת המחלקה לפיתוח תוכניות, סל תרבות ויוזמות, במינהל החינוך, האחראיות במשותף על ארגון הפרויקט.

עד כה, השתתפו בתכנית תלמידי שכבת ח' בחטיבות הביניים יונתן, אלון והשרון, ובהמשך צפויות ליטול בה חלק גם תלמידות שכבת ח' באמ"ית רננים. יום הידידות זוכה להצלחה בקרב התלמידים, שתיארו את תחושות ההתרגשות שחשו במהלך הצפייה בסרט מהיחשפותם לאנשים עם המוגבלויות. בין היתר סיפרו התלמידים כי בעקבות היום התחזקה בהם התחושה כי אין דבר העומד בפני הרצון, והחשיבות שבהיכרות עם האחר, ותרומתה ביצירתה של חברה מכילה, מבינה ומעודדת הקשבה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר