בחירות בתיכון "אביב"
בחירות בתיכון "אביב"

ניצחון מוחץ למפלגת כחול לבן בבחירות בתיכון אביב

תלמידי התיכון הצביעו היום בבחירות מדומות לכנסת, כאשר לאירוע לא הוזמנו פוליטיקאים וכל מפלגה יוצגה על ידי תלמידים. מפלגת האיחוד של גנץ ולפיד זכתה בכמעט מחצית מהקולות

פורסם בתאריך: 6.3.19 18:10

לקראת הבחירות לכנסת שיתקיימו בחודש אפריל הקרוב, קיים היום תיכון אביב ברעננה בחירות לכנסת משלו, בהן הצביעו תלמידי כיתות יא' ו-יב'. הרוב המוחלט של התלמידים בחר במפלגת כחול לבן, שזכתה ב-48% מהקולות, שהם כ-57 מנדטים.

בניגוד לאירועי בחירות אחרים שהתקיימו בתיכונים אחרים ברחבי הארץ, בתיכון אביב דווקא בחרו שלא להזמין פוליטיקאים. כל מפלגה הוצגה על ידי קבוצה של תלמידים, ובסוף תהליך הצגת המצע, הצביעו התלמידים למפלגה איתה הזדהו.

"אנחנו התנגדנו להביא פוליטיקאים, כי הרגשנו שזה מלמד הרבה פחות מאשר לתת לתלמידים את הבמה ואת ההתנסות האישית, בנוסף פוליטיקאים מגיעים לאירועים האלו כדי לקבל זמן במה ולקושש קולות", אמרה סיניה הדר, רכזת האזרחות בבית הספר, שיזמה את אירוע הבחירות, "מרגש במיוחד היה לראות את תלמידי הכיתה התקשורתית, תלמידים המאובחנים על הספקטרום, שייצגו את מפלגת ש"ס, עלו לבמה והציגו את המפלגה באופן מדויק ומרגש".

בחירות בתיכון "אביב", צילום: תיכון "אביב"

"פוליטיקאים מגיעים לאירועים האלו כדי לקבל זמן במה ולקושש קולות". סיניה הדר עם קלפי הקולות. צילום: תיכון אביב

אחרי מפלגת כחול לבן שקיבלה כמעט מחצית מהקולות, התלמידים בחרו במפלגות הבאות בסדר יורד: הליכוד עם 25% מהקולות, מרצ והעבודה עם 9%, ש"ס עם 6% והמפלגות גשר ו-זהות עם 1.5%. שאר המפלגות (יהדות התורה, איחוד מפלגות הימין, כולנו, הימין החדש והמפלגות הערביות) לא גרפו קולות כלל.

"בחלק משיעורי האזרחות אנחנו מלמדים על מאפייני הבחירות ועל התהליכים הדמוקרטיים במדינה, אבל אין כמו הפרגמטיות שבהתנסות בבחירות עצמן", הוסיפה הדר, "הופתעתי לטובה מהאירוע. התלמידים שעלו לבמה והציגו את המפלגה בה תמכו עשו את זה בצורה מצוינת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר