איתי ואיתמר אונגר. צילום פרטי
איתי (משמאל) ואיתמר אונגר. צילום פרטי

תכירו: האחים הסייעים שינפצו לכם את הסטיגמות

איתי ואיתמר אונגר מרעננה עובדים כסייעים בגני ילדים בעיר. "לחלק מההורים יש הרגשה מוזרה כשהם רואים דמות גברית בגן, אבל הרוב מקבלים זאת באהבה", אומר איתמר

פורסם בתאריך: 12.3.19 13:35

המילה "סייע" לא מתגלגלת לחלק מאיתנו נו טוב על הלשון, וכשאומרים "גנן" אנחנו בטוחים שמתכוונים לבחור שמטפל לנו בדשא של הבניין. למרות זאת, יש לא מעט גברים שעובדים כסייעים או גננים בתחום החינוך לגיל הרך. שניים מהם הם האחים איתי ואיתמר אונגר, תושבי רעננה העובדים בגנים בעיר.
איתמר אונגר בן ה-21 מרעננה, עובד כיום כסייע בגן תקשורתי בעיר וכסייע מחליף בגנים נוספים. הוא נולד וגדל ברעננה, למד בבית הספר היסודי "אריאל" ובישיבת בני עקיבא. עוד בזמן שירותו במטה בריאות הנפש בצה"ל, שם עבד לצד עובדים סוציאליים ופסיכולוגים, החליט ללמוד חינוך מיוחד במל"א אור יהודה, שם הוא יסיים בקרוב את שנתו השנייה.

איתמר אונגר, צילום פרטי

איתמר אונגר, צילום פרטי

"כשהשתחררתי מהצבא לפני כשבעה חודשים, התעניינתי בעבודה טובה מלאת משמעות וסיפוק המשלבת ניסיון בתחום לימודי", מספר אונגר, "התחלתי כסייע בקייטנה 'סוגרים את הקיץ', ומשם דרך מינהל החינוך בעירייה הגעתי לגן ארבל, גן תקשורתי ברעננה, שם אני עובד עד היום כסייע. בגלל הלימודים שלי, זה גם עוזר לי לרכוש ניסיון תעסוקתי ומקצועי בנושא".
"ללא קשר למגדר, בעיריית רעננה יש מחסור עצום בסייעות וסייעים", הוא מציין. "אבל כמובן שבקרב גברים המקצוע בכלל לא נפוץ. כאשר נכנסתי למערכת היו איתי רק עוד שני סייעים גברים. כיום מלבדי יש עוד שבעה סייעים גברים, ביניהם אחי, איתי".
אחיך הצטרף בעקבותיך?
"כן. הוא סטודנט למשפטים והוא חיפש עבודה, ודרכי הצטרף למקצוע".
מה הכי קשה במקצוע?
"יש בעבודה הזו קשיים רבים, פעמים רבות אתה נתקל בסיטואציות שלא תמיד נעימות והאתגר הגדול הוא בלחזק את הילדים על אף הקשיים העומדים בפניהם".
מהי הסטיגמה שיש לאנשים על גברים במקצוע?
"זה מתחלק. במהלך העבודה נתקלתי גם בביקורות מההורים ולעיתים מצוות הגן אבל גם בתשבחות על עבודתי בתור סייע גבר. בגן התקשורתי הקבוע בו אני עובד, ההצטרפות שלי הייתה הפתעה, אך כולם קיבלו אותי באהבה רבה והערכה גדולה ממנהלת הגן ועד הילדים. חלק מהצוות וההורים חווים הרגשה מוזרה כאשר הם רואים דמות גברית בגנים, וזה מוביל לעתים לביקורת שלילית מעצם המגדר שלי. אבל רוב האנשים מקבלים זאת באהבה ותומכים מאוד".
מה התכניות לעתיד?
"אני מתכנן לסיים את התואר הראשון בחינוך המיוחד ולשלב תעודת הוראה בתחום החינוך המיוחד, ומשם לתואר שני במנהל מערכות חינוך. אנימקווה להיות בסופו של דבר מנהל בית ספר, אבל צעד צעד".
יש מסר שאתה רוצה להעביר?
"אני ממליץ בחום לכל מי שיכול לעבוד בעבודה כזו, זו עבודה עם סיפוק רב ובעיקר לסטודנטים לחינוך. איך אמר יאנוש קורצ'אק? 'הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים'".

איתי אונגר, צילום פרטי

איתי אונגר, צילום פרטי

אחיו הגדול של איתמר, איתי בן ה-28, בחר ללכת בעקבותיו והתחיל לעבוד כסייע מחליף בגני רעננה. "שמעתי מאח שלי שחסרים סייעות וסייעים בגנים והחלטתי ללכת לעבוד בגני הילדים מאהבה לילדים ואכן מאוד כיף בגנים", מספר איתי. "אני חושב שזה מאוד חשוב שגם סייעים יתחילו להיכנס לעבוד בגנים. כי ראשית זה נותן המון לילדים ושנית זה משנה את התדמית של המקצוע בציבור, לפיה הוא מיועד לנשים בלבד".
מה החלק הקשה בעבודה?
"לפעמים נוצרים קשיים במהלך העבודה אבל תמיד מוצאים פתרונות. להורים עדיין קשה לעכל את זה שיש סייע בגן. אני מאוד ממליץ לעבוד בגני הילדים כי זה נותן סיפוק אדיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר