שביל החיוך. קרדיט:פנינה ישראלי, אמי"ת מדעי כפר בתיה
שביל החיוך. קרדיט:פנינה ישראלי, אמי"ת מדעי כפר בתיה

עשרות מתלמידי אמי"ת כפר בתיה השתתפו בצעדה השנתית ביום הולדתו של הדר גולדין ז"ל

זו השנה החמישית ברציפות בה מתקיימת "צעדת החיוך", מסע משותף של תלמידי אמי"ת מדעי בו למד גולדין ז"ל ושל בני משפחתו. אביו של גולדין: " זהו מסע הזדהות וקריאה להשיב את הדר משדה הקרב ולהזכיר שבישראל לא משאירים לוחמים מאחור"

פורסם בתאריך: 18.3.19 17:52

בשבוע שעבר התקיימה צעדת "שביל החיוך", צעדה שנתית המתקיימת לרגל יום הולדתו של סגן הדר גולדין ז"ל, שנהרג ב-2014 במסגרת מבצע צוק איתן בעזה וחמאס מסרב להחזיר את גופתו לישראל. זוהי השנה החמישית ברציפות בה מתקיימת הצעדה, אותה יזמו חבריו ובני משפחתו של גולדין ז"ל, ומטרתה היא להעלות למודעות הציבורית את הדרישה להשיב את חללי צה"ל לקבורה בישראל.

בצעדה, שהתקיימה הפעם במקטעי שביל ישראל באזור התבור, השתתפו עשרות תלמידי בית הספר אמי"ת מדעי כפר בתיה, בו למד הדר ז"ל, לצד חבריו ובני משפחתו, בהם ההורים לאה ושמחה גולדין והאחות איילת.

שביל החיוך. קרדיט:פנינה ישראלי, אמי"ת מדעי כפר בתיה

שביל החיוך. קרדיט:פנינה ישראלי, אמי"ת מדעי כפר בתיה

"המסע הוא זיכרון חי ונושם להדר", אמר אביו של הדר ז"ל, פרופסור שמחה גולדין, "זהו מסע הזדהות וקריאה להשיב את הדר משדה הקרב ולהזכיר שבישראל לא משאירים לוחמים מאחור".

"לאחר מותו של הדר, כל החברים התכנסו להחליט כיצד מנציחים אותו", מספר שגיא רוזנבאום, מנהל בית הספר אמי"ת מדעי, "החלטנו ללכת על משהו מתמשך, לתקופה ארוכה, ומשהו שייגע בכל מיני ערכים שמתאימים לדמותו: חברות, אהבת הארץ. המסע הוא לא רק רגלי, במסגרת המסע אנחנו עוצרים, מקיימים מעגלי שיח ודנים בערכים שמסמלים את הדר".

שביל החיוך. קרדיט:פנינה ישראלי, אמי"ת מדעי כפר בתיה

שביל החיוך. קרדיט:פנינה ישראלי, אמי"ת מדעי כפר בתיה

איך הכרת את הדר?

"אני הייתי המחנך של אחיו התאום, צור, והדר היה בכיתה השניה. אבל הקשר בינינו היה הדוק, הכרתי אותו טוב"

מה אתה זוכר ממנו, מהקשר שלך איתו?

"קשה להגיד את זה כל פעם מחדש אבל כל מה שאומרים עליו הוא אמיתי. הוא גם היה בחור מאוד חכם ומאוד מרשים. מצחיק, שובב, אבל מעל הכל מאוד ערכי. הוא לקח חלק בשיח שלא תמיד מעניין ילדים בתיכון, אם זה פוליטיקה, עתיד הארץ. ההסתכלות שלו הייתה חיננית ומצחיקה אבל מאוד בוגרת. הוא היה כבר אז נער שהולך למקומות מאוד רציניים בחייו. אתה מזהה דמות של אדם עם שיעור קומה רציני. תוסיף על זה יכולות חברתיות, לימודיות ומנהיגותיות ושכל חריף, וקיבלת את הדר".

הדר גולדין ז"ל

"הוא היה כבר אז נער שהולך למקומות מאוד רציניים בחייו." הדר גולדין ז"ל

יש לך זיכרון ממנו שנצרב אצלך?

"אני זוכר כשהוא היה תלמיד כאן היה ירי מתמשך על יישובי הדרום. כל שבוע הוא וחברים שלו עשו הזמנה ענקית בבית הספר של חלות, הגיעה מונית מהדרום עם מלא חלות, כולם לקחו לשבת חלות הביתה וכך בעצם הם סיפקו כל שבוע פרנסה למאפייה בדרום. זה מאפיין אותו, הוא היה אדם עם הרבה יוזמה וחשיבה, אדם יצירתי ומיוחד".

"חשוב להגיד ש"שביל החיוך" לא רק נעשה להנצחה, אלא כדי להעלות מודעות להחזיר את גופתו של הדר לארץ לקבורה", מוסיף רוזנבאום, "חלל צה"ל לא נשאר מאחור. אנחנו זועקים זאת. שכל מי שיש לו יד בעניין, יבין שהוא מחויב לכך בצורה אמיתית"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר