אילוסטרציה כיתה ריקה
אילוסטרציה כיתה ריקה

ראשון מסוגו בשרון: בית ספר לחינוך מיוחד יקום ברעננה

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הודיע על כוונתו לפתוח בית ספר לילדים המצויים על הרצף האוטיסטי כבר בספטמבר הקרוב. תחילה בית הספר ימוקם במבנה זמני ברחוב אוסטרובסקי ובעתיד צפוי לעבור לנווה זמר

פורסם בתאריך: 14.4.19 09:33

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הודיע אמש בעמוד הפייסבוק שלו, על כוונתו לפתוח בית ספר יסודי לחינוך מיוחד, ראשון מסוגו בשרון, כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה. "כחלק מהחזון הערכי והחינוכי שלי, התחייבתי לקדם בית ספר מיוחד לילדים על הרצף האוטיסיטי כאן ברעננה", כתב ברוידא, "אין דבר יותר חשוב ונכון לעשות. מיד עם כניסתי לתפקיד, התחלתי לקדם הנושא יחד עם משרד החינוך, בכירי העירייה, מינהל החינוך העירוני, אגף הנדסה ואגף בינוי, רכש ולוגיסטיקה.  הצוות המקצועי עושה את מירב המאמצים מול משרד החינוך, ובהיבט של הקרקע, הבינוי, התקציב והפדגוגיה, על מנת שבית הספר יוכל להפתח כבר בשנת הלימודים הקרובה".

בשלב הראשון, צפוי בית הספר לפעול במבנה זמני של העירייה ברחוב אוסטרובסקי, בצמוד למקום פעולתו של שבט הצופים הדתיים, "שבט הראל". כזכור, בתחילת השנה התקיים מאבק על המבנה המיועד, כדי להקים במקום קמפוס לתלמידים מחוננים. הקמת בית הספר לחינוך מיוחד, בצמוד לשבט הצופים, צפויה למנוע את הקמתו של בית הספר למחוננים במקום, לפחות בזמן הקרוב. בהמשך, בשיתוף פעולה בין עיריית רעננה לבין משרד החינוך, בית הספר לחינוך מיוחד צפוי לעבור למבנה קבע בשכונת נווה זמר.

כיום ברעננה קיימות "כיתות תקשורת", שמיועדות לחינוך המיוחד ומשולבות בבתי ספר ברחבי העיר, אך באזור השרון וברעננה בפרט, אין פתרון מרוכז לחינוך המיוחד, ותלמידים רבים נאלצים לנסוע לערים כמו בת ים, תל אביב או פתח תקווה בשל מחסור בכיתות. הקמת בית הספר המיועד בעיר צפויה לפתור את הביקוש למוסד חינוכי מסוג זה ברעננה, ואף לשרת תלמידי חינוך מיוחד מערים נוספות בשרון.

בעבר התריעה עמותת אלו"ט (האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים) על מחסור חמור במוסדות לחינוך מיוחד באזור המרכז כולו, בין היתר ברעננה, הוד השרון והרצליה. בעמותה כעת מברכים על היוזמה, שצפויה לתת מענה לכל ילדי אזור השרון. "אנו מברכים על החלטתו של ראש עירית רעננה לפתוח בית ספר לחינוך מיוחד בעיר", אמרו בעמותה, "אשר יתן מענה לילדים על הרצף האוטיסטי ובני משפחותיהם, זאת לאחר חודשים ארוכים בהם נאבקו הורים לילדים על הרצף יחד עם אלו"ט לפתיחת בית הספר. אנו מודים לראש העיר שהפגין רגישות ואוזן קשבת לכל אורך הדרך וקווים כי ראשי ערים נוספים ילכו בעקבותיו"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר