צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה. לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

הורים בגן מתלוננים: המטפלות מתחלפות, הילדים חוזרים מלוכלכים הביתה

ההורים טוענים כי מחסור במטפלות הוביל לעזיבתה של המנהלת, ומאז הילדים לא מקבלים טיפול ראוי בגן. ויצו: " יש נוכחות קבועה של מנהלות מחליפות ומפקחת המעון"

פורסם בתאריך: 7.5.19 09:33

הורים בתינוקיה שבגן ויצו בשכונת הפרחים בעיר, מתלוננים על תחלופה גבוהה של מטפלות, חוסר בכוח אדם ועל כך שילדיהם שחוזרים הביתה מלוכלכים ולאחר שלא החליפו להם חיתול שעות רבות.

"מתחילת השנה יש לנו חוסר יציבות בצוות", מספרת אמא בגן, "לפני חג הפסח, המנהלת השאירה פתק על דלת הגן להורים בו הודיעה שהיא עוזבת, מה שמאוד לא אופייני לה כי היא הייתה איתנו בשיח פתוח כל הזמן, ומאז היא לא עונה להורים. היא כבר התריעה בפנינו ובפני המפקחת על החוסר בכוח האדם בגן ועל התחלופה הגבוהה של המטפלות הזמניות, ועל הכוונה שלה לעזוב אם המצב לא ישתנה. בגן עצמו צריכות להיות שלוש מטפלות, פעמיים רבות בגלל המחסור בכוח אדם נשארנו עם שתיים, זה לא מספיק, זה לא בתקן. יש לנו בגן 18 ילדים וצריך להיות מטפלת אחת על כל שישה ילדים. אינספור פעמים היו שתיים, ואלו שכן היו מגיעות פעמים רבות הן דמויות לא מוכרות לילדים, מטפלות מחליפות. לפני חופשת הפסח היה המקרה האחרון בו הגן פעל במתכונת כוח אדם חסרה. לפני שהמנהלת עזבה, היא הייתה הדמות הקבועה. הילדים היו מגיעים לאותה מנהלת הגן בחיבוק ובשמחה. ברגע שהיא עזבה, יצרנו קשר עם המפקחת של האזור מטעם ויצו. היא אמרה שהמנהלת עזבה מסיבות אישיות. היא עזבה כי המצב בגן לא השתנה. כי אין לה כוח אדם".

איך התחלופה הגבוהה והמחסור משפיעים על הגן?

"הורים שנכנסו לגן, ראו את הילדים שלהם בוכים ושאין מי שמטפל בהם. הם שמים את הילדים בגן בבוקר ואין מי שפנוי לקבל אותם. הילד מרגיש מאוד לבד. הבן שלי הגיע הביתה עם קקי שרואים שהוא התייבש בחיתול כי לא החליפו לו, דיווחתי למפקחת וזה קרה שוב למחרת. יש ילדים שכבר חוטפים תפרחת חיתולים כי לא מחליפים להם. אין לילדים דמות מוכרת בגן, המטפלות כל הזמן מתחלפות. כשילד חוזר מהגן מלוכלך עם קקי בחיתול, אתה מבין שלא מטפלים בו ולא דואגים לו".

"יש הורים שרוצים להפסיק לשלם לגן, שרוצים לעבור גן", אומרת אמא אחרת, "הדבר היחידי שהחזיק אותנו שם היה המנהלת המדהימה שלנו. היא הייתה נשארת שעות, עוברת בין הכיתות, דואגת לילדים. היא הייתה הדמות המוכרת בגן. כבר לפני מספר חודשים היא התריעה שאין לה מספיק כוח אדם, ועל חוסר הקביעות של הצוות. ילדים, בטח תינוקות, צריכים דמויות קבועות. מאותו הרגע שהמנהלת עזבה, זה קטסטרופה, אין הנהלה שם. רק מטפלות זמניות".

מויצו נמסר: "במעון פועל צוות קבוע ומסור, האהוב על ידי הילדים והוריהם, המתמודד בשבועיים האחרונים עם שינויים בכוח האדם, חלקם זמניים בלבד. צוות הפיקוח הארצי של המעון והנהלת הארגון מטפלים בנושא על מנת להחזיר את שגרת הלימודים במעון ואת תחושת היציבות והביטחון של ההורים. בשבועיים האחרונים נקלטו שלוש מטפלות חדשות שהצטרפו לצוות הקבוע ויש נוכחות קבועה של מנהלות מחליפות ומפקחת המעון, עד לגיוס מנהלת חדשה. אנו מודים להורים על שיתוף הפעולה ומתחייבים להמשיך ולהפעיל את המעון באופן המיטבי ביותר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר