נבחרת בית הספר ביל"ו שהשתתפה ביריד מדעי ארצי: לילי לזר, שי סימון, אוריאל אביטבול, איתן שני וישראל מוזניקס. קרדיט: נועה עומייסי
נבחרת בית הספר ביל"ו שהשתתפה ביריד מדעי ארצי: לילי לזר, שי סימון, אוריאל אביטבול, איתן שני וישראל מוזניקס. קרדיט: נועה עומייסי

ברקוד שמונע אובדן חפצים: ההמצאה המרשימה של בית הספר ביל"ו

ההמצאה של נבחרת תלמידי ו' מבית הספר, העלתה אותם לשלב הגמר ביריד המדעי הארצי. בית הספר הכריז כי יאמץ את המצאת התלמידים כבר בקיץ הקרוב

פורסם בתאריך: 30.5.19 18:56

הישג מרשים לבית הספר היסודי ביל"ו: נבחרת של חמישה תלמידי כיתה ו' מבית הספר, העפילה השבוע לשלב הגמר ביריד המדעי הארצי, שהתקיים ביום שלישי האחרון באוניברסיטה העברית בירושלים. נבחרת בית הספר ביל"ו היא אחת מתוך 16 נבחרות שהעפילו לשלב הגמר ביריד, מתוך 700 נבחרות מבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים מכל רחבי הארץ. ההעפלה לגמר הייתה השלב הסופי ביריד, ולא הוכרזה מנצחת מבין הנבחרות שהעפילו לגמר.

היריד התקיים בסימן "גם אני יכול לבנות מוצר", והזמין את נבחרות בתי הספר המשתתפים, לנסות לפתור בעיות שונות באמצעות יצירת מוצר בעצמם, תוך שימוש בכלי המדע והטכנלוגיה.

נבחרת בית הספר ביל"ו בחרה לטפל בתופעה המתרחשת בבתי ספר רבים בארץ, במסגרתה מאבדים תלמידים רבים את סוודר התלבושת האחידה שלהם ברחבי בית הספר. לפתרון הבעיה, התלמידים יצרו בעזרת בית דפוס מדבקת ברקוד שניתן לגהץ על הבגד, ובעת סריקה באמצעות אפליקציה ייעודית שיצרו בטלפון הנייד, הברקוד מראה את תמונתו של התלמיד לו שייך הסוודר, לצד שמו וכיתתו. לאחר שחוו הצלחה בניסיון המוצר, סיפרו התלמידים כי הפטנט אפשרי להטמעה גם במוצרים נוספים כמו מעילים, קלמרים וכיפות.

נבחרת בית הספר ביל"ו הייתה מורכבת מחמישה תלמידי כיתה ו': לילי לזר, ישראל מוזניקס, אוריאל אביטבול, איתן שני ושי סימון, שאותם ליוותה בתהליך המורה ורכזת המדעים נועה עומייסי. בשל עלייתם לגמר, זכו כל אחד מהתלמידים בנבחרת בכרטיס כניסה משפחתי למוזיאון לפי בחירתו.

"הנהגת ההורים ביל"ו מברכת וגאה בילדים וברכזת המדעים הגב׳ נועה עומייסי אשר משלבת לימודים תאורטיים עם מעשים ומכינה את הילדים הלכה למעשה למאה ה-21", אמרה אודליה כהן שינדורף, יו"ר הנהגת ההורים של ביל"ו, "המורה מאפשר לילדים לעוף עם המחשבות . הנהגת ההורים והנהלת בית הספר תוציא לפועל את ההמצאה ובקיץ הקרוב כל ילד יקבל ברקוד אותו יוכל להדפיס על כל בגד אישי ובאמצעותו הורדת אפליקציה כל בגד אשר ימצא בבית הספר יושב לבעליו המקוריים. אנו גאים בילדים אשר לקחו בעיה יום יומיית ומצאו לה פתרון טכנולוגי זול ויעיל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר