כנס חינוך נחום חופרי יפה להבי, מנהלת תיכון אוסטרובסקי צילום לירי בן דב איתן גינזבורג צילום עזרא לוי
כנס חינוך נחום חופרי יפה להבי, מנהלת תיכון אוסטרובסקי צילום לירי בן דב איתן גינזבורג צילום עזרא לוי

"רעננה יכולה להיות מעבדת החינוך של ישראל"

בועידת החינוך של רעננה שתיערך ביום ראשון הקרוב, יתקיים פאנל על עתידה של מערכת החינוך המקומית. בפאנל ישתתפו ראשי הערים לשעבר, איתן גינזבורג ונחום חופרי, ומנהלת תיכון אוסטרובסקי לשעבר, יפה להבי

פורסם בתאריך: 16.8.19 12:30

בוועידת החינוך הקרובה של רעננה, שתתקיים ביום ראשון, 18 באוגוסט, בשעה 16:00 בבית יד לבנים, יתקיימו מספר פאנלים בנושאי החינוך הרלוונטיים בזווית המקומית. בפאנל הראשון יתארחו שניים מראשי העיר של רעננה לשעבר, נחום חופרי ואיתן גינזבורג, ומנהלת תיכון אוסטרובסקי לשעבר, יפה להבי, לשיחה על עתידה של מערכת החינוך ברעננה. גינזבורג הוא כידוע ח”כ מטעם כחול לבן כיום, חופרי ראש מינהלת “מהייטק להוראה” במכון מופ”ת, ובעבר ניהל גם הוא את תיכון אוסטרובסקי. בפאנל ידונו המשתתפים על השינויים שעוברת מערכת החינוך הארצית וכיצד הדבר משפיע על המערכת המקומית. כמו כן ישוחחו המשתתפים על מקומה של רעננה במדיניות ההולכת ומשתנה של משרד החינוך לפדגוגיה מוטת עתיד על פני שיטות לימוד מיושנות, ומה רצוי לשנות ומה צריך לשמר במערכת החינוך העירונית.

לפרטים נוספים והרשמה לועידת החינוך של רעננה

“מערכת החינוך ניצבת בפני שלושה אתגרים מרכזיים הקשורים זה בזה”, אומר נחום חופרי, שכיהן גם כמנהל אגף החינוך בעירייה. “הראשון והוא נוגע ללב העשייה – המערכת צריכה להפוך ולהיות רלוונטית. כיום היא מלמדת דברים מיושנים בדרכים מיושנות, ואני לא מדבר על טכנולוגיות. אני מדבר על הצורך ללמד לחשוב, לחקור לשאול שאלות ולחפש תשובות. השני נוגע למורים. המורים הם הקטרים של המערכת. צריך לשפר את השכר – להעלותו, את תנאי העבודה – פחות שעות פרונטליות והרבה יותר שעות הכנה ואת היחס אליהם. המצב כיום הוא בלתי נסבל. השלישי הוא מתן הזדמנות שווה לכל המגזרים ולכל המרחבים של התלמידים. רעננה יכולה להיות המעבדה לכל אלה. עיר ניסויית לשלושת האתגרים ושימו לב, ללא שיפור בתנאי העבודה של המורים לא יקרה כלום”.

 נחום חופרי

נחום חופרי

“רעננה, כאחת הערים החזקות במדינה, יכולה לבנות מודל חינוכי חדשני, מותאם למאה הנוכחית”, מוסיפה יפה להבי, מנהלת תיכון אוסטרובסקי לשעבר, “אני מאמינה שקשה ומסורבל להוביל שינויים משמעותיים בהיקף ארצי. בעיר, לעומת זאת, ניתן להתמודד עם האתגר, במיוחד בעיר חזקה כמו רעננה. בעולם המערבי ערים מובילות שינויים. השינויים הנדרשים למערכת החינוך נוגעים בשני התחומים העיקריים: המבנה והתכנים. השינוי המרכזי שנדרש בתחום המבנה הוא ביטול חטיבות הביניים. החטיבות הממלכתיות בעיר הן עצמאיות והסיבות שלשמן קמו, כבר לא רלוונטיות בימינו. יש להחזיר את הילדים לבית הספר היסודי עד סוף כיתה ח’ ולהוסיף לתיכון את כיתה ט’. יש להוסיף לאחד התיכונים זרוע מקצועית, שתכלול מגמות מקצועיות מותאמות לעולם הטכנולוגי. להתרכז מתחילת הלימודים בבית הספר היסודי בבניית חברה ערכית, בתרגול מיומנויות למידה, להתמקד בדרכים להגברת הסקרנות, היצירתיות, בעבודת צוות, תוך ערנות מתמדת לשינויים בעולם העבודה ובהתאמתם לבתי הספר. רפורמה בחינוך תוכל להצליח רק אם קיימת בבסיסה התפיסה, שכל ילד וילדה הם עולם ומלואו, כל אחד ראוי שיראו אותו, שיאמינו בכוחותיו להצליח, שיעזרו לו להצליח וכך חשובה ביותר ההבנה, שלא ניתן לתפור חליפה אחידה לכל הילדים”.

יפה להבי, מנהלת תיכון אוסטרובסקי צילום לירי בן דב

יפה להבי, מנהלת תיכון אוסטרובסקי צילום לירי בן דב

“הבעיה האמיתית של מערכת החינוך היא בכך שהיא נסמכת על שיטה מיושנת”, אומר איתן גינזבורג, ראש עיריית רעננה לשעבר, “היא מלמדת באותן שיטות כבר המון שנים, ודוגלת בשיטת לימוד שבנויה על שינון מידע וציונים, בתוך אותן כיתות מרובעות במבנים מיושנים. העולם השתנה, ומערכת החינוך צריכה להשתנות איתו. צריך לשבור פרדיגמות. היום חשוב יותר לשים דגש על עבודת צוות, על חדשנות, על יצירתיות. לא צריך ללמד ידע, אלא איך מפתחים ידע. חשוב לפתח כישורי יצירתיות, לעודד סקרנות, ובעיקר להיות בני אדם. שילמדו לכבד את הסובבים ודעות אחרות. גם מבחינת סביבת הלימודים צריך לעבור שינוי. העירייה השקיעה המון במרחבי לימוד חדשניים, אבל צריך לשים דגש על לימוד בצוותים. הסביבה הלימודית חייבת להיות סביבה טכנולוגית מתוקשבת שתתאים לעולם שהשתנה”.

איתן גינזבורג בועידת החינוך של רעננה. צילום עזרא לוי

איתן גינזבורג בועידת החינוך של רעננה בשנה שעברה. צילום עזרא לוי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ממליץ מאוד לזמן מר אמנון בר נתן לפאנל. איש חינוך מבין הטובים בארץ והיצירתיים

    ממליצה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר