כנס חינוך נעמה גלעדי צילום יחצ ירדן אור אל צילום פרטי אורנה טאובה. צילום_ דפנה טרינין גולן בן צבי צילום פרטי נחמה סקעת צילום פרטי
כנס חינוך נעמה גלעדי צילום יחצ ירדן אור אל צילום פרטי אורנה טאובה. צילום_ דפנה טרינין גולן בן צבי צילום פרטי נחמה סקעת צילום פרטי

“ההשפעה של הטלפונים רחבה הרבה יותר”: שיחה פתוחה על מערכת החינוך בעידן הסלולר

בועידת החינוך של רעננה שתיערך ביום ראשון הקרוב, יתקיים פאנל בנושא שימוש בפלאפונים סלולריים במערכת החינוך והשפעותיו. בפאנל ישתתפו בין היתר, נעמה גלעדי, שיוזמת הפלאפונים הבטוחים שלה כבר כבשה למעלה מ-500 בתי ספר ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 17.8.19 19:44

בועידת החינוך הקרובה של רעננה, שתתקיים ביום ראשון, 18 באוגוסט, בשעה 16:00 בבית יד לבנים, יתקיימו מספר פאנלים בנושאי החינוך הרלוונטיים לתושבי העיר בזווית המקומית. בפאנל השני בועידה, ישוחחו על אחד הנושאים החמים והרלוונטים במערכת החינוך כיום – הטלפונים החכמים. בפאנל ישתתפו גולן בן צבי, יו”ר משותף של הנהגת ההורים העירונית, אורנה טאובה, שהובילה יוזמת טלפונים בטוחים בבית הספר מגד, ירדן אור אל, יו”ר מועצת התלמידים העירונית, נעמה גלעדי, מייסדת ושותפה בתנועת “תנו לגדול על שקט” ונחמה סקעת מהסתדרות המורים, רכזת על יסודי בשרון שומרון ורכזת מדע וטכנולוגיה בישיבת בני עקיבא. הנושא הפך לרלוונטי מתמיד בחודשים האחרונים ברעננה, כאשר הנהגת ההורים העירונית החלה לפעול לצד העירייה כדי להוציא נייר עמדה רשמי בנוגע לשימוש בטלפונים חכמים בבתי ספר, ולהוציא לפועל תכנית חינוך לשימוש נכון בטלפונים חכמים בבתי הספר בעיר.

לפרטים נוספים והרשמה לועידת החינוך של רעננה

“את נושא השימוש בטלפונים הבטוחים בחרתי לקדם כי זהו נושא חשוב, ונדמה כי הוא עדיין נמצא באזור דמדומים”, אומר בן צבי. “אנחנו דור ביניים, שבין דור העט והנייר, לבין הדור של ילדינו שינהלו ככל הנראה את חייהם באמצעות הסלולר. הבנתי כי התחום הזה עדיין בחיתוליו, והסכנות בו כמעט בלתי מוגבלות, ולכן יש מקום להכניס זאת כתחום חינוכי חדש’”.

גולן בן צבי צילום פרטי

“יתרונות של הטלפונים החכמים – יש הרבה”, אומרת אורנה טאובה, שהטמיעה בכיתת בתה בבית הספר היסודי מגד את יוזמת הטלפונים הבטוחים. “עובדה שכולנו מכורים אליהם וכמובן שכולנו בעד טכנולוגיה, אבל היתרונות לדעתי מתגמדים לעומת החסרונות בשימוש בגיל צעיר. בין אם זה נזקים בריאותיים מקרינה, שיבוש התפתחות המוח וכו’ שככל שצעירים יותר כך יותר פגיעים, וכן נזקים רבים ושונים בצד הרגשי-חברתי-התפתחותי. לילדים בגילאים הצעירים אין עדיין את הכלים לפעול נכון בזירות החברתיות. האתגר שניצב עכשיו בפנינו הוא לנצל את הזמן הזה עד להתחלת השימוש בטלפונים חכמים, כדי לתת לילדים את הכלים”.

אורנה טאובה. צילום_ דפנה טרינין

אורנה טאובה. צילום_ דפנה טרינין

“הסיגריות פרצו לחיינו ורק אח”כ הצלחנו להבין את ההשפעות שלהם”, אומרת נעמה גלעדי, מקימה שותפה של היוזמה “תנו לגדול על השקט”, שכבשה כבר מעל 500 בתי ספר ברחבי הארץ, “הייתם מאמינים שכל חברות התעופה ישנו את ההנחיות של עישון במטוסים? ואז בברים, ובמקומות ציבוריים בכלל? גם אנחנו זקוקים לקמפיין ולהגדרות בנושא הטכנולוגיה כשזה מגיע לילדים, ואנחנו רואים את השאלה הזו עולה בעולם גם בהקשרים של מבוגרים, בנושאים של הגנת הפרטיות, השפעה על בריאות הנפש, ומסוגלות”.

נעמה גלעדי צילום יחצ

“הדור שלנו, בניגוד לקודמיו, אכן ‘נולד עם הטלפון ביד’”. מוסיפה ירדן אור אל, יו”ר מועצת התלמידים העירונית, “שימוש מדוד בטלפונים הוא נפלא, זו דרך לשמור על קשר, להקשיב למוזיקה, לעשות את כל הפעולות שעד לא מזמן היה אפשר לעשות רק דרך המחשב. צריך להבין כי הטלפונים הניידים הם ממכרים ונבנו כדי להיות כאלה. ההשפעה שלהם רחבה הרבה יותר מכדי שיהיה ראוי לצמצם אותה ל-’הדור שלכם, כל היום רק בטלפונים’. פעמים רבות מספור אני חוצה את הכביש ורואה נהגים שמתעסקים בטלפון, והם לא בני גילי”.

ירדן אור אל צילום פרטי

“היום הילדים נהיו מתבודדים וסובלים מבעיות חברתיות יותר מאשר בעבר”, אומרת נחמה סקעת, מהסתדרות המורים, רכזת על יסודי בשרון שומרון ורכזת מדע וטכנולוגיה בישיבת בני עקיבא. “השפעת הטלפונים הסלולריים על תהליכים חברתיים בכיתה גורמת להישנות של מקרי קיצון שפעם לא היינו פוגשים באותה תדירות. לכן, אם משאירים את הניידים אצל הילדים הם צריכים להינתן בשעות מסוימות ולשם מטרות ספציפיות לתלמיד. הנייד יכול לעזור מבחינה לימודית כי יש שם אינטרנט. ניתן להמיר את מכשיר הנייד במחשב או אייפד שהמורה יקצה לתלמיד, לצורך לימוד ולזמן מוגבל ומפוקח. אפשר לאמץ בצורה מדודה כל טכנולוגיה, ובכלל לאמץ את הטלפון החכם באופן פדגוגי בעיקר מחוץ לכותלי בית הספר, כמו אפליקציות ייעודיות. הדבר צריך להיעשות באופן מדיד בדיוק כמו כל אמצעי עזר אחר, וצריך להיות כפוף לתנאים ברורים”.

נחמה סקעת צילום פרטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר