בית ספר דקל צילום ניר קידר
בית ספר דקל צילום ניר קידר

על דף עבודה שניתן לילדי בית הספר: "רבים מסרבים להאמין ב-ה' מפאת מחסום נפשי"

מקרה חריג בשכבת ד' של בית הספר היסודי דקל, כאשר מורה חילקה דף לילדים על טיב האמונה באלוהים. משרד החינוך: "קטע שלא אושר על ידי משרד החינוך, לא נמצא בתכנית הלימודים ואינו עולה בקנה אחד עם חומרי הלמידה"

פורסם בתאריך: 19.11.19 14:12

הרשת החברתית געשה השבוע, בעקבות פוסט שפרסם אבא לילד הלומד בשכבת ד' בבית הספר דקל שברעננה. אל הפוסט צירף האב תמונה של מסמך שחולק לילדים על ידי המורה במסגרת שיעור תרבות יהודית, המדבר על תפילת הגשם.

במסמך, שמדבר על תפילת המוסף של שמיני עצרת, מדובר על הקשר בין אלוהים ובין הגשם. באחת הפסקאות, אף נרשם: "אנשים רבים מסרבים להאמין בה' לא מפאת מחשבות מעמיקות, אלא מפאת מחסום נפשי בלבד. הענווה מסוגלת לרפא שבר זה. בעקבות הענווה באה גם הזיקה לרוחניות, ומתגבר הרצון הפנימי למצוא משענת רוחנית שניתן להאמין בה ולבטוח בה".

"איראן זה כאן", כתב האב בפוסט, שזכה מאז לעשרות שיתופים ומאות לייקים ותגובות.

"כל הכבוד להורים על הערנות", אומר יאיר זגדון, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר דקל, "מיד, במוצ"ש קיבלתי הודעה על הטקסט המוזר הזה, שבכלל לא מתאים. שלחתי למנהלת הודעה, היא מיד ניסתה לאתר את המורה. זו טעות בתום לב. יצא מייל מסודר להורים. זה בית ספר ממלכתי, לא דתי ולא חילוני, הטקסט חד משמעית, לא היה צריך להגיע לילדים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר בקטע שלא אושר על ידי משרד החינוך, לא נמצא בתכנית הלימודים ואינו עולה בקנה אחד עם חומרי הלמידה. בית הספר יקפיד ללמד בהתאם לחומרי הלמידה המאושרים".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "התכנים הנלמדים בבית הספר הינם תחת אחריותו של משרד החינוך. עם זאת, מנהלת בית הספר תחדד אל מול המחנכים את הצורך בבדיקה מעמיקה של כל טקסט שנלמד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. זאב

    שוב הפעם, שיטת מצליח בהנהגת הרבפרץ וחבורת החרדלים.
    אסור לתת לחבורה הזאת גישה למערכת החינוך הממלכתי, שיתחרבשו בביצה של עצמם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר