צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

הסתדרות המורים לגננות ברעננה: לא להגיש ארוחות צהריים לילדים אם צוות יול"א לא יגיע בזמן

את ההנחיה נתנה יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, משום שלטענתה מחסור כוח האדם של גננות היול"א שעובדות אחר הצהריים, פוגע בגננות משרד החינוך שעובדות בבקרים. עיריית רעננה: "ילדי גני היול״א ימשיכו לקבל ארוחות צהריים גם אם הגננות יממשו את איומן"

פורסם בתאריך: 20.11.19 08:25

סערה בגני היול"א: הסתדרות המורים הודיעה לאחרונה לעיריית רעננה, כי הנחתה את גננות משרד החינוך העובדות בגני היול"א (יום לימודים ארוך), לא להגיש לילדים ארוחות צהריים במקרה וצוות היול"א מאחר להגיע. על פי ההסתדרות, ההחלטה ניתנה לאחר שגננות משרד החינוך מצאו עצמן אחראיות פעמים רבות על תקלות ומחסורים בצוותי היול"א.

כידוע, מבנה הצוות בגני היול"א מורכב כך שבשעות הבוקר, עובדות גננות וסייעות מטעם משרד החינוך, עד השעה 14:00. בין השעות 12:30-12:00, מגיעות סייעת וגננת היול"א לגן, המועסקות על ידי עיריית רעננה, כאשר יש חפיפה של שעה וחצי-שעתיים בין שני הצוותים. כאשר הילדים אוכלים את ארוחת הצהריים בשעה 13:15, צוות היול"א של שעות הצהריים, הוא זה שאמון על הגשת הארוחה, ולא צוות הבוקר. כך שעל פי החלטת ההסתדרות, אם צוות היול"א מתעכב, הילדים לא יקבלו את ארוחת הצהריים שלהם.

כאמור, הסתדרות המורים הודיעה על ההחלטה לעיריית רעננה, באמצעות מכתב ששלחה ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, לרויטל שפירא, ראש אגף החינוך בעיריית רעננה. "הובא לידיעתי כי ברעננה מוטלת אחריות ניהול צוותי היול"א והאירועים החריגים במסגרת יול"א על מנהלות הגנים (גננות משרד החינוך, ד"ס)", כתבה דדון, "בעת היעדרות צוותי צהריים נאלצת גננת הבוקר למלא את מקומה או לעסוק במציאת מילוי מקום. בעת תלונות הורים לגבי התנהלות צוות אחה"צ, על מנהלת הגן לגשר ולפתור אותן. הגננות מתבקשות לקחת חלק בהגשת הצהריים, וכן להגיע לפגישות בנושא התנהלות היול"א.

"ברצוני להודיעך שמנהלות הגנים אינן המעסיקות של צוותי היול"א, ואינן אחראיות על תפקודם, מקצועיותם, ושיבוצם בגנים. אבקש מעיריית רעננה לקחת אחריות על צוותים אלה ולעדכן את הנהגת ההורים וההורים שהאחריות הבלעדית לקשיים ולבעיות המתעוררות אל מול צוותי יול"א היא של הרשות בלבד. לידיעתך, הנחיתי את מנהלות הגנים לפעול באופן הבא: במקרים של חוסרים בצוות, מנהלות ומנהלי הגנים לא יגישו ארוחת צהריים לילדים. מנהלי ומנהלות הגנים לא יגיעו לפגישות בנושא יול"א".

החלטת ההסתדרות צפויה להשפיע כאמור רק על גני היול"א, אך מדובר ברוב של למעלה משבעים גנים ברעננה. בעקבות המכתב, בהנהגת הורי הגנים העירונית מנסים לגשר בין הצדדים ולמצוא פתרון ביניים שיטיב עם הילדים. "המודל ברעננה בו מנהלות הגן עובדות יחדיו עם צוותי היול"א הינו מודל יחודי ברעננה המוכיח עצמו ויותר רצף חינוכי המיטיב עם הילדים", אומר יו"ר הנהגת ההורים, יואב קופמן, "הנהגת הורי הגנים חושבת שרצף זה חייב להישאר והסרת האחריות של מנהלות הגן הינה פגיעה משמעותית בילדים. יחד עם זאת ברור שהסיטואציה כעת, סיטואציה בה יש חוסרים בצוותים מקשה מאוד על ניהול מיטבי של הגן. הפניתי בקשה לגופי העירייה מחד ולגופי משרד החינוך וההסתדרות להיפגש ביחד עם הנהגות ההורים בעיר כדי לנסות ולפתור את הסוגיות הבוערות ולא 'לשבור את הכלים'. שכן במציאות הנוכחית אין מרוויחים אלא רק מפסידים".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "ילדי גני היול״א ברעננה ימשיכו לקבל ארוחות צהריים במסגרת הגן גם אם הגננות יממשו את איומן ולא יגישו ארוחות צהריים לילדים. שאר הצוות ידאג להגשת האוכל לילדים ויוודא כי הילדים לא יפגעו מהחלטת ועד הסתדרות המורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ראובן דן

    כתבה מגמתית, צריך להבהיר שמצב הדברים שונה לחלוטין.
    הורים יקרים לילדים יקרים,
    דעו כל צוותי הבוקר נהנים מתנאי עבודה מסודרים ומשופרים עם ייצוג הסתדרותי, לעומתן ציוותי היול"א הם עובדי קבלן , כן עובדי קבלן ללא תנאי עבודה וייצוג.
    המתכון הזה הוא שורש כל רע, אי אפשר לצפות מעובדי קבלן עם משכורת יומית וללא תנאים כלל להיות מחויבים לגן לילדים ולעבודה.
    אתם ההורים והוועדים שימו עצמכם במקום עובדי היול"א שמפוטרים כל שנה , כדי לא ליצור קשר עובד מעביד. כאשר ההתייחסות של המעביד לעובד הוא לסתם זבל אנושי מתחלף.
    כדאי שתבינו עד כמה חמור המצב להלן מקרה שקרה לאחרונה:
    אחת מעובדות היול"א חויבה בתשלום של 800 שקל עבור פינויה לאחר שנפצעה במהלך עבודתה בגן ואמבולנס הוזעק לפנותה לבית החולים,
    לסיכום:
    לכן קשה למצוא אנשים איכותיים שיטפלו בילדכם היקר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר