מורה בכיתה צילום טס שפלן בית הלחמי
מורה בכיתה למורה המצולם אין קשר לכתבה צילום טס שפלן בית הלחמי

"אני לא נרדמת בלילות מהלחץ". חששות גדולים ברעננה לקראת החזרה ללימודים ביום ראשון

ביום ראשון אמורים לחזור ללימודים ילדי הגנים וכיתות א'-ג'. יש הורים שישאירו את הילדים בבית, וגם המורות והגננות בחרדות. "יש גננות שהן סבתות, אז את הנכדים שלהם אסור להן לפגוש, אבל את הילדים בגן כן? זה הזוי", אומרת גננת. העירייה פרסמה את ההנחיות וההיערכות שלה

פורסם בתאריך: 30.4.20 13:44

ביום ראשון אמורים לחזור ללימודים ילדי הגנים וכיתות א'- ג', בהתאם למתווה שגיבש משרד החינוך ובכפוף להערכת מצב שתתקיים מחר, יום שישי. החזרה הצפויה ללימודים מעוררת חשש גדול הן אצל ההורים והן אצל המורים. יש אף הורים שהודיעו שלא ישלחו את ילדיהם לגנים או לבתי הספר.

על פי המתווה בגני הילדים, הלמידה תתבצע בשתי קבוצות, כשכל קבוצה תכלול 15 ילדים. קבוצה שתגיע אל יום הלימודים תתפצל לשתי קבוצות בתוך הגן, כך שכל קבוצה תכלול בממוצע עד 8 ילדים. כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, כאשר החצי השני ילמד במתכונת של למידה מרחוק.

על פי המתווה בכיתות א'-ג': בכל כיתה ילמדו בממוצע כ- 15 תלמידים. כל קבוצה תלמד בכיתה נפרדת בכיתות בית הספר (ייעשה שימוש בכיתות הפנויות של ד–ו). הלמידה הפיזית תתקיים בימים א–ה. ההפסקות תהיינה בשעות שונות כדי למנוע מפגשים בחצרות וחשיפה להידבקות.

ילדי הגנים וכיתות א'-ג' חוזרים ללימודים: אלו הפרטים וההנחיות ברעננה

"אני לא מתכוונת להחזיר את הבן שלי ללימודים ביום ראשון", אומרת אמא לילדה בכיתה ב' ברעננה. "אני מפחדת ממה שיהיה בשטח. איך בתי הספר יכולים לדאוג למרחק של שני מטר בכיתה? מה יהיה בהפסקות? וזה לפני שהתחלתי לדבר על השירותים ועל הברזיות. בתאוריה הכל יפה". אמא אחרת מוסיפה: "הבת שלי בכיתה א' אמורה לחזור לבית הספר, אבל לבן שלי יש מחלת רקע ולכן על מנת לשמור על הבריאות שלו, היא לא תחזור ללימודים. אף אחד לא באמת יודע להגיד לנו איך זה יתנהל בשטח, אם חלילה יש ילד או איש צוות שיחלה, זה אומר שכל בית הספר יצטרך להיכנס לבידוד וזה כדור שלג".

גם בגנים יש הורים שמעלים חששות דומים. "הקבוצה של הורי הגן שלנו סוערת מרגע שהודיעו על חזרה ללימודים. ההורים בלחץ וגם הגננת. בגן אי אפשר באמת לשמור על מרחק של שני מטר, הילדים משחקים ביחד, מחליפים משחקים והולכים לאותם שירותים".

גננת באחד מהגנים מוסיפה: "איך אפשר לצפות ממני לא לחבק ילד שבוכה? או לטפל בילד שהתלכלך וזקוק לעזרה שלי? וילד שנכנס לשירותים ולא מסתדר, מה אני צריכה להגיד לו, אסור לי לנגב לך"?, היא שואלת בכאב. "אני מבינה שרוצים להחזיר את המשק לשגרה, אבל לדעתי זה מהר מידי, במיוחד בגילאים הצעירים ובגנים כשהם קטנים מאוד. צריך להבין שיש גם גננות שהן סבתות, אז מצד אחד את הנכדים שלהם אסור להן לפגוש, אבל את הילדים בגן, כן? זה הזוי".
חשש גדול יש גם אצל המורות. "אני גם מחנכת של כיתה ג' וגם מורה מקצועית שמלמדת בזום ואין לי מושג איך אני אלמד בפועל", מספרת מורה מרעננה. "אני צריכה לעבור בין הכיתות וזה אומר להיחשף לתלמידים רבים וזה מאוד מפחיד אותי. ואני לא היחידה, כמעט כל המורות חוששות. יש מורות שהמערכת החיסונית שלהן או של בן הזוג שלהן חלשה, יש מורות מבוגרות והפחד להידבק הוא גדול. אנחנו אמורות להיות בכיתה ללא מסכות, להיות עם הילדים בהפסקה ולחלוק בחדר מורים את המחשב ופינת הקפה עם מורות אחרות. כמה שנשמור, אף אחד לא מבטיח לנו שלא נדבק". מורה אחרת מוסיפה: "יש לי בבית שני ילדים קטנים במעון פרטי שכרגע הודיע שהוא לא פותח, בעלי עובד ואין לי מושג מה אני עושה עם הילדים. יותר מזה אני פוחדת חלילה להדביק אותם. אני לא ישנה כבר כמה לילות מרוב לחץ".

עיריית רעננה פרסמה פרטים על ההיערכות שלה: "עיריית רעננה נערכת לפתיחה מדורגת של מוסדות החינוך בעיר, למעט מוסדות החינוך החרדי, לקראת חזרתם של ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ג' ללימודים בהתאם למתווה הממשלה, ביום א' הקרוב 3 במאי. כל המידע בהודעה זו הוא בכפוף למה שידוע בשלב זה ועשוי להשתנות. אנו קשובים להנחיות משרדי הממשלה, אשר יפורסמו סופית רק לאחר ישיבת הממשלה ביום ו' ה 1 במאי.

"לקראת החזרה ללימודים, ביצעה העירייה במהלך השבוע האחרון היערכות מקיפה והצטיידות בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך. כל מוסדות החינוך עברו חיטוי וניקיון יסודי על ידי חברות ניקיון חיצוניות ועם החזרה ללימודים תימשך עבודתם השוטפת של צוותי הניקיון והתחזוקה במוסדות החינוך. צוותי חזות העיר, נערכו לקראת חזרת התלמידים למוסדות החינוך, בביצוע עבודות ניקיון וגיזום מקיף של הצמחייה בבתי הספר ובכניסה לגני הילדים לרווחת התלמידים ולביטחונם. בהתאם להנחיות, הותקנו במוסדות החינוך – הן בבתי הספר והן גני הילדים – סבוניות עם נוזל חיטוי. כן הותקן שילוט עם הנחיות התלמידים וצוותי הלימוד להגברת המודעות לנושא שמירה על כללי ההתמגנות וההיגיינה למען בריאותם, והובהרה אחריות צוותי החינוך להצטיידות במסכה וחבישתה, בהתאם להנחיות. למען השמירה על שלומם וביטחונם של תלמידי העיר, יוצבו בשערי מוסדות החינוך מאבטחים, כנהוג בשגרה, בהתאם לשעות הפעילות. סיירת הביטחון תמשיך לתת שירותיה למוסדות החינוך בהתאם להנחיות הבריאות.
"אנו עושים הכל כדי שהחזרה ללמידה תהיה בטוחה, רגועה ותומכת. צוותי החינוך עומלים על חלוקת הכיתות תוך חשיבה על צרכי הילדים ושיקולי דעת מקצועיים. הצוותים ילוו את הילדים תוך מתן תמיכה חברתית ורגשית. במידה והנכם מזהים צורך מיוחד אצל ילדכם, אנא שתפו את הגננות והמחנכות".
ילדי גני הילדים העירוניים: ילדי גני הילדים העירוניים, בגילאי 3-6, צפויים כפי שמסתמן כרגע, לחזור ביום א' ללמידה שתתקיים בחלוקה לשתי קבוצות, במתכונת של מחצית מילדי הגן- עד 15 ילדים – בכל קבוצה. השאיפה היא שכל קבוצה תלמד במשך 2-3 ימים לסירוגין: קבוצה ראשונה ב- 2-3 ימים הראשונים של השבוע, והקבוצה השנייה ב- 2-3 ימים העוקבים. בכל קבוצה תתקיים הלמידה בהובלת גננת וסייעת. על מנת לאפשר למידה מיטבית ככל הניתן, ומתכונת למידה אחידה לכלל ילדי הגן, מדי שבוע תשתנה חלוקת ימי הלימוד בין הקבוצות. החלוקה לקבוצות תתבצע באחריות הגננת ובבקשות שיבוץ מיוחדות ומקרים פרטניים ניתן לפנות ישירות אליה. במקרה של אחים במספר גנים יעשה מאמץ לתאם בין הגננות. באחריות הורי התלמידים לשלוח ארוחת בוקר לילדיהם, אליה תצורף מפית חד פעמית, או רב פעמית שתכובס מידי יום. בהנחיית הממשלה, בשלב זה לא יופעלו מסגרות היול"א, ויום הלימודים יפתח ב-8:00 ויסתיים בשעה 14:00 לכלל גני הילדים בעיר. מסמן כרגע שגנ"י יפעלו חמישה ימים בשבוע ולא יתקיימו לימודים ביום שישי. בימים בהם לא יגיעו הילדים אל הגן תתקיים למידה מרחוק.
תלמידי כיתות א'-ג': תלמידי כיתות א'-ג' צפויים לחזור ביום א' ללמידה במתכונת מלאה בבתי הספר. הלימודים יתקיימו בקבוצות של עד 15 תלמידים. צוות בית הספר יחלק את קבוצות הלמידה ויודיע להורים. הלמידה תתקיים חמישה ימים בשבוע, בימים א'-ה'. הלימודים בבתי הספר היסודיים יסתיימו בשעה 13:00 בהתאם להנחיות הממשלה, בשלב זה לא יופעלו בתי התלמיד בבתי הספר היסודיים.
על פי הנחיות משרד הבריאות על התלמידים מעל גיל 7 והצוות החינוכי להקפיד על עטיית מסכות אישיות בדרך למוסד החינוכי, ובשטחים הציבוריים בבית הספר, לרבות מסדרונות וחצרות בתי הספר. באחריות הורי התלמידים לדאוג להצטיידות ילדיהם במסכה. תלמידים ללא מסכה לא יורשו להיכנס לשטח בתי הספר. באחריות הורי התלמידים לשלוח ארוחת בוקר לילדיהם, אליה תצורף מפית חד פעמית.
לאור הנחיית משרד הבריאות, לא יופעל מערך הסעות התלמידים למוסדות החינוך הרגילים. באחריות ההורים – להביא את הילדים למסגרות ולוודא כי נכנסים לשער המוסד. איש צוות ימתין לתלמידים בשער. בהנחיית משרד הבריאות, לא תותר כניסת הורים לשטח בית הספר. תלמידי החינוך המיוחד יקבלו מענה בבתי הספר.
תלמידי כיתות ד'-י': תלמידי שכבות ד-י' ימשיכו בלימודיהם באמצעות למידה מרחוק, לרבות תלמידי בתי הספר למחוננים. בשלב זה לא ישובו התלמידים בשכבות אלו למוסדות החינוך. תלמידים הלומדים בכיתות הרגילות וזכאים לסל אישי, המענה יינתן במוסד החינוכי בו הילד לומד בשגרה, וזאת בתיאום עם צוות בית הספר. הליך הלמידה מרחוק ימשיך להתבצע כפי שמערכת החינוך העירונית הפעילה אותו במהלך השבועות האחרונים, על פי מערכת שעות מסודרת המתקיימת בכל יום כ5 שעות, על פי שכבת הגיל, שימוש בעזרי למידה מרחוק, וקשר אישי עם התלמידים.
תלמידי כיתות י"א – י"ב: תלמידי שכבות י"א-י"ב ימשיכו במתכונת למידה מרחוק מבתיהם. תלמידי כיתות שח"ר – בשלב זה בוחן משרד החינוך אפשרות לקיום מרתונים ללימודים לקראת בחינות הבגרות לתלמידי כיתות שח"ר, בקבוצות קטנות. תלמידי פרויקט היל"ה לנוער בסיכון – בבחינת משרד החינוך, טרם התקבלה החלטה. מתי"א (מרכז תמיכה יישובי) – ימשיך לתפקד כמוקד טיפולי.
בהובלת אגף החינוך בעירייה, ובשיתוף כלל אגפי העירייה, ממשיכה עיריית רעננה להיות קשובה להנחיות משרדי הממשלה, ולפעול באופן מיטבי ואחראי בנושא חזרת תלמידי העיר למוסדות החינוך. העירייה מתאימה היערכותה העירונית לצורכי השעה ולמתווה משרד החינוך, על מנת להבטיח לתלמידי העיר למידה מיטבית ומשמעותית, תוך שמירה על שלומם, ביטחונם ובריאותם".

תגובת משרד החינוך תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כך זה שנופלים שדודים להוראות האליל נתניהו

    מדובר בהפקרות ופצצת זמן. אם מורים או ילדים יודבקו ויחלו, מקבלי ההחלטה אשר הוציאו אותה בידיעה ברורה שעלולה לפגוע ולהדביק יאלצו להתמודד בתביעות לפיצויים אישיים גבוהים מאוד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר