בית ספר היובל צילום עזרא לוי
בית ספר היובל צילום עזרא לוי

העירייה ביטלה שומר אחד בבתי הספר משיקול כלכלי, הורים חוששים מהתקהלויות בכניסות בבקרים

ממחר תפעל כניסה אחת בבתי ספר יסודיים במקום שתיים, הורים חוששים מתורים ארוכים והתקהלות של ילדים. העירייה: "בצל הקורונה וחוסר הוודאות הכלכלית, הוחלט להפסיק להעסיק שני שומרים בשערים נפרדים. בכך ייחסכו מעל מיליון שקלים בשנה"

פורסם בתאריך: 9.5.20 17:14

הורים מבתי הספר ברעננה מתלוננים על כך שהעירייה קיצצה בשמירה בשערי בתי ספר. ההורים אומרים כי לאור המצב ועל מנת למנוע התקהלות בשעות הבוקר והצהריים, צריך שבכל בית ספר יסודי יפתחו שני השערים, אך בעירייה החליטו לסגור שער אחד. הוריעם מעלים חשש שהילדים ייצמדו אחד לשני וייווצר בבוקר צוואר בקבוק. "בשבוע שעבר בבית הספר שלנו פעלו שני שומרים", אומרת אמא מבית ספר היובל, "הילדים נכנסו בבטחה, בלי דחיפות וללא תורים. ביום חמישי קיבלנו הודעה ממנהלת בית הספר להיערך לכך שרק כניסה אחת תעבוד. כשפניתי לעירייה נאמר לי שזה משיקולי חיסכון, אבל לדעתי בטיחות הילדים שלנו הרבה יותר חשובה והחשש מנזק בריאותי הוא גבוהה לכלל בתי הספר". לטענת האם, לאורך כל השנה בבית הספר שלהם ובבתי ספר נוספים בעיר יש שני שומרים. "צריך להבין שבית הספר נפתח בשעה רבע לשמונה, מכניסים ילד ילד, לוקחים ממנו את האישור והדבר ייצור לתורים ויגרום להצטופפות מיותרת. עד עכשיו זה פעל בצורה מצוינת, בית הספר היה ערוך והיה סדר מופתי ואסור שזה ייפסק. הצענו כל מיני פתרונות, החל מכך שיביאו שומר לשעה בבוקר ושעה בצהריים או שאחד המורים יפתח את השער הנוסף, אבל אסור לוותר על הבטיחות ובטחון הילדים".

מעיריית רעננה נמסר: "בצל הקורונה, חוסר הוודאות הכלכלית וההיערכות ליום שאחרי, החליטה העירייה להפסיק להעסיק בעת ובעונה אחת שני שומרים, בשני שערים נפרדים ב 8 בתי ספר בעיר. בכך ייחסך לקופת העירייה סכום של מעל מיליון שקל בשנה. ראש העיר הודיע למנהלי בתי הספר הללו, כי אין מבחינתו מניעה שהם יקחו אחריות ובשעות הבוקר והצהרים, יעמידו איש סגל שיפקח על כניסת ויציאת תלמידים. עיריית רעננה תמשיך לאבטח ולשמור על ביטחונם של התלמידים בכל בתי הספר בעיר בהתאם להנחיות גורמי הביטחון הרשמיים. מאבטח מטעם העירייה יוצב רק בכניסה הראשית לבית הספר כמקובל ברוב מוסדות החינוך בעיר. אנו קוראים גם להורים לגלות אחריות אישית. להסביר לילדים כי יש למנוע התקהלויות ולשמור על מרחק במרחב הציבורי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר