צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

עיריית רעננה לא מתכוונת לחדש את הלימודים לתלמידי ד'-י' במתווה המצומצם

כך הוחלט במליאת ראשי הערים של פורום ה-15 היום. במקביל נשמעה ביקורת קשה על המתווה גם מהנהגת ההורים העירונית. אודליה כהן שינדורף אמרה: "לצערנו נראה כי משרד החינוך מנותק מהשטח ומהמציאות"

פורסם בתאריך: 12.5.20 18:28

עיריית רעננה לא מתכוונת לפתוח בשבוע הבא את הלימודים לתלמידי כיתות ד'-י' לפי המתווה המצומצם עליו החליט משרד החינוך של לימודים במשך יום או יומיים בשבוע. כך לפי החלטה שהתקבלה במליאת ראשי הערים של פורום ה-15 היום. "אנו סבורים כי מתווה החזרה לכיתות ד'-י' שפורסם אתמול (שני) וכולל בין היתר ימי לימוד לסירוגין, לא רק שאינו מועיל לכיתות אלו, אלא גם צפוי לפגוע קשות במתווה הפעילות העדין ממילא של כיתות א'-ג'. אנו דוחים מתווה זה מניה וביה", כתבו ראשי הערים במסמך עליו חתום גם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא.

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, קורא להימנע מהבערת מדורות. צילום: דוברות העירייה

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא צילום: דוברות העירייה

עוד נכתב: "אנו קוראים לממשלה להפסיק את עיסוקה התכוף בקידום מתווים שונים ומשונים להפעלה של חלקים כאלה ואחרים של מערכת החינוך, ובמקום זה לשבת עמנו ולגבש יחדיו תכנית מסודרת להפעלה מלאה של מערכת החינוך והחזרתה לשגרת עבודה רגילה ככל האפשר, תוך צמצום המגבלות הקיימות. כל עוד משרד החינוך אינו נענה לבקשותינו הנ"ל, הוחלט פה אחד שלא נרחיב את הפעלת מערכת החינוך מעבר לשכבות הגיל שהופעלו עד כה. לצורך ההבהרה, ולמען הסר כל ספק יודגש, כי כיתות ד' עד י' לא תוחזרנה לפעילות במערכת החינוך העירונית של ערי פורום ה-15 ,וזאת עד להודעה חדשה. לעומתן, כיתות הגן, כיתות א'-ג', כיתות יא'-יב' שכבר פועלות – תמשכנה בפעילותן".

עוד דרשו ראשי הערים בין השאר שכל מדיניות ו/או מתווה חדש בתחום החינוך יגובשו בשיתוף ובהתייעצות מקצועית מוקדמת ומלאה עם השלטון המקומי, שלא להפעיל מתווה חדש או שכבת גיל חדשה במערכת החינוך, ללא שניתנה לרשויות המקומיות מסגרת זמנים סבירה של שלושה ימי עבודה מלאים לפחות כדי להתארגן וכן שכל הוצאה נוספת שנגרמת לרשויות בתחום החינוך כתוצאה ממשבר הקורונה, תקבל שיפוי מלא מהממשלה.

על ההחלטה חתומים גם ראשי הערים של הרצליה, תל אביב, ראשון-לציון, פתח תקוה, אשדוד, נתניה, חולון, רמת גן, רחובות, חדרה, כפר סבא, גבעתיים, רמת השרון, חיפה ובאר שבע.

על פי מה שמסתמן, אמורים בשבוע הבא לחזור ללימודים לפי מתווה של משרד החינוך שאר השכבות בבתי הספר היסודיים ובבתי הספר העל יסודיים. פרט לביקורת של ראשי הערים, מעורר המתווה גם ביקורת קשה אצל הנהגת ההורים העירונית ברעננה. היו"רית המשותפת של הנהגת ההורים, אודליה כהן שיינדורף: "לצערנו נראה שמשרד החינוך מנותק מהשטח ומהמציאות הפיזית בשטח".
על פי התכנית המסתמנת במשרד החינוך, תלמידי כיתות ד- ו' ילמדו פעם בשבוע בבית הספר ועוד שלושה ימים של למידה מרחוק. בכיתות ד'-ה' ניתן יהיה ללמוד במתכונת של עד 17 תלמידים בכיתה כפי שקורה כיום בכיתות א'- ג' ובשכבת ו' ילמדו במתכונת של עד 20 תלמידים בקבוצה. השבוע הראשון לחזרה, יוקדש למפגשים של תלמידי הכיתות עם מחנכות הכיתות. כל מורה יוכל להיפגש עם עד שש קבוצות והתלמידים ילמדו במהלך השעורים ללא מסכות. חלת חובת חבישת מסכות במרחבים הציבורים.
בחטיבות לא עצמאיות, כלומר חטיבות שצמודות לתיכונים והן חלק מבתי ספר שש שנתיים, הלימודים יתקיימו בשלב הראשון יומיים בשבוע במתכונת של 20 תלמידים בקבוצה. ניתן יהיה לשבת בכיתה ללא מסכה, בתנאי שיישמר מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד, במידה ולא מתאפשרת שמירה של שני מטרים, נדרשת מסיכה בכיתה.

יו"ר המשותפים של הנהגת ההורים גולן בן צבי ואודליה כהן שינדורף

בחטיבות העצמאיות, כלומר כאלו שלא צמודות לתיכונים, ילמדו התלמידים שלושה ימים בשבוע. גם במקרה הזה ניתן לשבת בכיתה ללא מסכה בשמירה על מרחק של שני מטר ואם לא מתאפשרת שמירה של שני מטרים, תידרש חבישת מסיכה בכיתה.

גם כיתות י' יחזרו ללימודים באופן הדרגתי, במתווה של קבוצות של עד 20 תלמידים בכיתה וגם במקרה הזה התנאים לגבי המסכה דומים. בתיכון יוכל תלמיד להשתייך לעד שלוש קבוצות למידה בלבד ובשלב הראשון מדברים על למידה של יומיים בשבוע.

אודליה כהן שינדורף, אמרה על המתווה: "הנהגת ההורים הארצית ובתוכם רעננה מקשיבה קשב רב להודעות היוצאות ממשרד החינוך חדשות לבקרים. לצערנו נראה, כי המשרד מנותק מהשטח ומהמציאות הפיזית בשטח. אין מספיק צוותי הוראה, אין שטח, ואין טעם בשיטת החלוקה המוצעת. המתווה המוצע הינו אחיזת עיניים של שגרה ולא יתרום חצי דבר לחזרה לשגרה ושחרור המשק. שיטת הקפסולות פשוט לא רלוונטית מרגע שהגנים הציבוריים נפתחו, חוגים חזרו וילדים נפגשים ברחובות. אנו תומכים בעמדת השלטון המקומי לשחרור דיפרנציאלי וחזרה ללמידה בהתאם לכמות החולים החדשים והפעילים בעיר. הציבור הכללי לא צריך להיענש בשל חוסר זהירות בעיר אחרת . אנו מבינים, כי ישנה חשיבות למפגש חברתי אך בצורה המוצעת הינו לא ישים, ואף מיותר. המתווה המוצע לכיתות ד'-ו' של יום בשבוע לא מועיל לאף הורה ולא מקדם לימודית אף ילד הינן מכביד על צוותי ההוראה והניהול . עדיף להמתין עוד שבועיים ולהמשיך למידה מרחוק ואז לחזור לשגרה מלאה. מתווה החטיבות העצמאיות הינו סביר בנסיבות והוא צריך להיות לפחות 3 ימים מלאים והמשך למידה מרחוק. גם הוא צריך להיות תחום בזמן ולהחזיר את הילדים לשגרה . אנו קוראים למשרד הבריאות ומשרד החינוך לרדת לשטח, להתיעץ עם המנהלים ולבחון דרכים אחרות לחזרות לשגרה שהינן אפקטיביות ללמידה ולתמיכה רגשית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר