נשף צילום אילוסטרציה פבל טולצ'ינסקי
נשף צילום אילוסטרציה פבל טולצ'ינסקי

"רוב הבנות קנו שמלות, סגרו שיער ואיפור". בתיכונים ברעננה לא מוותרים על נשפי הסיום

תלמידים ומפיקים מסבירים שנשפי הסיום אינם קשורים לבתי הספר ועומדים בהנחיות. בתיכונים רבים רוב פרטי הנשף כבר נסגרו

פורסם בתאריך: 12.6.20 10:00

אחד הדברים שבוגרי י"ב מחכים לו הוא נשף הסיום, הפרום המפואר. רגע אחרי שיסיימו את הבגרויות וקצת לפני שהתלמידים הראשונים מתגייסים לצה"ל, חוגגים מידי שנה תלמידי י"ב את נשפי הסיום המפוארים שלהם באולמות וגני אירועים באזור המרכז והשרון. השנה, לאור מצב הקורונה, העלייה במספר הנדבקים במוסדות חינוך והודעת משרד החינוך על איסור קיום מסיבות ואירועי סוף שנה גדולים, הכל מוטל בספק גדול.
תלמידי י"ב רבים חוששים שהאישור העקרוני שניתן להפעיל אולמות אירועים בכפוף להנחיות הריחוק, על מנת לאפשר חתונות של עד 250 אורחים החל מה-14.6, יבוטל, אם תהיה עלייה דרמטית במספר הנדבקים. מבחינת התלמידים, הנשף שלהם הוא כמו אירוע ולדעתם אין סיבה שהוא לא יתקיים. וכך הם גם נוהגים, וההכנות בעיצומן.
"כרגע אנחנו ממשיכים כרגיל בתוכניות", מספרת תלמידה מתיכון אוסטרובסקי, "אנחנו מחזיקים אצבעות שלא יתרחש שינוי של הרגע האחרון, אבל כבר מאוחר לבטל את הנשף, אחרי שכולם כבר הוציאו כל כך הרבה כסף, קנו שמלות וחליפות. גם אי אפשר לדחות את זה, כי לחלק מאיתנו יש כבר תאריך גיוס. מה שכן, אנחנו פחות מ-250 תלמידים, אז לא צריכה להיות בעיה מבחינת הוראת משרד הבריאות".
גם בתיכון אביב, שבו אמורים להגיע לנשף פחות מ-250 תלמידים, מחזיקים אצבעות שלא תהיה תפנית דרמטית במצב. "הנשף שלנו מתוכנן להתקיים באמצע חודש יוני וכרגע לא קיבלנו הודעה שהוא מבוטל", אומרת תלמידה מהתיכון. "כולם כבר קנו בגדים ואם יהיו הגבלות אז ידחו לתאריך מאוחר יותר או לחלופין יוחזר הכסף. אצלנו המתגייסים הראשונים הם ב-2.8 וזה התאריך האחרון שאליו אפשר לדחות. כל עוד יש חתונות, אז אין סיבה שלא יהיה נשף. מה גם שכרגע אנחנו כמעט ולא נפגשים וכל אחד נמצא בבית שלו, אז גם הסיכוי להידבקות הוא קטן".
גם בתיכון מטרווסט, לא משנים תוכניות ומתכוננים לנשף שאמור להתקיים באמצע חודש יוני. "מבחינתנו הנשף מתקיים כמתוכנן", אומרת תלמידה מהתיכון, "כולם אצלנו כבר מוכנים והתלמידים כבר קנו בגדים, רוב הבנות קנו שמלות קבעו תור לשיער ולאיפור". גם במקרה שלהם מספר התלמידים המיועד להגיע הוא פחות מ-250 תלמידים. "אנחנו מקווים שלא יהיה שינוי של הרגע האחרון, כי זו תהיה אכזבה מאוד גדולה. מסיימים תיכון פעם בחיים והנשף מסכם 12 שנה".
מבחינת התלמידים הנשף אמור להתנהל כמו בשנים קודמות ויכלול קבלת פנים ושטיח אדום, ריקודים, אוכל על פי מתווה משרד הבריאות והפתעות. הפעם יתווספו גם בדיקת החום בכניסה, הצהרת בריאות וכניסה עם מסכות.
מי שנמצא בחוסר ידיעה בדיוק כמו התלמידים הם מפיקי האירועים שקשובים להוראות משרד הבריאות ומשרד החינוך. "אנחנו עדיין לא יודעים את כל הפרטים המלאים", אומר מפיק שמארגן לא מעט מהאירועים בתיכונים בעיר, "אנחנו לא יודעים האם זה גן אירועים פתוח או סגור ומה לגבי אולמות. אנחנו מקווים שנקבל הנחיות בימים הקרובים ואנחנו כרגע בהולד. עד שבת, הכל היה סגור ומתוכנן ואז טרפו לנו את הקלפים עם הנחיות חדשות של משרד החינוך על ביטול נשפים ואירועים, למרות שנשף זה אירוע פרטי ולא קשור למשרד החינוך. לאור הפרסומים שמשתנים כל הזמן, אף אחד לא באמת יודע מה יהיה וכולם נמצאים באוויר והכל מוקפא ודברים יכולים להשתנות ברגע". הוא מממשיך ומציין: "בנשפים אין מבוגרים, אין אוכל בישיבה ויש בופה שבו אמורים להגיש מה שמשרד הבריאות דורש. לצד זה שטח הגנים הוא פי ארבע וחמש מגודל השכבה וממה שהחוק דורש ולכן אנחנו עומדים בדרישות. הנשפים נעים בין 100 ל-220 איש ואנחנו מתכוונים לעמוד בכל הדרישות של משרד הבריאות, כולל מסכה, אישור רפואי ובדיקת חום. אנחנו סגורים מול הספקים וכרגע נשאר לנו רק להמתין".

ממשרד החינוך נמסר: "ההנחיות הקיימות נועדו להבטיח את בריאותם ושלומם של התלמידים וצוותי ההוראה. עניין זה מקבל משנה תוקף על רקע נתוני התחלואה שמעלים כי השיעור הגבוה של ההדבקה נמצא בחטיבות העליונות. משכך, קיים חשש שאירועים גדולים ירחיבו את שרשרת ההדבקה. כאמור, כדי להבטיח את בריאותם של התלמידים והצוותים החינוכיים ימשיך המשרד לנקוט בפעולות הנדרשות ובבכך להמשיך לשמור ככל שניתן על שגרת למידה רציפה וממושכת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר