בית ספר מיתרים. צילום עזרא לוי
בית ספר מיתרים. צילום עזרא לוי

אכזבה גדולה: 40 תלמידים העולים לכיתה ז' קיבלו תשובה שלילית מבית ספר מיתרים

ההורים מתלוננים על כך שבשנה הקרובה ייפתחו רק שתי כיתות ז' בביה"ס שמשלב דתיים וחילונים ויעבור בעוד שנתיים למבנה חדש. העירייה: "הביקוש הגבוה הביא ל-80 פניות בשכבה זו, בית הספר יכול להכיל 45 תלמידים בלבד"

פורסם בתאריך: 17.6.20 08:19

הורים לתלמידים שאמורים לעלות לכיתה ז' בשנת הלימודים הקרובה וביקשו להירשם לבית הספר מיתרים – ברנקו וייס, מתלוננים על כך שבשנה הקרובה יפתחו בסך הכל שתי כיתות ולא ארבע כפי שהיה בעבר וכ-40 תלמידים קיבלו תשובה שלילית וצריכים למצוא בית ספר אחר. לטענת ההורים, החל מהשנה הקרובה, בית הספר שהיה עד כה בית ספר פרטי, יהפוך להיות בית ספר ציבורי באחריות ובסמכות העירייה וייתכן שמכך נובע השינוי.
בית ספר מיתרים רעננה נוסד ב-2002 על ידי קבוצת הורים מהשרון אשר ביקשו למצוא מסגרת חינוך על יסודי אשר דוגלת בגישה יהודית פלורליסטית, אשר מתאימה למשפחות מעורבות בהם אחד מבני הזוג דתי והשני חילוני ובה יכולים תלמידים דתיים, חילוניים ומסורתיים לקבל חינוך יהודי יחד. מדובר בבית ספר יחיד באזור השרון לתלמידי ז- י"ב, אשר בו מגוון השקפות עולם יהודיות ואשר מלמד ברוח אחרת. "מאז הקמתו בית הספר היה בית ספר פרטי והתשלום עמד על כ-13 אלף שקלים בשנה, תשלום שאנחנו מוכנים לשלם", אומרת אחת האמהות. "השנה הסתבר לנו שנעשה שינוי והוא הופך להיות עירוני, אף אחד לא אמר לנו את הסיבה, רק הודיעו לנו שהשנה לא יהיה מקום לכל מי שרוצה להירשם ואנחנו צריכים למצוא מסגרות אחרות. מעבר לכך שאין שום מסגרת שמתאימה לנו, לנו באופן אישי יש כבר ילד שלומד בבית הספר ועכשיו הילד השני קיבל תשובה שלילית ואנחנו לא יודעים מה לעשות. כתבנו מכתב לעירייה ולצערי עד כה לא קיבלנו תשובה בנושא ולילדים שלנו מוצעים רק בתי ספר חילונים או דתיים שלא מתאימים לרוח החינוך שלנו ולזהות של הילד והמשפחה".
ההורים מציינים שבעוד כשנתיים בית הספר אמור לעבור למבנה חדש וגדול יותר. "ייתכן שאחת הסיבות של פתיחת פחות כיתות ז' זה בגלל חוסר מקום, אבל עם קצת רצון טוב אפשר למצוא פתרונות יצירתיים, להכניס קרוואנים, שהשכבה תלמד במבנה אחר או העברת כל החטיבה/ בית הספר למבנה אחר, הרי זה רק לשנתיים עד שהמבנה החדש יהיה מוכן. אנחנו מרגישים שהחליטו להקריב את שכבת ז' ולצערנו אין עם מי לדבר ועיריית רעננה שחרטה על דגלה את ערכי הסובלנות לאחר, מאכזבת ומכעיסה ורחוקה מלממש ערכים אלו".
תגובת העירייה: "הביקוש הגבוה לבית ספר מיתרים הביא לפנייה של כ–80 תלמידים העולים לכיתות ז' בשנה הקרובה, בעוד בית הספר יכול להכיל 45 תלמידים בלבד, בשכבת גיל זו. לצערנו, המקום הפיזי בבית הספר אינו מאפשר הרחבה נוספת של המבנים. בשיתוף עם הלשכה המשפטית והנהגת ההורים נערכה הגרלה בין כל הפונים.
הושארו מקומות ספורים המיועדים למקרים מיוחדים, לדיון וועדה בינמקצועית .עיריית רעננה תשקיע מאות אלפי שקלים בשיפוץ מבנה התיכון בבית ספר מיתרים
כדי להרחיב ולהוסיף מקומות עבור תלמידי כיתות ט' העולים לכיתה י' בשנה הבאה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קארן מוזס

    גם השם של בני לא עלה בהגרלה והגיעו עיטור. בני לא יכול ללמוד בחטיבה רגילה בגלל העומס בכיתות. אני רווה שהדברים יסתדרו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר