שבט הדר בהפגנה. צילום שבט הדר

הפגנת עוצמה: בני נוער רבים מרעננה השתתפו הערב במחאת הצופים |וידיאו

חניכים ומדריכים מחו הערב ברחבת קניון ערים בכפר סבאם נגד החלטת הממשלה לאסור פעילויות שונות ולקצץ את תקציב תנועות הנוער

פורסם בתאריך: 14.7.20 13:49

מאות חניכי ומדריכי תנועת הצופים ברעננה הפגינו ברחבת קניון ערים בכפר סבא נגד החלטת ממשלת ישראל לקצץ את התקציבים לתנועות הנוער ולאסור את קיום הפעילויות שלהם בקיץ הזה. המדריכים והחניכים הגיעו לבושים במדי חאקי ועם מסכות, במטרה להשמיע את קולם ולנסות לשנות את רוע הגזרה. הפגנות נוספות התקיימו במקביל בערים שונות ברחבי הארץ. התלמידים נשאו שלטים עליהם היה כתוב 'תנו חמצן לנשמה', 'זה לא נעים לראות סניף סגור', 'נלחמים על הבית ', 'אנחנו צופים באסון' ועוד. הם צעקו 'בית לא סוגרים', 'לא, לא לא ניתן לסגור את הצופים'.

מוקדם יותר היום הם הסבירו שהמחאה היא על ביטול כל המתווה הפרונטלי החל ממחנה הקיץ, הפרידה מהשכבות הבוגרות, ביטול ההכשרות לשנה הבאה וכן כאמור על החלטת משרד החינוך לקצץ בצורה משמעותית בתקציבים, קיצוץ אשר מהווה פגיעה אנושה ביכולת של התנועה להמשיך להתקיים.

תמר שפירא רעננה

תמר שפירא רעננה

"התקנות החדשות נכנסו ביום ראשון בתחילת השבוע ורוב השבטים ניצלו את הסופ"ש לפעולות פרידה, אך מאחר וברעננה, לא מעט מהמדריכים והחניכים נמצאים בבידוד והעירייה הוציאה הנחיות על איסור התכנסות של תנועות הנוער, אנחנו לא יכולנו לקיים פרידה", סיפרה תמר שפירא, שמינסטית בשבט הדר רעננה, שמציינת שהם נפגשו עם ראש העירייה חיים ברוידא וקיבלו ממנו הבטחה שהוא יעשה הכל על מנת שיוכלו לקיים פעילות פרידה. "אנחנו מספיק אחראים ומבקשים לקיים פעילות על פי כל ההנחיות ובקבוצות קטנות, במקום שבני הנוער יסתובבו ברחובות, הם יגיעו לפעילות. לצד זה אנחנו יוצאים למחות נגד הקיצוץ בתקציב והפגיעה בפעילות הנוער".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר