בועז יפה, מפקד סיירת הורים רעננה, שופך בקבוק אלכוהול.

בהר הזבל, בכביש 531 ובמקומות נוספים: איפה שותים בני הנוער אלכוהול בתקופת הקורונה

סיירת ההורים ממשיכה בפעילות שלה בסופי שבוע גם בתקופת הקורונה. מפקד הסיירת, בועז יפה, מספר על המקומות האהובים על בני הנוער ועל הפעילות בימים אלה

פורסם בתאריך: 21.7.20 08:54

סיירת ההורים ברעננה בראשות בועז יפה, ממשיכה לפעול גם בתקופת הקורונה ומידי סופ"ש אפשר לראות את מתנדבי הסיירת בגינות הציבוריות, סמוך לסופרים פתוחים ובמקומות נוספים בעיר. חלק מהעפילות שלהם היא לחפש מקומות חדישם בהם נמצאים בני הנוער, ואכן באחרונה הם גילו מקום כזה.

"לאחרונה קיבלנו מידע על מקום חדש אליו מגיעים בני הנוער", מספר יפה. "הם גילו את הפרדסים באזור הר הזבל בצפון מערב העיר, זה מקום ממש חדש. הגעתי למקום לעשות סיור ובאמת ראיתי שאריות שמראות שהם היו שם. נתחיל להגיע גם לשם בסופי שבוע", הוא אומר. "לצד זה יש את האזורים הקבועים שלהם, בתחנת הרכבת באזור האוטובוסים, בפארק באזור הקיוסק ופינת החי, אנחנו נתקלים בהם מתחת למחלף 531 הסמוך לבן גוריון ובשביל ההיקפי שמגיע עד צומת רעננה ואחוזה. הם מחפשים כל הזמן מקומות שלא רואים אותם, שרכבים רגילים לא יכולים להגיע, הם מגיעים ברגל או באופניים". עוד מציין יפה: "אם בעבר, היינו נתקלים בכל שבוע בין שניים לשלושה ילדים שיכורים שהיינו צריכים לטפל בהם או לפנות לבית החולים, בתקופת הזו, זה ירד לפעם בשבועיים שלושה. יכול להיות שהסיבה היא שזה חופש והיציאה שלהם מתחלקת לאורך כל השבוע".
ותקופת הקורונה משפיעה?
"הנערים ממשיכים לצאת גם בתקופת הקורונה וקונים ושותים אלכוהול גם בימים אלה. אנחנו פוגשים אותם לא מעט סמוך לטיב טעם, הם מבקשים מעוברי אורח או מאחים גדולים שייקנו להם אלכוהול ואנחנו בדרך כלל מצליחים למנוע את זה. נכון שזה מתפזר לאורך כל השבוע, אבל אנחנו עדיין רואים ועדיין יש לנו מה לעשות. צריך להבין שמדובר בסך הכל בילדים טובים, לפעמים הם יושבים בגינות ומדברים בקול רם וזה מפריע לשכנים ואנחנו מבקשים מהם לעבור למקום אחר, אבל כמות הילדים ששיכורים וצריכים את העזרה שלנו הרבה יותר נמוכה".
יכול להיות שבתקופה הזו הם שותים פחות?
"ראשית מאחר ויש פיזור לאורך כל השבוע אז רואים אותם פחות ברחובות ואז יש פחות אלכוהול, יכול להיות שיש ילדים שההורים לא מרשים להם לצאת מהבית בגלל הקורונה ושותים בבית ויכולם להיות שלא איתרנו את כל המקומות.
איך אתם מגיעים לילדים?
"אנחנו מקבלים מידע מהעירייה על מוקדים שהם נמצאים, נתקלים בלא מעט ילדים שמתקשרים למוקד או לאחד ההורים שהם מכירים מהסיירת והם מבקשים שנבוא לעזור להם, שראו ילד שיכור לפעמים אפילו מישהו שהם לא מכירים. כמו כן לא פעם אנחנו מקבלים מידע מהורים מהעיר שמספרים לנו על מסיבה או התכנסות באיזה מקום. וכמובן אנחנו כל הזמן במרוץ למצוא את המקומות החדשים. מה שחשוב לנו זה לבוא ולעזור להם. אנחנו לא שופטים אותם, לא מעניין אותי למה הילד שתה ואיך הוא השיג את האלכוהול, מה שמעניין אותי שהילד יגיע בשלום הביתה או לחלופין לבית החולים ושהילדים ידעו שאנחנו שם עבורם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר