בניית בית הספר תיכון אמי"ת בכפר בתיה. קרדיט הדמיה- פרחי-צפריר אדריכלים בשיתוף SO אדריכלים ו-FNI
בניית בית הספר תיכון אמי"ת בכפר בתיה. קרדיט הדמיה- פרחי-צפריר אדריכלים בשיתוף SO אדריכלים ו-FNI

קרית חינוך חדשה ברעננה: מבנים חדשים לתיכון אמי"ת כפר בתיה ולבית הספר הדמוקרטי

בית הספר התיכון החדש יוקם במסגרת הקמת קריית חינוך מתקדמת למצוינות. בסמוך לו יוקם מבנה חדש לבית הספר הדמוקרטי

פורסם בתאריך: 23.7.20 08:21

עיריית רעננה תקדם את בניית בית הספר תיכון אמי"ת בכפר בתיה, במסגרת הקמת קריית חינוך מתקדמת למצוינות, כמו כן הודיע ראש העירייה חיים ברוידא. הקריה תקום במתחם של כפר בתיה, ברחוב דרך ירושלים, והבנייה אמורה להסתיים בספטמבר 2023. ברוידא אמר עוד כי מתוך הרצון לתת הזדמנות שווה לכולם, יבוטלו המיונים בקבלה לכיתות ז' לתיכון אמי"ת בכפר בתיה החל משנת הלימודים ספטמבר 2021.

בנוסף, ציינה העירייה שבסמוך לבניית תיכון אמי"ת, יוקם מבנה חדש לבית הספר הדמוקרטי. בית הספר קיים כבר יותר מ-17 שנה ברחוב הפלמ"ח 4. מאחר והתלמידים סובלים ממצוקת מקום, יעבור בית הספר למיקומו החדש בקריית החינוך. עדיין לא הוחלט מה יעשו בשטח הקיים שהוא שטח עירוני.

כמו כן מתוכנן לקום בקרייה מתחם גוגיה, מרכז פיתוח חדשנות חינוכית מהמתקדמים בארץ ובעולם. המרכז מיועד לכלל צוותי החינוך בעיר ויסייע בפתיחת מגמות על לכלל בתי הספר התיכוניים בעיר.

במכתב משותף שהוציא ברוידא, יחד עם מנכ"ל רשת אמי"ת אמנון אלדר ומנהל בית הספר יוני ברלין, להורי התלמידים של בית הספר המדעי ובית הספר לחברה ומשפט, הוא הדגיש כי בית הספר שיקום, עתיד להיות מהמתקדמים ביותר בארץ. התיכון ייבנה כמרחב לימודי בתפיסת הגוגיה המכוונת לקידומו של הלומד העצמאי ומאפשרת גמישות מרבית בלמידה והכנת התלמיד למיומנויות המאה ה-21.

כאמור, בשנים האחרונות פעלו במסגרת בית הספר המדעי אמי"ת כפר בתיה שני בתים נפרדים ובעוד כשנה, עם הקמת בית הספר התיכון המשותף, ייערך שינוי בצורת הלימוד ויבנה מודל חדש בכיתות ז' ו-ח', ללא מיונים, תוך הקמת מסלולי מצוינות ייחודיים וחדשניים בתחומים שונים. לקראת המעבר לכיתה ט' יחודדו מסלולי הבחירה על פי התמחויות. לקראת המהלך ייתקיים בשבוע הבא מפגש משותף של הנהגות ההורים עם ראש העיריה, מנהלת אגף החינוך בעירייה, מנהל התיכון וראשי אמי"ת לתיאום ציפיות וגיבוש החזון להתחדשות בית הספר התיכון אמי"ת כפר בתיה.

ברוידא אמר: "כחלק מתהליך ההתחדשות, אנו יוצאים לדרך חדשה ובשלב ראשון יתבצע תהליך איחוד שני הבתים, הבית המדעי ובית חברה ומשפט בשכבת ז' שתחל את לימודיה בעוד שנה".

תיכון אמי"ת כפר בתיה המורכב מהבית המדעי ובית חברה ומשפט דורג השנה בין 20 התיכונים המצטיינים בארץ על פי מדדי משרד החינוך. 96.3% מתלמידי התיכון זכאים לתעודת בגרות ו-32.1% מתלמידיו זכאים לתעודת בגרות מצטיינת. אפס אחוז מתלמידיו נשרו מהלימודים ואחוז הניגשים ל-5 יחידות אנגלית הוא 87.2%. יצוין כי אחוז הניגשים ל-5 יחידות מתמטיקה – 62.4% – הוא מהגבוהים ביותר בארץ.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר