עורכת הדין נאוה זרנגר ובנה- רעננה. צילום- רמי זרנגר
עורכת הדין נאוה זרנגר ובנה- רעננה. צילום- רמי זרנגר

תלונה נגד עיריית רעננה על אפליה בשיבוץ לגנים ועל חוסר שקיפות

עו"ד נאוה זרנגר, אם חד הורית והתובעת העירונית לשעבר, פנתה בתלונה אל משרד החינוך ומבקר המדינה על התנהלות העירייה בשיבוץ בנה לגן ואומרת: "הגן מרוחק, ביקשתי להתחשב". העירייה: "ערעורה נדחה במשרד החינוך"

פורסם בתאריך: 20.8.20 13:55

תושבת רעננה, עורכת הדין נאוה זרנגר, התובעת העירונית לשעבר של העירייה, הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי מרכז לוד נגד עיריית רעננה, בה היא טוענת לאפליה בשיבוצים, אי מסירת מידע ועל כך שהעירייה פעלה ללא כל שקיפות.
תחילת הסיפור, כאשר ביקשה זרנגר לשבץ את בנה בן הארבע בגן הקרוב למקום מגוריהם אך הוא שובץ בגן מרוחק. במכתב ששלחה למנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך ובעתירה המנהלית, נכתב שהיא מתגוררת עם בנה במתחם מגורים הכולל ארבעה בניינים ובעת רישום בנה לגן הילדים התבקשה לציין שתי אופציות לשיבוץ. זרנגר כותבת כי ציינה באפשרות הראשונה את גן "זמיר" ובשנייה את גן "שלדג". לאחר הרישום ומבלי שעדכנה את זרנגר והורים נוספים, שינתה העירייה את שכבת הגיל בגן "זמיר" ובמקום לשבץ את הילד באופציה השניה שביקשה, הילד שובץ לגן "ציפורן" המרוחק לטענת האם כשני קילומטר מביתם.
לאחר שקבלה את ההודעה על השיבוץ וכשנודע לה שכל ילדי המתחם שבו הם מתגוררים, 11, במספר שובצו לגן המבוקש, הגישה ערעור וביקשה לעבור לגן "שלדג". בנימוק ציינה כי "מעבר לעובדה שבני יופרד מכל חבריו בגן ובמתחם המגורים, אני אם חד־הורית שעובדת בתל אביב ותלויה בסיוע של מטפלות כדי להוציאו מהגן. אין להן מכונית ובני לא יוכל ללכת מרחק כזה ברגל. אני מבקשת התחשבות במצבי כאם חד־הורית ללא כל סיוע, להעביר את בני לגן 'שלדג' יחד עם חבריו".

בתגובה לערעור נכתב לה על ידי העירייה שלא ניתן להיענות בחיוב לבקשת ההעברה, מאחר והגן נמצא בתפוסה מלאה. "לצערי קבלת התשובה השלילית, היא אפליה. לא ייתכן שרק הוא מכל ילדי המתחם הופרד ושובץ בגן מרוחק מהבית. נכון שיש עוד כמה ילדים מהגן שלו ששובצו שם, אבל זה מרחיק אותו מילדי המתחם".
ביום ראשון השבוע, הגישה זרנגר, בקשה לקבלת מידע על השיבוץ, מכוח חופש המידע, אך לטענתה, העירייה לא העבירה לה את המידע. "העירייה מתנהלת באופן לא שקוף. במסגרת חופש המידע, ביקשתי מהעירייה מידע בנוגע לשיקולי השיבוץ של ילדי המתחם, אך לא קבלתי כל התייחסות והעירייה לא סיפקה את המידע הדרוש", היא מציינת. "לאור כך החלטתי להגיש עתירה מנהלית בה אני טוענת לאפליה, אי מסירת מידע ועל כך שהעירייה פועלת בחוסר שקיפות ולא עדכנה אותי על השינוי, על מנת שתהיה לנו זכות בחירה אמיתית. לצד זה הגשתי תלונה גם למבקר המדינה ובה ציינתי שבשיחה טלפונית עם מחלקת החינוך, נמסר לי שמדובר בהחלטה 'סופית' ולא עדכנו אותי שניתן לערער על ההחלטה בפני מנהלת המחוז".
ממשרד החינוך נמסר: "על פי התקנות בערעור על שיבוץ לגני ילדים החלטת הרשות המקומית הינה סופית".

תגובת העירייה: "בגני הילדים ברעננה שובצו בשבועות האחרונים למעלה מ-3,000 ילדים. 95 אחוזים קיבלו את מבוקשם. בשל אילוצים, לכ-140 ילדי גן לא התאפשר השיבוץ לגן המסוים שביקשו. גם בימים אלו ממשיכים ועושים מאמץ במחלקת גני הילדים לחפש פתרונות. במחלקת גני ילדים עובדים בשבועות האחרונים מבוקר עד לילה, בניסיון לשבץ את ילדי הגן לפי בקשות ההורים, בצורה המיטבית ביותר. ולגופו של עניין: בחוברת הרישום, מצוין במפורש כי הרשות אינה מתחייבת לקבל את הילד לגן המבוקש וכן מצוין כי יתכנו שינויים בהרכב הגילאי ובייעוד הגן בהתאם למאפייני הרישום. 7 ילדים מהגן של בנה שובצו יחד לגן ציפורן, כך שהטענות שהפרידו את בנה מחבריו אינן נכונות.
כשנמסר לה שההחלטה היא סופית, הכוונה היא סופית מטעם הרשות, כלומר לאחר שבקשתה נידונה בכובד ראש, ההחלטה מטעם המחלקה והרשות היא סופית. תמיד שמורה הזכות לערער למשרד החינוך. במקרה שלה, ערערה התושבת למשרד החינוך והערעור נדחה על ידם. גן שלדג הינו בתפוסה מלאה ולכן הבקשה לעבור לגן שלדג אינה אפשרית. התושבת הגישה ערעור וקבלה תשובת דחיה היות ואין מקום בגן המבוקש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איתן

    בושה. האם באמת לא ניתן להוסיף עוד ילד אחד לגן?
    פקידי עירייה חסרי לב ורגישות. מרגיש יותר כאילו מדובר בנקמה אישית ונקודתית באותה אמא.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר