צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

משלבות מתלוננות: מחייבים אותנו להגיע לבית הספר ללמד בזום את התלמיד שבכלל נשאר בביתו

משלבות בחינוך המיוחד מתלוננות על כך שהעירייה מחייבת אותן להגיע לבית הספר כדי ללמד בזום תלמידים שמעדיפים להישאר בבית, ומבקשות ללמד במיקרים כאלה מביתן. העירייה: "נוכחותן חשובה עבור התלמידים ועבור מנהלי בתי הספר"

פורסם בתאריך: 18.10.20 09:11

משלבות בחינוך המיוחד ברעננה, מתלוננות שעיריית רעננה דורשת מכל המשלבים והמשלבות במסגרת החינוך המיוחד ברחבי העיר, להגיע וללמד את התלמידים מהזום מתוך כותלי בית הספר, למרות שהתלמידים לא מגיעים פיזית לבית הספר. הן טוענות שמדובר ב"דין אחד למורה ודין אחר למשלבת". הן מבקשות שמי שמעוניינת תקבל אישור ללמד מהבית כפי שעושות המורות בתקופה הזו.

"לצערי, אני מרגישה שיש כלפינו המשלבות חוסר אמון", מספרת אחת המשלבות. "פניתי לעירייה והסברתי להם, שמאחר ויש לי תינוקות בת עשרה חודשים שנמצאת בגן פרטי שסגור מתחילת הסגר והיא נמצאת איתי בבית אין לי אפשרות להגיע לבית הספר ולכן אני מבקשת להמשיך ללמד את התלמיד שלי בזום מהבית. התלמיד בלאוי הכי לא מגיע פיזית לבית הספר, מתוך בחירה שלו, והוא לא היחיד. התשובה שקיבלתי הייתה שזו ההנחיה ואין אישור ללמד מהבית", היא מסבירה בכאב. "לצערי, יש דין אחד למורה ודין אחר למשלבות ובשיחה עם האחראית בעירייה נתקלתי באטימות. הם אמרו לי שהם מבינים אותי, אבל זו ההנחיה ואני צריכה להתמודד איתה. שוחחתי עם משלבות נוספות והן בדיוק באותו סיטואציה. אמרתי להם שבמידה והילד יחליט להגיע לבית הספר, כמובן שאגיע גם".
מה ההבדל בין מורות שעובדות מהבית לבין משלבות?
"המורה היא עובדת של משרד החינוך והמשלבות עובדות של העירייה. אני עושה עם התלמידים שעורים פרטיים במגוון מקצועות: חשבון, שפה, אנגלית ועוד. לצערי, העירייה לא מוכנה לפתוח את הראש ולהקשיב ואני מרגישה שהגעתי למבוי סתום. הודעתי לעירייה שבסיטואציה הנוכחית אני לא אוכל להגיע לבית הספר מאחר ואין לי מי שישמור על הבת שלי ולמרות הרצון שלי לשמור על שגרה לתלמיד שלי, זה לא אפשרי, כי המערכת לא מוכנה להתגמש. מה שהכי כואב ומעליב אותי זה חוסר האמון של המערכת בעובדים שלה, שמתבטא בכך שלא מאשרים לנו לעבוד מהבית וצריכים לראות אותנו פיזית בבית הספר. בתקופה כזו, היינו שמחים לגיבוי מהמערכת".

מהעירייה נמסר: "עבודת הסייעות המשלבות הינה חלק ממערך הפעלת החינוך המיוחד בעיר, מדובר בשירות חיוני בעל חשיבות ערכית חברתית גדולה. על מנת לתת את השירות המיטבי אנו מעמידים לרשות התלמידים אפשרות בכל יום להגיע ולהעזר בסייעות בבית הספר, בלימוד משותף בזום ולאחר מכן בתיווך ובחזרה על החומר. מדובר בזכות המגיעה לכל תלמידי החינוך המיוחד ובשירות שאנו מחוייבים וגאים להעמיד לרשותם. נוכחות הסייעות בבית הספר חשובה הן עבור התלמיד אשר יודע שיש באפשרותו להיעזר בסייעת בכל רגע שיצטרך, והן על מנת לאפשר למנהלי בתי הספר להסתייע בעזרת הסייעות להפעלת מערך החינוך המיוחד הפועל בבית הספר. עיריית רעננה מעמידה עבור הסייעות את כל הכלים והציוד הנדרש להן לעבודתן, כולל מתן ייעוץ מצוות מורי חנ״מ בבתי הספר, תוך שמירה על הכללים. היכולת להפעיל ולפקח על העבודה באופן מיטבי מצריכה את נוכחות הסייעות בבתי הספר, בכל בתי הספר נוכחים צוותי המנהלה. אנו לא מכירים מקרים בהם הסייעת נמצאת בבתי הספר לבד. נמשיך לפעול למתן מענה מרבי לאוכלוסיית החנ״מ. עיריית רעננה מעריכה ומוקירה את כל צוותי החינוך המיוחד מורות, מטפלות וסייעות אשר התגייסו למטרה חשובה זו".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר