הפגנה של בני נוער ברעננה כנגד הזום. צילום מתוך קבוצות הפייסבוק
הפגנה של בני נוער ברעננה כנגד הזום. צילום מתוך קבוצות הפייסבוק

מוחים נגד הזום, דורשים מתווה חדש: תלמידי תיכונים הפגינו ברעננה

ביוזמת בני נוער מתיכון אביב ומתיכון מטרו ווסט הפגינו השבוע תיכוניסטים במחאה נגד הלמידה בזום ובדרישה למצוא מתווה חדש שישלב גם למידה פרונטאלית. הטענות: הלמידה המקוונת גורמת לנזק בריאותי, נפשי ולימודי

פורסם בתאריך: 20.10.20 12:50

תלמידים מרעננה הפגינו השבוע ביוזמת מספר בני נוער מהתיכונים אביב ומטרו ווסט, במחאה על הלימודים בזום. התלמידים החליטו לצאת ולהפגין, לאחר שלטענתם התאכזבו ממתווה החזרה לשגרה מהסגר שפורסם בימים אלו, אשר ממקם את החזרה ללימודים הפרונטליים בתחתית סדר העדיפויות. "החלטנו לצאת להפגין על מנת לשנות זאת וליצור שינוי כלשהו, שינוי שייתן לנו לחזור ללמידה הפרונטלית, לפי הנחיות הקורונה ובקבוצות קטנות", מסביר גיא רמתי אחד המארגנים, תלמיד תיכון אביב.
לטענת התלמידים, הישיבה הממושכת מול המסך גורמת לבעיות רבות. הבעיה הראשונה אותה הם מציינים היא בריאותית, ובעיקר החשש לספוג קרינה ברמות גבוהות. הם מציינים גם את ההיבט הנפשי  שגורם לילדים רבים לקשיים חברתיים לאור המחסור בחברה אנושית סביבם, ומציינים עוד את הפגיעה בקשר האישי בין המורים לתלמידים.

חלק נוסף בטענות שלהם הוא בהיבט הלימודי: "במסגרת הלימודים המקוונים אנחנו נדרשים לשבת שעות רבות מול המחשב מבלי לתת לדבר להסיח אותנו, דבר שקשה מאוד לילדים ונערים בכלל ולבעלי קשיי קשב וריכוז בפרט", מסביר רמתי. "מי שמאבד ריכוז בשיעור יכול למצוא את עצמו נתקל בקשיים בהבנת החומר, וכך למורים קשה יותר להתקדם עם חומר הלימוד. כמות החומר רבה ומאחר ולא מספיקים ללמוד את הכל בזום, זה הופך ללמידה עצמאית, דבר שמאוד קשה ללא מעט תלמידים. בעקבות הדברים הללו, שגרמו לתחושת תסכול והרגשה שאין התחשבות בנו ואין ניסיון למצוא פתרונות יעילים יותר למצב הקיים, החלטנו לארגן הפגנה, בה השתתפו מעל 50 תלמידי כיתות ט' עד י"ב".

הפגנה של בני נוער ברעננה כנגד הזום. צילום מתוך קבוצות הפייסבוק

עוד הוא מציין שהמטרה שלהם היא לנסות לגבש מתווה עם משרד החינוך והרשות המקומית: "אנחנו מעוניינים במתווה שיהיה מתון והדרגתי, אבל יאפשר בשלב ראשון לארגן פגישות באוויר הפתוח, דבר שיעזור נפשית לילדים רבים, וכן בהמשך למצוא דרכים לייעל את הלמידה, כמו למשל למידה בשטחים פתוחים בקבוצות קטנות, בקפסולות קטנות תוך כדי שמירה מירבית על ההנחיות. אנחנו מרגישים שאנחנו מעלים את המודעות בעיר לבעיות שלנו, אבל בינתיים לא קיבלנו כל התייחסות ונקיים הפגנות נוספות במידת הצורך", הוא מסכם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר