שדרת עצים - גן מבצע קדש ברעננה. צילום באדיבות עידן תושב השכונה.
שדרת עצים - גן מבצע קדש ברעננה. צילום באדיבות עידן תושב השכונה.

ענפי האקליפטוס צמודים לכבלי החשמל מעל הגינה הציבורית, התושבים חוששים

תושבים המתגוררים בסמוך לגינת מבצע קדש מבקשים מהעירייה לבצע גיזום נוסף ולהתחיל בהטמנת קווי החשמל. לפני מספר ימים קרס חלק מעץ על חוטי חשמל, ואחד התושבים אומר: "מזל שלא היו ילדים על המתקנים"

פורסם בתאריך: 19.11.20 13:24

תושבים אשר מתגוררים באזור הגינה הציבורית "מבצע קדש", מבקשים מעיריית רעננה לטפל באופן מיידי בגיזום העצים מעל שטח גן המשחקים, הנמצא בין הרחובות מבצע קדש, אנילביץ' וההגנה. התושבים מציינים שהעירייה גזמה את העצים, אבל לא במידה מספקת ועדיין יש חוטי חשמל שעצי האקליפטוס הסמוכים נוגעים בהם. עוד הם מבקשים מהעירייה להתחיל בהליך של הטמנת קווי החשמל מתחת לשטח הגן הציבורי.

"ביום חמישי לפני מספר שבועות, התרחשה תקרית חמורה בשטח הגינה הציבורית ובה קרס חלק מעץ אקליפטוס על חוטי החשמל וגרם לפיצוץ ולקריעה של חוט חשמל לאורך כ-100 מטרים", מספר עידן שמתגורר באחד הרחובות הסמוכים. "כבל החשמל נפל לקרקע על הכביש ברחוב מגדל (בקטע הכביש שבין רח' מבצע קדש לרח' ההגנה) וכן בשביל בגינה הציבורית בצמוד למתקנים שרק במזל לא היו עליהם ובסמוך אליהם ילדים ומשפחותיהם".

גן מבצע קדש ברעננה. צילום באדיבות עידן תושב השכונה.

גן מבצע קדש ברעננה. צילום באדיבות עידן תושב השכונה.

הוא מציין שהסיבה לתקרית היא גודל עצי האקליפטוס: "כמישהו שהיה עד לקריסה של חלק מהעץ, ברור לי כי הסיבה לכך היא הכובד של העץ ומשב הרוח שגרם לנפילתו. אם היה במקום ילד, אני לא רוצה לחשוב איך זה היה מסתיים", הוא מוסיף. עידן מציין שהתקרית שהתרחשה לפני מספר שבועות מצטרפת לשורה ארוכה של תקריות המערבות תקלות במערכת החשמל. כך למשל הוא מציין שלפני מספר חודשים קרס ענף בשטח הגינה ופגע בשנאי חשמל, במקרה הזה לא נקרעו חוטי חשמל. הוא מציין הפסקות חשמל ותקלות נוספות שנבעו מקרבת ענפי העצים לחוטי החשמל.

"המסקנה מכל האירועים הללו היא אחת ויחידה, שהמצב בו תוואי חוטי החשמל עובר בין סבך עצי האקליפטוס לא יכול להתקיים יותר", הוא אומר. "במקביל, על עיריית רעננה להתחיל בהליך בהול של הטמנת קווי החשמל מתחת לשטח הגן הציבורי, שהרי נוכחנו לדעת שתסריט בו כבל עלול ליפול על מבקרי הגן הוא לחלוטין לא תסריט דימיוני".
מהעירייה נמסר: "ברחבי העיר קיימות מספר חורשות, השנה מבצע אגף חזות העיר סקר בטיחות בחורשות
באמצעות אגרונום מקצועי. בשטח גן המשחקים ׳מבצע קדש׳ כבר החלו העבודות לגיזום העצים לאחר קבלת תוצאות הסקר של האגרונום. עבודות הגיזום נעשות בהתאם לתוצאות, חלקן על ידי אגף חזות העיר וחלקן על ידי חברת החשמל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר