גן ילדים. צילום מגד גוזני

בשל מחסור בסייעות: גנים נסגרים מוקדם, ההורים מתלוננים על התראה קצרה מידי

בשל המגבלות לפיהן מותר לאשת צוות להיות רק בשלושה גנים ובעיות נוספות, קיים מחסור בכוח אדם בגני הילדים ברעננה, מה שגורם לכך שלעיתים ההורים מתבקשים לאסוף את הילדים מוקדם יותר

פורסם בתאריך: 26.11.20 10:18

הורים לילדי גני עירייה ברעננה מתבקשים מידי מספר ימים לאסוף את ילדיהם מוקדם, בגלל מחסור בסייעות. הכעס של ההורים הוא שהם מקבלים התראה קצרה של כשעה על איסוף מוקדם של הילדים. המחסור בסייעות נגרם בדרך כלל בגלל מחלה או כניסה לבידוד. מדובר בגני יול"א כאשר ב-14:00 מסתיים הגן הרגיל ומתחיל הצהרון.
כך למשל, נשלחה בתחילת השבוע הודעה מיוחדת להורים באחד הגנים ממחלקת גני הילדים. בהודעה נכתב כקיים קושי קושי גדול באיוש כח אדם בגן וזאת לאור המגבלה שלסייעת מותר לעבור רק בשלושה גנים בשבוע ולכן יש מחסור של אנשי צוות רבים במערכת. "היום חסרה סייעת בצהריים בגן ועד לשעה זו לא נמצאה כל מחליף/ה", נכתב בהודעה להורים וצוין שבמידה ולא ימצא פתרון, הם יצטרכו להוציא את הילדים מהגן עד השעה 14:00. "פחות מחצי שעה לפני שהיינו צריכים לאסוף את הילדים התקבלה הודעה שאין סייעת ושצריך לבוא לאסוף אותם", אומרת אחת האמהות, "הבעיה שלא כולנו עובדים בעיר או יש להם מי שיוציא את הילדים. אז הם מנסים לבוא לקראתנו ואם אנחנו מתעכבים לא עושים לנו פרצוף, אבל זה לא לעניין, במיוחד שהחורף בפתח".
מי שמכיר את הבעיה הוא ועד הורי גני הילדים החדש שפרסם פוסט בנושא בדף הפייסבוק שלו: "על פי מתווה הקורונה לאיש צוות מותר להיות רק ב-3 גנים ועל כן יכולת ההשלמות של העירייה לאנשי צוות קטנה, בצירוף פתיחת הגנים בימי שישי (יום נוסף שמשבץ אנשי צוות) ובנוסף למחלות חורף ובידודים אנו מגיעים למצב זה בו מספר גנים נסגרים ב 14:00 מדי יום". בפוסט הם ציינו שביקשו מהעירייה את נתוני כוח האדם על מנת לבחון את המצב בשטח וכן ביקשו מהעירייה לתת התראה מוקדמת יותר להורים על מנת לאפשר להם להתארגן. עוד ציינו בוועד שהם בודקים את הפיצוי הכספי המגיע להורי הגנים.
מעיריית רעננה נמסר: "משבר הקורונה הכתיב התמודדות עם אילוצי כוח אדם במערכת החינוך. בהתאם – עוסקת העירייה בתהליך מתמיד של גיוס כוח אדם, לרבות מקרב עובדי העירייה – על מנת להעניק מענה כולל הן לגני הבוקר, לגני היול"א ולפעילות הגנים בימי שישי – כאחת הרשויות הבודדות המפעילות את הגנים בימי שישי. המשבר משליך גם על ריבוי היעדרויות של סייעות הגנים, בין היתר בשל צורך בבידוד והקפדה על הנחיות הבריאות. מדובר במצב שאינו טבעי, המתווסף למחסור הקבוע בסייעות כחלק מבעיה כלל ארצית. העירייה פועלת במלוא המאמצים על מנת לצמצם כל פגיעה בהפעלת הגנים, תוך שיתוף ומעורבות הנהגת ההורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר