המחאה ברעננה היום צילום פרטי

מחאת הקניונים: עשרות תלמידי כיתות ז'-י' הפגינו ברעננה

התלמידים, שהפגינו בסמוך לקניון רננים בדרישה למציאת מתווה להחזרתם לבתי הספר, הניפו שלטים עליהם נכתב 'בכיתה ח' למדתי ש ... ללכת לקניות זה יותר חשוב מבית הספר', 'כשאחי לומד לשון, אני לומד לישון', ועוד

פורסם בתאריך: 23.2.21 16:12

כ-60 תלמידות ותלמידים מכיתות ז' – י' ברעננה, הפגינו הבוקר בסמוך לקניון רננים, בדרישה למציאת מתווה שיחזיר אותם ללמידה מהירה ובטוחה. זאת במסגרת מחאת הקניונים עליה החליטה הנהגת ההורים הארצית. התלמידים החזיקו שלטים עליהם היה כתוב 'בכיתה ח' למדתי ש… ללכת לקניות זה יותר חשוב מללכת לבית ספר', 'כשאחי לומד לשון, אני לומד לישון', 'רוצים ללמוד, נמאס מהספה', 'חינוך קודם לכל', ועוד.

"מועצת התלמידים בעיר החליטה להצטרף למחאה שמתקיימת ברחבי הארץ, מתוך הבנה ותמיכה בתלמידים שנמצאים בבית", אמר אלון לניאדו יו"ר מועצת התלמידים בעיר, תלמיד כיתה י"ב במטרווסט. "לא ניתן לנטוש מאחור את הכיתות הנמוכות יותר. זה נכון שהחזירו את תלמידי כיתות י"א ו-י"ב לאור הבגרויות, אבל השאירו מאחור את תלמידי כיתות י' שבשנה הבאה תהיה להם בגרות והם לא יהיו מוכנים. מעבר לנושא הלימודים, יש את הנושא החברתי שהוא לא פשוט, יש הרבה תלמידים שעלו לכיתה ז' או י' שכלל לא מכירים את החברים שלהם לכיתה או את הצוות הלימודי".
ההפגנה ברעננה התקיימה כאמור כחלק ממחאה ארצית שמארגנת הנהגת ההורים הארצית, במסגרתה יצאו תלמידי ז'-י' להפגין סמוך למרכזים מסחריים וקניונים. "המטרה היא להזכיר למקבלי ההחלטות שהתלמידים קיימים ונוכחים והם לא שקופים, ובעיקר למחות על ההחלטה שהקניונים נפתחים לפני שכל החינוך חזר בערים ירוקות וצהובות", אמרה אודליה כהן שיינדורף, יו"ר הנהגת ההורים העירונית ברעננה וסגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית. "הנהגת ההורים ברעננה קיבלה רוח גבית מההורים בעיר והרעיון המרכזי היה מחאתי, ללא עירוב פוליטי מקומי או ארצי".

היא ביקשה להדגיש שאין להורים כל תלונות כנגד המורים, צוותי ההוראה והנהלת העירייה, שעושים עבודתם נאמנה בתקופה מאתגרת זו. "המדינה חייבת לקבל החלטה ולהחזיר במתווה בטוח את התלמידים, לתת להם מענה למצוקה הרגשית והחברתית בה הם נמצאים. הילדים חווים בדידות ומצוקה וצריך להחזיר אותם תחת הפעלת מגן חינוך, שמירה על קפסולות ולמידה בשטח פתוח כלל שניתן ובמבני הרשות. מישהו במשרד החינוך חושב שחינוך זה פריבילגיה או בייבי סיטר ואם אתה לא עונה על אחד משני הקריטריונים אתה נשאר בבית". עוד ציינה כהן שיינדרוף, שהיום הגישה הנהגת ההורים הארצית לבבית המשפט העליון בירושלים, עתירה למתן צו על תנאי ולקיום דיון דחוף, למציאת פתרון.

# # #
בנוסף, פרסמה הבוקר עיריית רעננה מתווה לשכבות ז'-י' עד לפעימה השלישית של היציאה מהסגר. בבסיס המתווה עומדת למידת שכבות אלו במרחבי החוץ במשך יומיים בשבוע 4 שעות לכל הפחות ביום. בנוסף נמסר מהעירייה כי כל הצוותים הטיפוליים חוזרים לבית הספר. כמו כן, יתקיימו אסיפות הורים כיתתיות להקשבה לחוויות ומצוקות הורים ותלמידים, וקו פתוח של שעתיים בשבוע להורים מצד היועצת והמנהלת. המתווה יתחיל מיום שני הקרוב, ה-1.3. הפעימה השלישית בה אמורים תלמידי ז'-י' לבתי הספר מתוכננת ל-7.3. המתווה של רעננה גובש תוך מעורבות מלאה של משרד החינוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר