הסעה, אוטובוס, שאטל. צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE למצולמת אין קשר לכתבה

הורי ביל"ו מתוסכלים: "העירייה לא החזירה את הסעות התלמידים"

העירייה: "ההסעות מגבירות את התחלואה". ההורים: "במקום בהסעות הילדים מתערבבים בטרמפים, כמו כן יש תלמידים שמוסעים ללמוד במקום אחר ללא הפרדה בין הקפסולות"

פורסם בתאריך: 14.3.21 09:04

הורים לתלמידים מבית הספר ביל"ו ברעננה, בית ספר ממלכתי דתי, מתלוננים על כך שעיריית רעננה לא החזירה את ההסעות לאחר הסגר האחרון ולאור כך, קבוצה של כ-30 תלמידים שלא מתגוררים בקרבת בית הספר, מתקשים להגיע בבוקר ללימודים ובעיקר לחזור הביתה בסוף היום. לטענת ההורים, הם פנו לעירייה ולעומד בראשה חיים ברוידא, אך התשובה שקיבלו היא שהעירייה לא רוצה לערבב בין קפסולות. ההורים מציינים שבפועל, ילדים תופסים טרמפ עם הורים לילדים מקפסולות אחרות, כך שערבוב בין הקפסולות מתרחש על בסיס יומי. עוד טוענים ההורים, שלאור כך שבבית הספר אין מקום, תלמידי שכבת ו', לומדים פעם בשבוע בבית הספר לשעבר אורי קליין ברחוב שרת ואת התלמידים מחזירים בסוף יום הלימודים בהסעה מרוכזת, שהתלמידים בה מעורבבים.
"אנחנו ההורים מתוסכלים", מספרת אמא לשני ילדים בבית הספר. "יש קבוצה של הורים שגרה במרחק מבית הספר והילדים לא יכולים להגיע ברגל, לאור כך העירייה דאגה להסעות הלוך וחזור. לאחר שחזרנו מהסגר הראשון, העירייה סירבה להחזיר את ההסעות, אבל לאחר פניות של ההורים, הן הוחזרו. עכשיו זה חוזר על עצמו, פנינו לעירייה ולראש העיר בבקשה להחזיר את ההסעות, אבל לטענתם הם לא רוצים לערבב בין הקפסולות. צריך להבין שבכל מצב הקפסולות מתערבבות, כי ההורים העובדים מחפשים טרמפים הלוך וחזור אצל הורים אחרים, שילדיהם שייכים לקפסולות אחרות".

עוד היא מציינת שלעיתים הילדים נאלצים להישאר בבית, כי אין מי שייקח אותם: "אני עובדת מחוץ לעיר ולעיתים צריכה לצאת בבוקר מוקדם ואין מי שייקח את הילדים ולכן הם נשארים בבית. או לדוגמא הילדים מסיימים ללמוד בשעה רבע לאחת ואפשר לאסוף אותם רק בשעה שתיים וחצי, אז הם מחכים מחוץ לבית הספר עד שיאספו אותם".
בנוסף טוענת האם לאפליה: "תלמידי כיתות ו' לומדים פעם בשבוע בבית הספר שנסגר אורי קליין ברחוב שרת, את התלמידים מקפיצים בבוקר ההורים ובסוף יום הלימודים, יש הסעה מרוכזת שמחזירה אותם והתלמידים מתערבבים בין הקפסולות, גם בנים וגם בנות שלומדים בקפסולות שונות עולים באותה שעה. אנחנו מרגישים שהפקירו אותנו ואת אף אחד לא באמת מעניינים הילדים שלנו. בעבר ניתן היה לשלוח הודעה לראש העירייה הודעת וואטסאפ והוא היה מתייחס, הפעם הוא אפילו לא טורח להגיב".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה רואה חשיבות עליונה במניעת התפשטות התחלואה בעיר, ובמערכת החינוך בפרט. מהנתונים בשנה החולפת ניתן לראות כי ההסעות נמצאו כמגבירות תחלואה, בין היתר לנוכח העובדה שהן משלבות תלמידים מבתי ספר שונים ובחתך גילאים מעורב. העירייה מקיימת הערכות מצב שוטפות לקביעת מתכונת הסעות התלמידים למען השמירה על שלומם ובריאותם. יש לזכור כי העיר רעננה חלוצה בתחומה בנושא הסעות התלמידים, ובנכונותה לסייע לתלמידים בהגעה לבתי הספר בנוחות. לכן, לנוכח הנסיבות, ובחינת תמונת המצב הכוללת רשויות מקומיות נוספות, לא תתאפשר בשלב זה החזרת ההסעות במתכונת מלאה אך ורק לטובת בריאות ילדינו".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר