נטלי רודולר

הפרויקט הייחודי של נטלי רודולר ברעננה: גמלאים מסייעים בלימודים לילדים בזום

רודולר, פעילה חברתית ומחנכת בבית הספר תל"י בעיר, יזמה את פרויקט 'השכלה בשלט רחוק'

פורסם בתאריך: 21.3.21 13:18

אמנם התלמידים הצעירים חזרו ללמידה בבתי הספר, אך לא מעט מהם עדיין מתקשים בלמידה ומתמודדים עם פערים שהולכים וגדלים. מי שהחליטה להרים את הכפפה היא תושבת רעננה,  נטלי רודולר, פעילה חברתית ומחנכת בבית הספר תל"י בעיר שיזמה את פרויקט 'השכלה בשלט רחוק', במסגרת התואר השני שלה בניהול וארגון מערכות חינוך. הפרויקט מחבר את בני הגיל השלישי עם תלמידי בתי הספר היסודיים המתקשים בקריאה ובכתיבה. "כמחנכת במשרד החינוך ראיתי את הצורך לסייע בלמידה לגיל הרך ולסייע לצוות החינוכי שעושה ימים כלילות בלמידה מרחוק", היא מספרת. "בעקבות תקופת הקורונה נוצרו פערים לימודיים בתחום השפה בעיקר בגיל הרך בכיתות א'-ב'. כמו כן נוצרה גם בדידות רבה אצל בני הדור השלישי. לכן שילבתי את שניהם יחד והקמתי מיזם חניכה מרחוק בשם "השכלה בשלט רחוק", בו מתנדבים כעת 15 גימלאים שנותנים מענה פרטני לילדים דרך למידה מרחוק".

מפגש ההשקה של הפרויקט

רודולר מציינת שמדובר בפיילוט ראשון בעיר שיועתק לערים נוספות ומדגישה שכל המתנדבים קיבלו ממנה הדרכה. "לפני מספר חודשים פרסמתי בפייסבוק מודעה לגיוס מתנדבים בקרב אוכלוסיית הגימלאים, וכן פרסמתי מידע להורים על האפשרות לשיעורים פרטניים בזום. לשמחתי הייתה היענות, גם מצד המתנדבים וגם מצד ההורים. ההתקשרות נעשית ישירות מול ההורים, ובנוסף לכך יש מחנכות אשר מפנות אלי הורים שילדיהם זקוקים לסיוע. הלמידה מתקיימת בזום, בצד אחד התלמיד ובצד שני המתנדב/ת והתקשורת ביניהם מאוד יפה. לעיתים לוקח זמן עד שהתלמיד נפתח, אבל בהמשך התקשורת מאוד טובה ומחממת את הלב".
איזה תגובות את מקבלת?
"ממש יפות. נוצר קשה מאוד יפה בין התלמיד למורה, קשר מעבר ללמידה וזה מדהים לראות את זה. לא ציפיתי שתהיה לכך כזו אהבה".
היו קשיים בדרך?
"ההתמודדות של הגמלאים וההתחברות שלהם לטכנולוגיה המתקדמת היוו אתגר בפני עצמו, אבל גם זה בסוף הסתדר".
מה החזון שלך?
"החזון שלי הוא שהתוכנית תגדל ותתפתח וייווצר שיתוף פעולה עם העיריות, על מנת לתת מענה של איש תקשוב שיכול להיות בקשר עם המתנדבים ולהכשיר אותם מבחינה דיגיטלית. את ההכשרה הפדגוגית, אני אעביר".

# # #

רוצים להתנדב או מעוניינים שילדכם יקבל סיוע? היכנסו כאן לדף הפייסבוק של נטלי 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר