אור שיה ספילקין

כבוד: אור מרעננה נבחרה ליו"ר ועדת קהילה במועצת התלמידים המחוזית

אור שיה ספילקין מרעננה נבחרה לתפקיד יו"ר ועדת נוער וקהילה של מועצת התלמידים במחוז מרכז, ואומרת: "אני שואפת תמיד להיות בן אדם משפיע ותורם בחברה"

פורסם בתאריך: 18.8.21 09:07

אור שיה ספילקין, בת 15 מרעננה, נבחרה לתפקיד יו"ר ועדת נוער וקהילה של מועצת התלמידים במחוז מרכז. ספילקין, אשר עולה לכיתה י' בתיכון מטרווסט בעיר, מסבירה כי במסגרת התפקיד היא תהיה אחראית על הוצאתם לפועל של תוכניות המועצה הארצית במגוון ועדות משנה ובפורומים שונים: "גאה בעצמי ובמי ובמה שאני מייצגת".

ספילקין מסבירה עוד כי בין הנושאים אותם היא מתכוונת לקדם במסגרת התפקיד החדש יהיו גם נושאים של אחדות וקבלת האחר. "מאוד חשוב לי גם כבן אדם וגם כבעלת תפקיד, לקדם את הערכים האלה, כמו גם כבוד לכל הסובבים אותנו. עם הבסיס הזה אני והוועדה שלי פועלים ומוציאים פרויקטים ביחד עם הנוער" היא אומרת.

בני נוער המייצגים את בתי הספר מכלל הרשויות במחוז מרכז, חברו ובחרו את בעלי התפקידים למזכירות המובילה את מועצת התלמידים של מחוז מרכז בשנת הלימודים הקרובה. מועצת התלמידים הינו גוף ייצוגי הפועל ומופעל על ידי מנהיגות נוער, הגוף מקדם ערכים דמוקרטיים בבתי הספר ובקהילה. המועצה נבחרת בבחירות דמוקרטיות, ועליה לייצג את כלל תלמידי בתי הספר. הפעילות במועצה מאפשרת התנסות באזרחות פעילה תוך עמידה על זכויות האדם והאזרח. מעורבותה של המועצה בחיי בית הספר מחזקת את קהילת בית הספר כגוף חינוכי. כמו כן, היא מכינה את התלמידים לחיים בחברה דמוקרטית.

בחירתה של ספילקין לתפקיד מהווה נציגות שנייה לאזור השרון במועצת התלמידים של מחוז מרכז לשנת הלימודים הקרובה, תשפ"ב. זאת לאחר שלתפקיד יו"ר המועצה המחוזית נבחרה דורון שחור, תלמידת תיכון "גלילי" בכפר סבא.

דורון שחור תלמידת תיכון גלילי cfpr xct יו"ר מועצת התלמידים מחוז מרכז

אור, ברכות. מה זה אומר עבורך להיות יו"ר ועדת נוער וקהילה?
"מבחינתי זה הרבה מעבר לפרויקטים ולאירועים. זה אומר להיות נגישה ובקשר פעיל ומקדם עם הנוער, זה לקדם נושאים שחשובים להם ולוודא שכל בן ובת נוער יודעים להם לאן לפנות ולהרגיש בבית. בעזרת התפקיד יש לי יותר כוח לקדם את זה וליצור את הקשר הכל כך חשוב הזה".

עד כמה שמחת מהבחירה בך?
"אי אפשר לתאר את רמת השמחה והתרגשות שחוויתי שהכריזו שניצחתי. הרגשתי גאווה בעצמי ובמי ובמה שאני מייצגת ובעיקר רוגע אחרי תקופת בחירות מטלטלת".

כששאלנו את ספילקין על שאיפותיה לעתיד היא סיפרה כי חלק מהיופי במועצות הוא שכולם צעירים: "אני לא יודעת בדיוק מה אהיה בעתיד, אך אני שואפת תמיד להיות בן אדם משפיע ותורם בחברה, לדבר ולפעול על הדברים שמפריעים לי ולסביבה שלי ולהישאר נאמנה לערכים שלי", היא מסכמת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר