גן ילדים, צילום אילוסטרציה, לגן המצולים אין קשר לכתבה Paha_L depositphotos.com
גן ילדים, צילום אילוסטרציה, לגן המצולים אין קשר לכתבה Paha_L depositphotos.com

גן ברעננה: "מאז שהגננת הראשית עזבה התחיל הסיוט שלנו"

הורי גן עירוני ברעננה מתלוננים על תחלופה בלתי סבירה של אנשי צוות, ומספרים על רגרסיה אצל הילדים

פורסם בתאריך: 16.11.21 17:20

בלגן בגן: הורי גן עירוני ברעננה מתלוננים על תחלופה גבוהה ולא סבירה של אנשי צוות בגן וטוענים: "מפקירים את ילדינו, זה גובל בהזנחה". לטענתם בשל התחלופה הגבוהה הילדים לא זוכים ליציבות וחווים רגרסיות רגשיות בתחומים שונים.

ההורים מסבירים כי הכל החל לפני כחודש, עת יצאה הגננת הראשית לשמירת הריון. "הגננת הראשית היא נפלאה, אבל מאז שעזבה לשמירת הריון, התחיל הסיוט שלנו", אומרת אחת האמהות, "כשכבר נמצאה גננת שתחליף אותה באופן קבוע, פתאום גננת היול"א הודיעה על חופשת מחלה ממושכת ולא ברור לנו האם בכלל תחזור ולא הרבה אחריה יצאה לחופשת מחלה ממושכת גם סייעת הבוקר. למעשה בכל בוקר הגן נפתח על ידי איש צוות חדש, שהילדים וגם הגננת לא מכירים".

לטענת ההורים בשל השינויים הרבים בצוות החינוכי של הגן, הילדים לא חווים רצף לימודי ובינתיים הגן מתנהל בכאוס מוחלט עם צוות מתחלף ולא מקצועי. עוד הם טוענים כי הילדים לא זוכים לטיפת יציבות ובשל כך חלקם אף חווים רגרסיות רגשיות בתחומים שונים. "הילדים מדווחים על עלייה ברמת ההתפרעויות בגן, דבר שלא היה קודם לכן, ובשל כך חוששים להגיע לגן", טוענת האם ומציינת כי "הילדים הפכו להיות עצובים ומרגישים איך פעם אחר פעם הצוות הטיפולי התומך 'נוטש' אותם, והם אינם יודעים למי ולמה לצפות ליום המחרת".

ההורים מציינים עוד כי הילדים חווים קשיים נפשיים ופגיעה בביטחונם. "חלק מהילדים מסרבים ללכת לגן, חלקם חווים התפרצויות בכי, סיוטים ואפילו הרטבות אצל ילדים שגמולים זה שנתיים", טוען הורה נוסף. ההורים טוענים כי הילדים חוזרים מהגן כאשר בגדיהם התחתונים מלוכלכים ומדווחים על תנאי היגיינה לוקים בחסר. "הילדים מספרים שהשירותים לא נקיים ולכן הם מתאפקים לזמן ממושך ועל חוסר היענות של הצוות לסייע בניגוב צרכיהם", מוסיפה האם.

ההורים אף כתבו מכתב נוקב לראש העירייה ולמפקחת על הגנים מטעם משרד החינוך ובו דרשו את התערבותם המיידית, במטרה לעצור את מה שהם מגדירים כ"מחדל". בין היתר כתבו: "דורשים לאלתר את התערבות כל הגורמים המקצועיים בעירייה ובמשרד החינוך, והתערבות גורמים חיצוניים ככל שיתבקש על מנת לעצור את המחדל והפגיעות בילדינו ולטפל בתוצאותיהן של חוסר היציבות בצוות החינוכי המטפלים בילדינו … אנו ההורים לא נשתוק אל מול הפגיעות בביטחון הפיזי והביטחון הנפשי … פגיעות אלו עולות כדי הזנחה של ילדינו במערכת החינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "מפקחת משרד החינוך דאגה לשיבוץ מנהלת גן במקום זו שיצאה לחל"ד. בנוסף שובצה גננת משלימה. שתיהן מוערכות מאוד, מוכרות על ידי הילדים/ות ושתיהן דמויות קבועות ויציבות. על איוש שאר אנשי ונשות הצוות בבוקר ובצהריים אמונה הרשות העושה כמיטב יכולתה למצוא פתרונות ראויים".

מהעירייה נמסר: "עיריית רעננה רואה חשיבות גבוהה בהקניית סביבה יציבה ותומכת במערכת החינוך ככלל, ובגני הילדים בפרט. לעניין גן זה, בשיתוף משרד החינוך מבוצעות כלל הפעולות לחיזוק צוות הגן, לרבות הסתייעות בצוות פדגוגי ובשירות הפסיכולוגי. החל ממחר יחלו עבודתן בגן גננת יול"א קבועה וסייעת בוקר מחליפה. ההחלטות התקבלו מתוך דיאלוג עם הורי הגן ובתיאום עם הנהגת ההורים. אגף החינוך בדגש על צוות מחלקת גני ילדים מקיימים שיח רציף עם נציגות ההורים. יצוין כי קיימת בעיה כלל ארצית של מחסור בסייעות והעירייה פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לגיוס כוח אדם מקצועי, איכותי וקבוע לצוותי החינוך בגני הילדים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר