בית ספר היובל ברעננה צילום באדיבות ההורים

תלמידים בבית ספר היובל למדו מספר ימים בלי חשמל ובלי מים

המצב המתסכל נוצר בשל פיצוץ צינור. הורים מתלוננים שהטיפול בתקלה לקח זמן רב מידי. העירייה: "התקלה טופלה באופן מיידי"

פורסם בתאריך: 1.12.21 18:35

בלי חשמל ומים: קרוב לשבוע שתלמידי בית הספר "היובל" ברעננה למדו בלי חשמל ומים, בשל פיצוץ צינור שגרם להצפה בארונות החשמל של בית הספר. רק היום, רביעי, בעוד בבית הספר ממשיכים הלימודים כחלק מקייטנת החנוכה, התקלה טופלה. "העירייה ממש לא הייתה לחוצה לפתור את העניין", אומרת בכעס אם לתלמיד בבית הספר.

לדבריה, כאשר הורים פנו למוקד העירוני במהלך השבוע, טענו במוקד כי לא קיבלו תלונות בנושא. "כלומר, מה שאני מבינה מזה הוא שהעירייה פועלת בקצב שמתאים לה לפעול, והיות ועוד לא מספיק הורים הגיעו 'להפוך שולחנות' אז לא היה לחץ לפתור את התקלות", היא אומרת ומוסיפה שרק היום, לאחר שבוע בלי חשמל, קיבלו ההורים הודעה ממפעיל הקייטנה בבית הספר כי האור חזר.

לדבריה, "הטיפול כעת אינו מפצה על ניהול כושל ועל הזנחה. האם טוענת: "שיפוצי הקיץ שנעשים במוסדות החינוך בעיר כוללים בעיקר קוסמטיקה, כמו: גיזום, צביעה ולא עבודות תשתית נחוצות לתיחזוק ושדרוג, ואז כשצריך לתקן במהלך השנה, לוקחים את הזמן בסבבה ובלי לחץ. ומה אם זה היה שיא הקיץ או שיא החורף? מה היו עושים בלי מים, שירותים וחשמל?"

הורה נוסף מתלונן על התנהלות העירייה ואומר: "לא ברור מה לקח כל כך הרבה זמן לתקן חשמל בבית ספר של מעל 400 תלמידים. ילדים בני 6-12 שנמצאים בכיתות חשוכות ובלי מזגן ומים בקולרים. ביום חמישי, נאמר לנו שמנסים לייבש את ארונות החשמל ושלמחרת בבוקר יגיעו וינסו לבדוק אם הכל תקין ובטיחותי ושבמידה ולא יצליחו, הלימודים יתקיימו בחצר, באולם הספורט ובקומת המקלט שבהם יש חשמל. האם זה בטיחותי? אינני יודע".

עוד הוא מוסיף ואומר: "בפועל, עד היום בבוקר, הילדים למדו חלק מהיום בחצר וחלק בקומת המקלט, הצוות נאלץ ללמד ללא חשמל – לא מקרנים, לא מחשבים, לא מזגן ולא קולרים של מים. כחלק מכך, קוצר יום הלימודים בשעה אחת לתלמידי ג'-ו', והם למדו עד השעה 12:45 במקום עד השעה 13:30. רק אתמול הותקנו לוחות חשמל חדשים, עבודה שלוקחת מספר שעות. ככל הנראה, לא ניתן היה לחבר גנרטור לארון החשמל בשל הרטיבות".

לדבריו בעקבות המצב, נאלצו ילדי הצהרון לשהות בכל הפעילויות רק בחוץ והצוות, אותו הוא משבח, נאלץ לעבוד בתנאים לא אופטימליים, בלשון המעטה. "יכלו לארגן מים, קרטיבים לילדים וכו' אבל כמובן לא עשו זאת", הוא מציין.

האם פניתם למישהו בנושא?
"במחלקת החינוך לא שמעו אפילו על הבעיה, במוקד נאמר לנו שמדובר בתקלה מורכבת והיא נמצאת בטיפול, אבל לא עדכנו על צפי לסיום. פנייה שלנו מיום שני בערב לא זכתה להתייחסות. ובגדול ההרגשה היא שאף אחד לא היה ממש לחוץ על זה. את הלוח ניתן היה לייבש עם פן, את הלוח החדש לקח הרבה זמן להביא. לדעתנו היו צריכים להתאמץ יותר כדי לסיים את התקלה כמה שיותר מהר. בפועל, רק לאחר שההורים הקימו קול צעקה זה הרגיש שדברים התחילו לזוז ורק הבוקר ילדי הצהרון שנמצאים בבית הספר בקייטנת חנוכה, חזרו לשהות בתוך המבנה".

מעיריית רעננה נמסר: "מדובר בתקלה נקודתית של קריסת קו ביוב שאירעה ביום חמישי האחרון, ולא כפי שנטען לאורך השבוע האחרון, ומיד עם היוודעה טופלה באופן מיידי. מתוך הצבת שלומם ובטיחותם של התלמידים בראש סדר העדיפויות, נקטה העירייה באופן מיידי בכלל פעולות הבטיחות ובראש ובראשונה ניתקה את החשמל בקומה הרלוונטית. במקביל, הועברו התלמידים באופן מיידי ללמידה בכיתות חלופיות בקומות התחתונות, על מנת שלא לפגוע בשגרת הלמידה הבית ספרית. מהלך תיקון התקלה באופן בטיחותי הצריך המתנה לייבוש המים, וצוותי העירייה פעלו באמצעים החדשניים ביותר לתיקונה, לרבות הפעלת לחץ אוויר הנדרש לזירוז ייבוש המים. עם השלמת התהליך תתקין העירייה את החלקים החלופיים ללוח החשמל שניזוק, שיאפשרו חזרה מלאה לשגרת הלימודים מחופשת החנוכה. צר לנו על הפעלת לחץ מיותר ושימוש באמצעים פופוליסטיים בנושא מצד גורמים שונים, ובטענות שקריות, גם אם במחיר העשוי לפגוע בבטיחות הילדים בשל אי השלמת התהליך באופן מלא".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר