מטה הבחירות המרכזי ברעננה, צילום דוברות העירייה
מטה הבחירות המרכזי ברעננה, צילום דוברות העירייה

צפו בסרטון: מי קרא במגאפון לא להצביע לליכוד

אירועי יום הבחירות: עימות נוסף בין הליכוד ברעננה לתנועה החברתית בראשות רחלי בן ארי סקעת. רונית וינטראוב התלוננה שנמנע ממנה ללחוץ ידי מצביעים בקלפי

פורסם בתאריך: 30.10.18 19:28

19:15 – התושבים בעיר ממשיכים לנהור לקלפיות כשנכון לשעה 19:00 כבר למעלה מ-30 אלף תושבים הצביעו, שמהווים כ- 44 אחוז מבעלי זכות הבחירה בעיר. זוהי עליה של למעלה מ- 15 אחוז ביחס לבחירות הקודמות, נכון לאותה שעה.

16:15 – מיהו האדם שצולם היום קורא במגאפון לא להצביע לליכוד? ראשי הליכוד ברעננה טוענים כי מדובר בפעיל מרשימת 'התנועה החברתית' בראשות רחלי בן ארי סקעת, שם מבהירים כי לא מדובר בפעיל שלהם. האירוע התרחש מול הקלפיות הממוקמות בבית הספר 'אריאל' ו'הבית הכחול' (בצומת ויצמן-קרן היסוד). בליכוד אמרו: "קריאה במגפון לא להצביע לליכוד היא זלזול באינטליגנציה של הבוחרים. הציבור ברעננה אוהב אותנו ואנחנו לא מודאגים מהמעשה. יחד עם זאת, אנו מציעים לתנועה החברתית לשמור על איפוק ולהתנהל בצורה תקינה וראויה ולכבד את ציבור הבוחרים המגיע לקלפי". מהמטה של רחלי בן ארי סקעת נמסר: "לא היו דברים מעולם, אילן כהן ממשיך גם ביום בחירות לנסות להעיר את הקמפיין הרדום שלו. בסרטון המדובר רואים אדם שכנראה מסוכסך עם  כהן, לא רואים שום השתייכות שלו לתנועה החברתית. על סמך אילן קבע שזה פעיל שלנו? נגד אילן כהן כבר עומדת תביעת לשון הרע. אנו נמשיך לפעול בסובלנות מתוך אחריות ואחדות למען רעננה הנפלאה שלנו".

צפו בסרטון: 

15:30 – הרעננים ממשיכים להפתיע – כ-22,300 תושבים, המהווים כשליש מבעלי זכות הבחירה, כבר הצביעו בקלפיות. מדובר בעליה של כמעט 11 אחוז לעומת הבחירות האחרונות (באותה השעה).

14:00 – בקלפי 40 בבית הספר 'דקל' בו הצביעה המועמדת לראשות העיר רונית וינטראוב, ניסה לדברי וינטראוב השוטר בקלפי למנוע ממנה ללחוץ את ידי המצביעים במקום בטענה שהיא נוקטת בתעמולת בחירות בקלפי. לאחר שוינטראוב נכנסה להצביע וביקשה להצטלם עם בני משפחתה בתהליך ההצבעה כמו שאר המועמדים, נתקלה בהתנגדות יו״ר הקלפי עצמו שמנע זאת ממנה וזאת לטענתה, בניגוד לאישור מפורש שניתן לה מאורן פז, יו״ר ועדת הבחירות ברעננה. מטעם וינטראוב נמסר כי בכוונתה להגיש תלונה לוועדת הבחירות.

המועמדת לראשות העיר רונית וינטראוב מצביעה בקלפי בית הספר דקל

המועמדת לראשות העיר רונית וינטראוב מצביעה בקלפי בית הספר דקל

13:30 – המועמדות לראשות העיר רונית וינטראוב ורחלי בן ארי סקעת, מימשו את זכותן והצביעו בקלפיות 'דקל' ו-'אריאל'. נכון לשעה 13:30, נרשמה תוצאה מרשימה של כ-15,000 מצביעים בבחירות עד כה, כ22 אחוז מבעלי זכות הבחירה בעיר. זוהי עליה של כ-5.5 אחוז במספר המצביעים בהשוואה לבחירות הקודמות (נכון לאותה השעה).

ניר קריסטל המועמד לראשות העיר מצביע בקלפי חטיבת אלון, קרדיט מטה הבחירות של ניר קריסטל

ניר קריסטל המועמד לראשות העיר מצביע בקלפי חטיבת אלון

12:30 – תורים ארוכים השתרכו בקלפיות בבית הספר "דקל", כשמספר רב של תושבים הגיעו לממש את זכותם להצביע. נכון ל12:15, כ-11,800 תושבים מימשו את זכותם להצביע, שהם כ-18 אחוז מבעלי זכות ההצבעה. מספר המצביעים גבוה יותר מהבחירות הקודמות ב-3.2 אחוז נכון לזמן זה ביום הבחירות.

ראש העיר לשעבר זאב בילסקי מצביע ברעננה

ראש העיר לשעבר זאב בילסקי מצביע ברעננה

עומסים בקלפי בית הספר דקל בלי קרדיט

עומסים בקלפי בית הספר דקל

12:00 – ראש העיר לשעבר זאב בילסקי, שכיום מכהן כראש מטה הדיור הלאומי, הגיע לרעננה להצביע גם הוא. "שמחתי מאוד למלא את חובתי האזרחית ולבוא להצביע ברעננה", אמר בילסקי לצומת השרון, "זו גם הזדמנות להודות לכל תושבי רעננה על האמון הבלתי מסויג שקיבלתי בחמש מערכות בחירות בהן קיבלתי אהדה רבה מאוד. אני לוקח איתי זכרונות של אהבה וקידום העיר. זו קצת הייתה התרגשות בשבילי לבוא ולהצביע כתושב העיר. חשוב להצביע. אני חושב שזכות ההצבעה ניתנת לכל תושב ברעננה וחשוב מאוד שכל אחד יממש את הזכות שניתנה לו".

11:50 – המועמדים לראשות העיר ניר קריסטל וחיים ברוידא הצביעו בקלפיות בית הספר מג"ד ובחטיבת אלון.

10:45 – תלונות על עומס רב של מצביעים בנקודת ההצבעה 'הבית הכחול' בצומת הרחובות קרן היסוד ו-ויצמן. בבחירות הקודמות היו במקום 4 קלפיות, השנה יש רק קלפי אחת.

 

10:00 – נכון לשעה 10:00, אחוזי ההצבעה בעיר עומדים על 7.38% מבעלי זכות ההצבעה ברעננה.

המועמד לראשות העיר איתן גינזבורג מצביע עם משפחתו, בלי קרדיט.

המועמד לראשות העיר איתן גינזבורג מצביע עם משפחתו

09:10 – שני המועמדים לראשות העיר, יקי ודמני ואיתן גינזבורג, השכימו קום והצביעו ראשונים בין כל המועמדים בקלפיות הבוקר. יקי ודמני הצביע בקלפי שבחטיבת אלון בעיר, ואילו איתן גינזבורג הצביע עם משפחתו בקלפי שבחטיבת השרון לצד בן זוגו והתאומים.

המועמד יקי ודמני מצביע בחטיבת אלון בעיר. צילום מטה הבחירות של ודמני

המועמד יקי ודמני מצביע בחטיבת אלון בעיר. צילום מטה הבחירות של ודמני

 

דוכני פעילים מחוץ לקלפי

דוכני פעילים מחוץ לקלפי

07:00 – 104 קלפיות נפתחו הבוקר ברעננה לטובת תושבי העיר שיבחרו במהלך היום את ראש העיר וחברי מועצת העיר, בשני פתקים. עד עתה לא ידוע על תקלות מיוחדות. הקלפיות ייסגרו ב-22:00. התושבים יצביעו כאמור בעזרת שני פתקים, צהוב ולבן, ויבחרו מי יוביל את הרשות המקומית מכיסא ראש העיר וממושבי המועצה.. בסך הכל ברעננה יש כ-67,474 בעלי זכות בחירה, כאשר אחוז המצביעים בבחירות הקודמות עמד על כ-50 אחוזים. הצפי הוא שהאחוז יעלה במעט מאחר ולראשונה יום הבחירות לרשויות המקומיות מוגדר כיום שבתון. שישה מועמדים יתמודדו על ראשות העיר ועוד כ-12 סיעות יתמודדו על המקומות במועצת העיר, מתוכן ארבע סיעות חדשות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר