צילום AP

"מגן חינוך": בדיקות קורונה יבוצעו בבתי הספר ברעננה אחת לשבוע, בכפוף להסכמת ההורים

רעננה נכנסת לפיילוט של תכנית מיוחדת שמטרתה לשמור על מערכת החינוך ירוקה ופעילה. כדי שהתכנית תתקיים בבית ספר מסוים דרושה הסכמה של לפחות 50 אחוז מההורים

פורסם בתאריך: 21.12.20 13:54

העיר רעננה נכנסת לפיילוט של תכנית ׳מגן החינוך׳ אותה מובילים משרד הבריאות ומשרד החינוך, לבדיקות קורונה שבועיות לצוותי החינוך והתלמידים בבתי הספר. כך פורסם בדף הפייסבוק העירוני. על פי התכנית יבוצעו בדיקות קורונה לתלמידים ולאנשי הצוות אחת לשבוע. לצורך בדיקת התלמידים נדרשת הסכמת ההורים בכתב.
בהודעה אשר פרסמה עיריית רעננה בדף הפייסבוק שלה נכתב: "רעננה בין הערים הראשונות בארץ בהן יבוצע הפיילוט, תחל בסדרת בדיקות קורונה שבועיות במוסדות החינוך בעיר. הבדיקות מותנות בהסכמת הנבדקים והוריהם ומתקיימות במטרה לשמור על מערכת החינוך ירוקה, לקטוע את שרשראות ההדבקה, לעצור את התפשטות התחלואה ולאפשר למוסדות החינוך בעיר לחזור לשגרה". עוד צוין שהדיגום יתבצע בצורה עדינה ומותאמת לילדים והתוצאות יתקבלו בהליך מהיר ומזורז.
ראש העירייה ברוידא ציין: "בימים האחרונים פעלנו נמרצות מול משרד הבריאות ומשרד החינוך, כדי להשתלב בין הערים הראשונות בהן יתבצע הפיילוט במסגרות החינוך. אני מאמין, כי רק באמצעות בדיקות נרחבות, נצליח לצמצם את התחלואה ולהבטיח שמערכות החינוך בעיר יוכלו להמשיך ולפעול באופן רציף וסדיר. זהו עוד מהלך חשוב שאנו מבצעים ברעננה, לקטיעת שרשרת ההדבקות".
הבדיקה אמורה להיעשות אחת לשבוע וכיתה שכל תלמידיה יהיו שליליים תוכל להמשיך ללמוד. אם אחד התלמידים יהיה חיובי, הכיתה תצטרך כמובן להיכנס לבידוד. בשכבות שבהן לומדים בקפסולות ההתייחסות תהיה לכל קפסולה כאל כיתה. על מנת להתחיל את התכנית בבית ספר מסוים דרושה הסכמה של לפחות 50 אחוז מהורי בית הספר.
במסמך אשר מופץ על ידי משרד החינוך ומשרד הבריאות נכתב שמטרת התוכנית למנוע הידבקות תוך בית ספריות על ידי קטיעת שרשרת ההדבקה מייד בתחילתה. הבדיקות אמורות להתבצע בשיטת הדיגום החדשה המאושרת ע״י משרד הבריאות – דיגום עדין, בה ילדים צעירים נדגמים רק בקדמת האף ובלשון. תלמיד שיסרב להידגם בבית הספר, גם אם הוריו נתנו הסכמתם לכך, לא ייבדק. גם הורים ומורים יכולים לחזור בהם בכל עת מהסכמתם להיבדק. עוד מציינים במשרדי החינוך והבריאות שהתוצאות יתקבלו דרך גורמים מורשים ברשות ודרך אפליקציות קופות החולים כמקובל והם יעשו מאמץ לקבל את הרוב מכריע של התוצאות לפני פתיחת יום הלימודים הבא בבית הספר.
יצוין כי מאחר ורעננה הפכה לעיר כתומה, תלמידי ה' עד י"ב לא יחזרו ללמידה בבתי הספר וילמדו מרחוק בלבד. עוד נזכיר כי ילדים ונוער עד גיל 16 לא ייכללו בשלב זה במבצע החיסונים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר