מוקד חיסוני הקורונה של קופת חולים כללית בקניון כפר סבא הירוקה. צילום באדיבות כללית

כללית פותחת מוקד חיסונים נוסף באיזור, תלונות של אנשים רבים על תורים לחודש מרץ

המתחם החדש בקניון כפר סבא הירוקה יתווסף למרפאת שועלי ברעננה, בה התחסנו כבר מאות אנשים. תושבים רבים מתלוננים על כך שהם מתקשים מאוד להשיג את המוקד וכאשר הם כבר מצליחים, התורים שנוצעים להם הם לחודש פברואר ואף למרץ

פורסם בתאריך: 22.12.20 14:40

קופת חולים כללית פותחת מחר בצהריים (רביעי), בקניון כפר סבא הירוקה, מוקד חיסונים נגד נגיף הקורונה. לפי הודעת הכללית, במוקד אמורים להתחסן כ-400 מטופלים שזומנו למקום ועוד אלפי תושבים, בעיקר מאזור כפר סבא ורעננה, במהלך השבוע הקרוב.

"מרגע פתיחת המבצע ותיאום התורים ביום ראשון, נרשם ביקוש אדיר לזימון תורים לחיסוני קורונה ומוקדי הכללית תוגברו במאות נציגים", מסרה הקופה, "מבצע החיסונים החל מוקדם מהמתוכנן ובשל הביקוש הגבוה נוצרים זמני המתנה ארוכים במוקד וקושי בזימון התור באתר. ההיענות הציבורית מעודדת. זהו השבוע הראשון למבצע ואנו מבקשים להתאזר בסבלנות ועושים הכל כדי שכל הפונים יקבלו מענה. חשוב להבין כי תיאום התורים הוא בהתאם לקצב קבלת החיסונים ממשרד הבריאות".

אתמול חוסנו נגד קורונה כ-425 מטופלי הכללית תושבי האזור במוקד החיסונים שפתחה הקופה במרפאת שועלי ברעננה. היום צפוי להתחסן במרפאה יותר מ-500 מטופלים נוספים.

ד"ר ארז ליבל, מנהל מחוז שרון שומרון של כללית, אמר: "התרגשנו אתמול לפתוח את מבצע החיסונים, היענות הצוותים והציבור גדולה ואנו עושים את כל המאמצים לתאם תורים לכל מי שפונה, בדגש על אוכלוסייה מבוגרת בשלב זה. יש לנו הזדמנות היסטורית להוביל מבצע לאומי בסדר גודל כזה ואני קורא לציבור להתחסן ולהיות קשוב לזמינות החיסונים, לפי הודעות שאנו שולחים ללקוחות שלנו, ומזכיר כי מדובר בחיסון שאושר על ידי ה-FDA ומשרד הבריאות ונמצא בטוח ויעיל".

בתוך כך נשמעו תלונות מתושבים רבים על הקושי להשיג את המוקד כדי לקבוע תור לחיסון ועל תורים רחוקים, לפברואר ואף למרץ. "ברגע שהודיעו שאפשר להתחסן, ניסיתי להתקשר לקופת חולים כללית על מנת לקבוע תור לחיסון לי ולבעלי", סיפרה תושבת רעננה מרי פארי, "לצערי, אתה מתקשר ומתקשר ואף אחד לא עונה וכשכבר מגיע התור שלך זה מתנתק בגלל העומס. לבסוף, כשכבר הצלחתי לקבוע תור, התור שנקבע לי הוא רק לאמצע פברואר, שזה אומר שצריך להמתין לאחריו עוד שלושה שבועות לחיסון השני. זה לא הגיוני".

פארי מוסיפה: "אני עוד הצלחתי להשיג תור, אבל יש לי לא מעט חברים, אנשים מבוגרים, שלא מצליחים. בכללית אין בכלל תורים זמינים ולהמתין בטלפון זה בלתי אפשרי ולא כל אחד מסתדר עם האינטרנט. אני קבעתי תור ואנסה להקדים אותו, אבל לא מובן לי למה ידוענים וראשי ערים מקבלים חיסונים ראשונים ואנשים מבוגרים צריכים לחכות חודשים. אני לא מבינה למה לא עושים יותר עמדות. זו ממש חוצפה. יש לנו בן שגר בארצות הברית ואני מתה כבר להתחסן כדי שנוכל לראות אותו, אבל התורים כל כך רחוקים וזה מתסכל. אני בטוחה שאם זה היה בידיים פרטיות, כבר מזמן הכל היה מתנהל כמו שצריך".

ותושבת אחרת אמרה: "משהו בהתנהלות של קביעת התורים הוא לא הגיוני. אני כבר מספר ימים מנסה לקבוע תור, בטלפון זה בלתי אפשרי להשיג אותם ובאינטרנט התור הכי קרוב הוא לאמצע מרץ. אני לא מצליחה להבין למה לא התארגנו מראש, למה לא עשו דרייב אין שאליו יכולים להגיע תושבים מעל גיל 60 וכך כל החיסונים היו מרוכזים במקום אחד. אני הייתי נוסעת לכל מקום שצריך, גם מחוץ לעיר, רק בשביל להתחסן".

בנוסף להודעה על פתיחת מתחם חיסונים נוסף בכפר סבא, נמסר מכללית לגבי התלונות: "מרגע פתיחת המבצע ותיאום התורים ביום ראשון, נרשם ביקוש אדיר לזימון תורים לחיסוני קורונה ומוקדי הכללית תוגברו במאות נציגים. מבצע החיסונים החל מוקדם מהמתוכנן ובשל הביקוש הגבוה נוצרים זמני המתנה ארוכים במוקד וקושי בזימון התור באתר. ההיענות הציבורית מעודדת, זהו השבוע הראשון למבצע ואנו מבקשים להתאזר בסבלנות ועושים הכל כדי שכל הפונים יקבלו מענה. כמו כן, חשוב להבין כי תיאום התורים הוא בהתאם לקצב קבלת החיסונים ממשרד הבריאות".

ממשרד הבריאות נמסר: "אין מגבלה לחסן את כל האנשים לפי התיעדוף. אין סיבה לקבוע תורים מאוחרים לפברואר –מרץ, משבוע הבא תהיה פתיחה של כמעט כל המערכת לחיסוני קורונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר