ישיבת מועצת העיר. צילום מירב זיגלמן
ישיבת מועצת העיר. צילום מירב זיגלמן

סימה פרי: "גורמים פוליטיים בחרו להלך אימים על חברי מועצה ולאיים עליהם בשיימינג"

תשעה חברי מועצה הצביעו נגד הצעתו של ניר קריסטל לצלם ולשדר את ישיבות המועצה. פנינו אליהם כדי לנסות להבין למה

פורסם בתאריך: 5.12.17 13:09

בישיבת המועצה שהתקיימה בשבוע שעבר העלה חבר המועצה ניר קריסטל הצעה לסדר בנושא צילום ישיבות המועצה ושידורן לציבור. בהצבעה על הצעתו של קריסטל, הצטרפו לראשונה חברי מועצה מטעם הקואליציה, לחברי מועצה מטעם האופוזיציה והצביעו בעד. למרות זאת ירדה ההצעה מסדר היום ברוב של תשעה חברי מועצה שהצביעו נגד, מול שבעה שהצביעו בעד. הצביעו נגד: ראש העיר זאב בילסקי, סימה פרי, רונית וינטראוב, איתן גינזבורג, מיכאל רייזמן, עדית דיאמנט, דבי סלוצקי, צבי נדב רוסלר ודרורה כהן. בעד ההצעה הצביעו: שלושת חברי האופוזיציה ניר קריסטל, חיים ברוידא ורחלי בן ארי סקעת וחברי הקואליציה אביחי ארביב, חיים גולדמן, אלי אלוש, ומייש אייזקסון.

דחיית ההצעה עוררה ביקורת גדולה בקרב תושבים בעיקר ברשתות החברתיות. פנינו אל חברי המועצה שהתנגדו, בניסיון להבין מה גרם להם להצביע כפי שהצביעו, ולמנוע שקיפות מוחלטת של ישיבות המועצה.

סגניתו וממלאת מקומו של ראש העירייה, עו"ד סימה פרי, אמרה הבוקר לצומת השרון:"הצעתו לסדר של ניר קריסטל בעת הזו לצלם את ישיבות המועצה הנה הצעה פופוליסטית ותו לא. היא אינה תורמת לשקיפות של פעילות מועצת העיר דבר, שכן ישיבות המועצה פתוחות לציבור הרחב ולעיתונאים, ובעידן של הניו מדיה כל ההחלטות ואף סירטונים שמצולמים בישיבה עולים כמעט און ליין לאתרי החדשות המקומיות, ופרוטוקול הישיבה מתפרסם במלואו באתר העירייה. יתרה מזו, הדרך שבה בחרו פעילים וגורמים פוליטיים בעיר "להלך אימים" על חברי מועצת העיר ולאיים עליהם בשיימינג ברשתות החברתיות הינה פסולה ואינה מקובלת עליי כלל ועיקר. אשקול בעתיד את עמדתי לאחר שנושא ידון באופן ענייני על יתרונותיו וחסרונותיו".

סימה פרי. צילום דני שביט

סימה פרי. צילום דני שביט

 

סגניתו השנייה של ראש העירייה והממונה על תרבות נוער ופנאי, רונית וינטראוב, הגיבה על הסיבה שבגינה הצביעה נגד ההצעה. "עקרונית אני בעד שיתוף הציבור ובודאי  תוך שימוש יעיל בטכנולוגיה. במסגרת זו  יזמתי בשנים האחרונות שידור ישיר של אירועים עירוניים חשובים באינטרנט ועוד. יחד עם זאת ראוי שהדברים יעשו בדרך עניינית שחפה מפופוליזם ושיקולי שנת בחירות ולכן אניח לצוות המקצועי של העירייה להציג בפנינו את המתכונת הנכונה של הדברים כפי שסוכם זה מכבר במסגרת עבודות השקיפות והנגישות".

רונית וינטראוב דוברות העירייה

רונית וינטראוב דוברות העירייה

 

צבי נדב רוסלר חבר מועצה מטעם סיעת מרצ שהצביע נגד הצעתו של קריסטל מסביר כי הוא מחויב למשמעת הקואליציונית. "אני איש טלוויזיה, עבדתי בטלוויזיה החינוכית במשך 35 שנה, אני יודע שכשיש מצלמה האנשים מתנהגים בצורה שונה ולא דווקא בחיוב. נוכחות המצלמה יוצרת באופן מלאכותי חשמל, בעיקר כשחברי האופוזיציה מעוניינת לעשות נאומים חוצי להבות. למצלמה יש השפעה שהיא לא בהכרח חיובית. דבר נוסף, אין שום בעיה לבן אדם לבוא עם הטלפון ולצלם מה שהוא רוצה. יכול להיות שהדבר הזה יאושר בבוא הזמן ויכול להיות שצריך את זה. אני בכלל לא בטוח שכל כך הרבה אנשים מתעניינים בישיבת מועצת העיר כי הנוכחים הם מעטים מאוד ואלו תמיד אותם האנשים".

צבי נדב רוסלר

צבי נדב רוסלר

דרורה כהן חברת קואליציה מטעם הרשימה הדתית המאוחדת גם הצביעה נגד ההצעה: "זה בכלל לא הייתה הצבעה נגד שקיפות. זו הייתה הצבעה נגד השאילתא שלק קריסטל. מיכל הירש נגרי, מנכ"לית העירייה אומרת שאנחנו עומדים ב- 97 אחוזי שקיפות בעירייה ושבקרוב ישדרו את הוועדות ששם באמת מתקבלות ההחלטות המהותיות. אם היא אומרת שבקרוב תהיה שקיפות לא רק לישיבה אלא איפה שבאמת חשוב אני מסופקת. אני כתבתי לה אתמול שהייתי רוצה רק לדעת מה זה בקרוב כי חשוב לי לדעת".

חברת המועצה מטעם סיעת מרצ, דבי סלוצקי, גם הצטרפה להצבעה הקואליציונית נגד הצעתו של קריסטל: "אני בדעה שצילום הישיבות אמנם מוסיף נגישות נוחה יותר לתושבים וגם תורמת לשקיפות אבל לצילום יותר מגרעות מאשר יתרונות.
הצילום עלול לגרום לתופעות שליליות שעדיף להמנע מהן. החשש שלי הוא שחברי מועצה תאווי פירסום ורגישים לנוכחות מצלמה יתערבו ויפריעו במהלך ישיבות המועצה רק על מנת להשיג בולטות ולמשוך את המצלמה אליהם מבלי שהתערבות זו תתרום למהלך הדיון. דיוני המועצה חייבים להיות כמה שיותר שלוים וענייניים. הישיבות הן פתוחות לקהל ואני זוכרת שהיו ישיבות מעטות בהם חדר המועצה היה צר מלהכיל. בהזדמנות זו אני רוצה לחזור ולהזכיר לגורמים העוסקים בתכנון חדר המועצה בבניין העתידי (אם וכאשר ייבנה) שיקחו בחשבון בתכנונו גודלו נגישותו לעתונאיים ולקהל. בנוסף צריך להקפיד לפרסם את פרוטוקול הישיבה בדיוק ובהקדם האפשרי בתום הישיבה, אולי בתוספת הערה ״כפוף לאישור המועצה״ ולא להמתין לישיבה הבאה לפרסומו באתר העירייה. בסיכום, יש בדברים הללו, פירסום סדר היום והפרוטוקולים, וישיבות פתוחות לקהל איזון בין  הצורך לשקיפות ובדיון ענייני ופורה".
דבי סלוצקי

דבי סלוצקי

גם חברת המועצה מטעם הקואליציה, עדית דיאמנט, הצביעה נגד הצעתו של קריסטל. "אני מאוד תומכת בשקיפות אבל צילום ישיבות מועצה איננו הפתרון הנכון בעיני הגדלת שקיפות. כל המידע הרלוונטי נמצא בפרוטוקול של הישיבה צילום הישיבה רק יתרום למי שמנסה לנגח את העירייה וחברי המועצה ויהפוף את הישיבה מדיון ענייני להצגה פופוליסטית הייתי רוצה לראות יותר נוכחות של תושבים בישיבות עצמם זה מראה על מעורבות ואכפתיות ואכן ישנם תושבים שמגיעים לישיבות".

עדית דיאמנט

עדית דיאמנט

 

ניר קריסטל, חבר האופוזיציה שהעלה את ההצעה אמר בתגובה לחברי המועצה שהצביעו נגד:  "צר לי על כל מי שלא מבין שכנבחר ציבור הוא מחויב בשקיפות. ב-2017 הגיע הזמן שרעננה כמו רשויות רבות מאוד בישראל תצלם את ישיבות המועצה. להגיד שההצעה שלי היא פופוליסטית זו יריקה בפרצופם של תושבי רעננה, מהסיבה שכבר במועצה העיר השלישית בקדנציה הנוכחית, שהתקיימה בפברואר 2014, העליתי את ההצעה הזו ושוב ב2015 ושוב ב2017".

חבר המועצה מטעם האופוזיציה חיים ברוידא אמר: "שקיפות היא אחד הפרמטרים המרכזיים בשלטון. מועצת העיר היא הדרקטוריון של העיר וזכות הציבור לדעת כיצד הוא מתנהל. לכן אני בעד צילום בשידור חי של ישיבות מועצת עיר".

חיים ברוידא

חיים ברוידא

עו"ד אלי אלוש חבר קואליציה שהחליט להצביע בעד ההצעה אמר: "אני בעד שקיפות ויידוע הציבור, בכל מהלך שמתבצע בעירייה . בנוסף לכך אני סבור שבעידן המודרני בו ניתן על ידי כל אחד לשדר באמצעות סמארטפון , מה גם שהמנכ"לית הצהירה בישיבה כי העירייה מתכוונת ליזום בעצמה שידור ישיבת המועצה-דבר זה יביא להידוק הקשר והאמון עם ציבור הבוחרים והגברת האמון  והקשר בין הבוחרים לנציגיהם".

אלי אלוש צילום פרטי

אלי אלוש צילום פרטי

 

עוד חבר קואליציה שהצביע בעד ההצעה הוא חיים גולדמן, מטעם הסיעה הדתית המאוחדת: "אני מבחינה ערכית חושב שצריך שתהיה שקיפות של ישיבות המועצה. אנחנו נציגי ציבור ואנחנו למעשה החלטנו לייצג אותו וצריכים לתת דין וחשבון על מה שאנחנו עושים. אני חושב שהגיע הזמן. זו גם לא בעיה כזו גדולה ואין פה עניין כלכלי, העלות היא לא גבוהה. אנחנו במאה העשרים וגם ככה כל מי שרוצה יכול לבוא לישיבות מועצה אז מה הטעם להתנגד לזה. אני חושב שמבחינה ערכית היה מוטב שהיו מקבלים את הצעתו של ניר שתמכנו בה לא מעט חברי מועצה. אני באמת לא מבין את מי שבחר להסיר את הנושא מסדר היום".

חיים גולדמן

חיים גולדמן

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר