איתן גינזבורג. צילום: פרטי
איתן גינזבורג. צילום: פרטי

גינזבורג בכנסת: "רבים מצעירי העיר אינם יכולים להגיע לדירה בגלל מחירי שוק גבוהים"

יו"ר ועדת תכנון ובנייה, איתן גינזבורג, קרא לחברי הכנסת שדנו בחוק ל"דיור בהישג יד" להגדיל את ההעדפה לבני העיר ולשריין זאת בחוק

פורסם בתאריך: 17.12.17 17:56

יו"ר ועדת תכנון ובנייה ברעננה ומי שכיהן כסגן ומ"מ ראש העירייה, עו"ד איתן גינזבורג, השתתף השבוע בדיוני וועדת הרפורמות של הכנסת, בנושא חוק "דיור בהישג יד". במסגרת הדיון נדונו קריטריונים שונים ביחס לחוק דיור בהישג יד, ובהם סיוע בשכר דירה מופחת לזכאים, בדומה למה שקבוע היום בכללים של "מחיר למשתכן".

גינזבורג, אשר הגיע כנציג הצעירים והרשויות המקומיות במרכז לשלטון מקומי, קרא לחברי הכנסת להגדיל את ההעדפה לבני העיר בכל פרויקט שיבנה, כתנאי לקבלת זכויות בנייה נוספות שיהיו מיועדות לדיור בהישג יד. ההצעה של גינזבורג באה לשפר את ההצעה הקיימת המגבילה את ההעדפה ביישובים כמו רעננה ל-20% בלבד מהדירות המוזלות.

נכון להיום בכל הפרויקטים של "מחיר למשתכן" 20 אחוזים מהדירות שנבנות, מוקצות לבני המקום של אותו יישוב בו מוקם הפרויקט. על פי הגדרת "בני המקום", מדובר על חסרי דיור רווקים מעל גיל 35 או זוגות בכל גיל, המתגוררים בקביעות בתחום הרשות המקומית בה ייבנה הפרויקט במשך 3 השנים או ב-4 השנים מתוך 10 השנים שקדמו לפרויקט.

בני המקום שהשתתפו בהגרלה, ולא זכו להימנות על אותם 20%, משתתפים בהגרלה נוספת על 80% מהדירות שנותרו, כך שלמעשה יש לבני המקום סיכוי גבוה יותר לזכות בדירה מזכאי שאינו גר בעיר. בדיון הבהיר גינזבורג כי הוא מאמין שיש מקום להגדיל את כמות ההעדפה של בני העיר מעל ל-20% עד ליעד של 50%, וכך גם אמר לשר האוצר, משה כחלון,  בביקורו האחרון  ברעננה לפני כחודש.

"הדיון בהצעת חוק דיור בהישג יד הוא הזדמנות טובה לתת מענה לצורך אמיתי של צעירים שרוצים להמשיך ולחיות בסביבת המגורים בה הם גדלו", אמר היום גינזבורג, "צריך להגדיל את שריון האחוז של הדיור המוזל למי שגר בעיר. נכון להיום רבים מצעירי העיר אינם יכולים להגיע לדירה בגלל מחירי שוק גבוהים באזורי הביקוש ולכן צריך לשריין עבורם כמות גדולה יותר של דירות מוזלות. החוק הזה צריך לתת מענה אמיתי לבעיה אמיתית ואסור למסמס את העניין. אני אמשיך לפעול בכל האמצעים, בעיר ובכנסת, כדי שצעירות וצעירי רעננה יוכלו לגור בעיר בה גדלו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר