אתר הבניה בסמוך לגן מרגנית
אתר הבניה בסמוך לגן מרגנית

"לא יכול להיות שגן ילדים יהיה בסמוך לאתר בניה, שיש בו אבק, חול ורעש מטורף"

לפני כחצי שנה עבר מבנה גן מרגנית למיקום אחר בשל עבודות בנייה בסמוך לגן. כעת קיבלו ההורים הודעה שהגן יחזור בשנת הלימודים הבאה למקומו המקורי זאת למרות שהעבודות לא הסתיימו

פורסם בתאריך: 23.7.18 07:33

לפני כחצי שנה, גן מרגנית שנמצא ברחוב לוי אשכול הועבר למבנה זמני ברחוב פינס, זאת בשל עבודות פרויקט פינוי בינוי הסמוך לגן. לאחרונה קיבלו ההורים הודעה כי בתחילת שנת הלימודים הבאה הגן יחזור למבנה המקורי זאת למרות שהעבודות עדיין לא הסתיימו.

"מספר והיקף האסונות בקרבת אתרי בנייה ידועים במימדיהם העצומים", נכתב במכתב ששלחו ההורים לעירייה, "הסכנות בנפילת מטענים כבדים/קרשים/בלוקים/אבנים ופסולת בניין מגובה רב, קריסת מנופים וכלים הנדסיים כבדים".

אתר הבניה בסמוך לגן מרגנית

גן מרגנית

ענת מיכל מסיקה, אם לילדה שעולה לגן מרגנית בשנה הבאה מספרת: "סמוך לגן מתבצעות עבודות בנייה של שני בתים. העבירו את הגן למקום אלטרנטיבי בסביבות ינואר ובראשון לספטמבר הגן מתוכנן לחזור למקומו המקורי ליד אתר הבנייה. העירייה מוכנה להקים גדר של שלושה או ארבעה מטרים וזהו. זה לא נותן מענה. הרעש הנוראי באתר הבנייה, האבק, החשיפה לחומרי בניין הם בעייתים ובעירייה חושבים שהילדים ישבו בתוך המבנה תשע שעות ברצף בלי לצאת? זה לא יקרה. שלא לדבר על מנוף שיכול ליפול, על בלוקים שיכולים ליפול, על חשיפה לפועלים זרים שמסתובבים ליד המבנה ולצערינו אנחנו כבר למודי ניסיון. העירייה בשלה, לא מוכנה לעשות שום דבר בנידון".

אתר הבניה בסמוך לגן מרגנית

אתר הבניה בסמוך לגן

אב לילדה בגן מוסיף: "העבודות באתר בניה נמצאות בשלב של קלונסאות ודיפון החניון. עובדים שם כלים כבדים, שופלים, טרקטורים וכו'. בשלב מאוחר יותר, הקבלן שלד אמר לי שעוד חודש וחצי חודשיים הם יתחילו להרים שם עגורן צריח שיהיה במרחק של 15-20 מטר מהגן. עגורן מרים שקים עם חול, משטחים של בלוקים, קרשים, הדברים האלה יכולים להתעופף, זו סכנה מיידית לילדים. אני רוצה שימצאו מיקום אחר לגן. לא יכול להיות שגן ילדים יהיה בסמוך לאתר בניה, שיש בו ענני אבק, חול ורעש מטורף".

 

אם לתאומים שעולים לגן מרגנית, מספרת שלמרות פניות ההורים לעירייה, שום שינוי לא נעשה: "העירייה לא יודעת לא מהיום ולא מאתמול שהולך לקום שם פרויקט. עכשיו הם טוענים שהם העבירו אותם מבנה רק בגלל פירוק הבתים. חלק מההורים נפגשו עם גורמים ממחלקת החינוך בעירייה יחד עם נציג בטיחות מטעמה שטענו שאין בעיה שהילדים יחזרו לבניין המקורי. זה בלתי אפשרי הדבר הזה, לא נפקיר את הילדים שלנו".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה שמה בראש סדר העדיפויות את בטיחות וביטחון הילדים וקשובה להורי ילדי הגן. לאור זאת, מתנהל שיח משותף עם נציגי ההורים למציאת פתרון לשביעות רצון כל הצדדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר