דורון אלפר רודותי בלי קרדיט
אחראית המגמה, דורון אלפר רודיתי

לראשונה ברעננה: מגמה בשיתוף עם 8200

תיכון מטרו ווסט פתח השנה, בשיתוף עם יחידת המודיעין 8200, מגמת סייבר. בראש המגמה: קצינת מודיעין לשעבר שלמדה בבית הספר

פורסם בתאריך: 27.9.18 19:40

בתחילת שנת הלימודים תשע"ט נפתחה לראשונה ברעננה בתיכון מטרו ווסט, מגמת 'גילוי ואיתור דיגיטלי', או בשמה השני "מיידענות סייבר". בראש המגמה, שהוקמה על ידי שיתוף פעולה בין משרד החינוך לבין יחידת המודיעין 8200 לפני כשלוש שנים וכעת מגיעה גם לרעננה, עומדת ילידת רעננה דורון אלפר-רודיטי, קצינה לשעבר בחיל המודיעין שהתחנכה בעצמה בתיכון מטרו ווסט.

"בצבא הייתי בחיל המודיעין ביחידה שמסופחת כיום ל-8200", מספרת אלפר-רודיטי, "הוצבתי במספר תפקידים בשירות החובה ובשירות הקבע שלי. לאחר מכן למדתי תואר ראשון ושני בהנדסה, תעשייה וניהול ועבדתי שנים בהייטק. משהו הרגיש לי חסר וזה בעצם מה שדחף אותי לעשות שינוי מהייטק להוראה. לימדתי עד כה מתמטיקה ומדעי המחשב בתיכון מטרו ווסט, עד שהשנה התחלתי ללמד במגמת גילוי ואיתור דיגיטלי".

מה בעצם מציעה המגמה?

"זאת מגמה שלא מכוונת בהכרח לתלמידים הכי חזקים. התלמידים כן צריכים לאהוב לחשוב ולחפש. הם לא צריכים להכיר את המחשב מבחינת תכנות. המגמה עוזרת לתת כלים של חיפוש מידע באינטרנט ושימוש בו. המגמה תמיד משלבת שפה, אצלנו זאת ערבית. התלמידים נבחנים בחמש יחידות בגרות בערבית ובנוסף עוד עשר יחידות של המגמה עצמה בנושאים כמו ידע אינטרנטי, תקשורת המונים ועוד".

אילוסטרציה סייבר

אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

המגמה מציעה כרטיס כניסה ליחידת 8200?

"יש לבוגרי המגמה קישור למיונים, לא ישר ליחידה. אי אפשר להתחייב על סמך הלימודים להכניס ישר את התלמיד ליחידה בצבא, אבל עצם ההזדמנות למיונים ל-8200 היא נדירה ולא ניתנת לכל מלש"ב (מועמד לשירות ביטחון)".

מטרו ווסט. צילום: ניר קידר.

מטרו ווסט. צילום: ניר קידר.

איך ההרגשה לחזור ללמד בבית ספר שלמדת בו?

"התפטרתי מחברת ההייטק בחודש אוגוסט 2015 ועברתי בספטמבר של אותה שנה כבר ללמד בבית הספר, אז המעבר היה יחסית חד. אתה מסתכל ימינה ושמאלה ורואה מורות שלימדו אותך כשהיית תלמיד תיכון ועדיין מלמדות, ואיפשהו הייתה תחושה מעט מוזרה. אבל זה מראה שאנשים אוהבים את המקום ורוצים להישאר. סך הכול להיות בתוך מערכת החינוך זאת הרגשה ממלאת, היא משנה אנשים. אני היום במקום הנכון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלון הבר

    דורון היא עילוי. במובן האנושי ובמובן המקצועי. אני צופה לה עתיד מזהיר בכל מסלול שתבחר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר