ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי
ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

האם ניר קריסטל יוותר על סגנות ראש העירייה?

גורמים במערכת הפוליטית טוענים כי ההבטחה לסגן בשכר שניתנה לניר קריסטל לפני הבחירות מקשה על צירוף מרצ ועל הרכבת קואליציה. חלק מהם משוכנעים: קריסטל צריך לוותר

פורסם בתאריך: 9.12.18 17:05

הקשיים של חיים ברוידא בהרכבת קואליציה עדיין נמשכים, וגורמים במערכת הפוליטית ברעננה מסמנים את ההסכם שנחתם בין ברוידא לניר קריסטל בסמוך לסיבוב השני בבחירות, כמכשול עיקרי. ליתר דיוק: גורמים שונים מצביעים על הסיכום לפיו קריסטל תמך בברוידא בסיבוב השני ובתמורה יתמנה לסגן ראש עיר בשכר כסיבה המרכזית לקשיים. יצוין כי קריסטל יהיה אחראי על תחומים כמו חזות העיר, נוער, וביטחון ותחבורה. ההסכם בין השניים מונע מברוידא להציע תפקידים אלו לסיעות איתן מתנהל משא ומתן על כניסה לקואליציה, כמו למשל מרצ.

"הקרקס בישיבת המועצה הראשונה מוכיח, שללא יכולת משילות העיר הזאת לא תגיע לשום מקום", אמר גורם במרצ לצומת השרון, "יידרשו כאן פשרות מאוד רציניות, בעיקר בהסכם עם ניר קריסטל. הסכם שסופו או להתבטל, או להשתנות באופן מהותי. ללא אבן הנגף הזו, לא תהיה קואליציה. ישנן שיחות מאוד חיוביות בין מרצ לברוידא, יש רצון טוב והבנה על שותפות, אבל מרצ היא סיעה של ארבעה מנדטים, הגדולה ביותר במועצה. לא יכול להיות שהיא לא תקבל לפחות מה שהובטח לקריסטל".

גם חבר המועצה יקי ודמני, שהודיע על תמיכתו בגינזבורג בסיבוב השני, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי ישמח לתמוך בקואליציה אם תכיל בתוכה את 'מרצ' ואת הסיעות הדתיות, שלהן יינתנו תפקידי הסגן בשכר. "לאור הצבעת תושבי העיר וכדי לשמור על איזון ושיווי משקל בין החילוניים והדתיים בעיר שלנו", כתב ודמני, "איזון שהוא מחויב כדי למנוע פילוג וקרע בין התושבים, מרצ והרשימות הדתיות חייבות להיות בקואליציה רחבה ומאחדת. שתיהן גם המפלגות הגדולות במועצת העיר ויש להתחשב ברצון התושבים. אם יוחלט לבחור שני סגנים בשכר, ובמצב כלכלי קשה זו לא חובה, שתי הרשימות הגדולות, מרצ, והרשימה הדתית על כל זרמיה קודמות לתפקידי סגן בשכר לפני כל רשימה אחרת בת 3 או 2 נציגים. כך בונים קואליציה, לפי מפתח מסודר ולא לפי סידור חברי. כך היה גם עד היום, שותפות אמיתית בקואליציה בין כוחות דתיים וחילוניים לטובת העיר כולה"

הקואליציה הצרה של ברוידא, שכרגע כוללת את חברי סיעתו, חברי סיעת 'רעננים' בראשות ניר קריסטל ואת הרשימות הדתיות: 'הרשימה הדתית המאוחדת' ו'באמונה', עומדת כרגע על תשעה מנדטים מתוך תשעה עשרה – מיעוט במועצה. ללא רוב בקואליציה, ברוידא ימצא עצמו נשלט על ידי אופוזיציה דרך הצבעות בישיבות המועצה. דוגמא לכך ניתן לראות בישיבת המועצה הראשונה החגיגית שהתקיימה ביום חמישי האחרון, דאז חברי הקואליציה המצומצמת של ראש העיר חיים ברוידא, מצאו עצמם מפסידים לאופוזיציה בהצבעה הראשונה של המועצה, ההצבעה על מינוי חברי ועדת מכרזים למינוי בכירים (לסיקור המלא של ישיבת המועצה הראשונה).

מראש העיר חיים ברוידא נמסר: "אני אדם שמכבד הסכמים, אנחנו מנהלים מו"מ אל מול כל הסיעות החברות במועצה, חתימות ההסכמים יהיו שקופים וגלויים לכל".

תגובת חבר המועצה ניר קריסטל תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר