צילומי מסך של הודעה מאיימת שהתקבלה
צילומי מסך של הודעה מאיימת שהתקבלה

ילדים מקבלים הודעות עם תוכן מאיים: "כשתחזרי מבית הספר אמא שלך תמות!"

תלמידים בבית הספר תל"י קיבלו הודעות מאיימות, חלקן בטקסט וחלקן קוליות. חלק מההודעות קשורות כנראה למשחק העולמי 'מומו', מעודד פגיעה עצמית בקרב ילדים

פורסם בתאריך: 13.12.18 10:58

הנהגת ההורים בבית הספר תל"י מדווחת על הודעות המכילות תוכן פוגעני ומאיים, שמקבלים ילדי בית הספר דרך הוואטסאפ. ההודעות מכילות דרישה להעביר אותן הלאה לאנשי קשר נוספים, אחרת יסבלו הילדים מפגיעה ביקיריהם. כמו כן, דיווחה ההנהגה על ילדים בבית הספר אשר מקבלים הודעות קוליות מאיימות בוואטסאפ ממספרים מחו"ל, הפונות לילדים באופן אישי. הודעות פוגעניות אלה מתקשרות ככל הנראה למשחק העולמי "מומו", בו דמות פיקטיבית מתקשרת עם ילדים, כאשר מאחורי הדמות עומדים בגירים המכוונים את הילד לפגיעה באחרים או פגיעה עצמית. למרות זאת, לדברי ההנהגה, לא דווח עד כה על תקריות אלימות בבית הספר, שהתרחשה עקב הודעות אלה. ההורים עדכנו בתופעה את אגף הביטחון של העירייה.

"'מומו' זה משחק שרץ בכל העולם והגיע גם לבית ספרנו", אמר דוד דז'ואן, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר תל"י. "ההודעות אומרות שאם לא תעשה דברים מסוימים, אלימים לעתים, יהיו לכך השלכות נוראיות. יש שני סוגים של הודעות אותן הילדים מקבלים: יש הודעות שרשרת ויש הודעות קוליות אישיות שמגיעות ממספרים מחו"ל, עם לינק. ברגע שלוחצים על הלינק זה נותן למי שהעביר את ההודעה אופציה להשתלט על הטלפון ולקבל את כל המידע, וכך להפוך את ההודעות המאיימות לאישיות יותר".

מה אתם עושים כדי לטפל בתופעה?

"כדי לטפל בסיטואציה, המורות דיברו בכיתות ופעלו כדי להרגיע את הילדים, שלא יפחדו מזה ובעיקר שלא יעבירו את ההודעות. גם מנהלת בית הספר מטפלת בעניין כמובן. אנחנו גם מעדכנים את ההורים כדי לעדכן אותם על התופעה על מה שקורה בוואטסאפ של הילדים. הכי חשוב זה לתת לילדים מענה רגשי. זה ילדים קטנים שמקבלים הודעות מאיימות אישיות שמכניסות אותם לפחד עצום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר