ראש עיריית רעננה חיים ברוידא ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ. קרדיט: דוברות עיריית רעננה
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ. קרדיט: דוברות עיריית רעננה

מחלף משוקע ייבנה בצומת רעננה. אין עדיין הכרעה בנושא הנת"צ

מחלף חדש, תקציב של חצי מיליארד שקלים, רמפה חדשה ב-531 ועתיד הנת"צ: כל מה שהוחלט בפגישת שר התחבורה ישראל כץ וראש עיריית רעננה, חיים ברוידא

פורסם בתאריך: 29.1.19 17:49

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, נפגש היום בשעות הצהריים עם ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, בכדי לדון במספר נושאים, ובעיקרם נושא הנת"צ. במפגש נכחו גם נציגים של חברת "נתיבי איילון", החברה המבצעת של פרויקט הנת"צ, נציגים של חברת "נתיבי ישראל", נציגים נוספים של משרד התחבורה ביניהם מנכ"ל המשרד, וחברי מועצה ביניהם הסגנים איתן גינזבורג וניר קריסטל וחברי המועצה אלי אלוש ואילן כהן.

במהלך הפגישה הציגו נציגי העירייה בראשות ברוידא את החששות שלהם מפגיעה בתושבים ובבעלי העסקים ברחוב אחוזה במתכונת הקיימת של הנת"צ. למרות שגם נציגי העירייה וגם נציגי משרד התחבורה הסכימו על חשיבותה של נגישות לתחבורה ציבורית ברעננה ועל חיבורה של העיר לפרויקט הארצי "מהיר לעיר" שיכלול הקמת נתיבי תחבורה ציבורית ב-17 רשויות מקומיות, טרם נקבע תוואי הנת"צ.

כביש 531 צילום עזרא לוי

כביש 531 צילום עזרא לוי

ראש העירייה הדגיש כי חוסר שקיפות ומידע לציבור בנושא נתיב התחבורה הציבורי באחוזה גרם לתחושות של חוסר אמון הציבור בפרויקט, וכי בפועל גם כיום אין מידע עדכני על נתיב התחבורה הציבורית. ראש העיר גם ביקש כי נציגות בכירה של משרד התחבורה תגיע למפגש עם תושבים שבכוונתו לקיים באולם יד לבנים שם יוצגו לכלל הציבור התכניות העתידיות המתוכננות לנת"צ.

כנסו כאן לקרוא על כל האפשרויות לגבי הנת"צ

במהלך הישיבה נקבע כי יקומו צוותי שיתוף פעולה שיכללו נציגים מטעם התושבים, בעלי העסקים, העירייה ומשרד התחבורה, שתפקידם יהיה להגיע לתכנון נכון של הפרויקט שישרת את התושבים בצורה האידיאלית ושיפגע באופן המזערי בתושבי העיר ובבעלי העסקים.

צומת רעננה. צילום עזרא לוי

צומת רעננה. צילום עזרא לוי

בפגישה הורה השר כץ לאנשי משרדו לזרז לאלתר את הקמתו של מחלף תחתי משוקע בצומת רעננה מרכז, מכביש 4, שיחצה מתחת לרחוב אחוזה וייתר את הצורך ברמזורים בצומת. לצורך הפרויקט אושר תקציב של חצי מיליארד שקלים. כמו כן הוצגה תכנית שגם היא קיבלה תקציב לבניית רמפה מכביש 531 שתחבר את הנוסעים מכיוון מזרח צפונה ישירות לכביש 4 ללא צורך להיכנס לתוך רעננה. בנוסף, השר ואנשי צוותו התחייבו לסייע בסלילת שבילי אופניים במרחב העיר וכמו כן שביל לרוכבי אופניים והולכי רגל שיתחבר עם דרום מזרח רעננה ישירות לתחנת רכבת דרום.

כמו כן עלו סוגיות שיידונו בצוותים המשותפים של נציגות העירייה ונציגי השר בנושא מצוקת החנייה בחניון תחנת הרכבת במערב העיר. ראש העיר ביקש להגדיל את תדירות התחבורה הציבורית ברעננה בדגש על תחבורה ירוקה ולעודד שימוש באוטובוסים חשמליים ומיניבוסים בקווים המזינים מהשכונות למרכז העיר.

השר כץ מסר לאחר הפגישה: "משרד התחבורה מקדם בשרון רשת ענפה של כבישים ומסילות ברזל, המחברים את כל ערי השרון, ובכללם גם רעננה, לתל אביב. חיבור זה יקל מאוד על תנועת כלי הרכב באזור, ישפר את איכות החיים של התושבים ובטיחות הנוסעים. במסגרת זאת, נחנך לאחרונה מגה פרויקט ייחודי 531 הכולל מערכת תחבורה משולבת עם מסילת רכבת חשמלית ושלוש תחנות רכבת חדשות. לאורך הכביש נבנו 36 גשרים ומנהרות, ומשולבים בו שבילי אופניים ומסלולים להולכי רגל. הכביש החדש מקצר משמעותית את משך הנסיעה ויצמצם את עומסי התנועה ואת החיכוך בין הולכי הרגל לכלי הרכב. כמו כן, הוא יתרום להפחתת זיהום האוויר, והרעש, וישפר באופן משמעותי את איכות החיים של תושבי האזור. מאות אלפי נהגים שבעבר נאלצו לחצות אזורים עירונים וצפופים, יוכלו כעת לנסוע בין רעננה לחיפה בכביש מהיר ובטוח וללא רמזורים".

ראש העיר, חיים ברוידא, מסר לאחר הפגישה: "נושא הנת"צ עומד על סדר יומי בעדיפות גבוהה. אני מודה לישראל כץ, שר התחבורה, שנענה להזמנה והגיע לרעננה עם הצוות המקצועי המוביל של המשרד. אני מכיר בחשיבות של פיתוח תחבורה ציבורית נוחה ויעילה לתושבי רעננה ויחד עם זאת, זה חייב להיות מותאם לאופייה המיוחד של העיר והקהילה שלנו ולהיעשות בתנאים שמתאימים לרעננה. אני משוכנע כי הדרך הנכונה לעשות זאת היא בשקיפות, תוך למידה מעמיקה של הנושא ושיתוף התושבים והסוחרים למען עתיד מבטיח לרעננה וטיפוח איכות החיים המיוחדת של העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוסי

    עוד לא הבנתם שמחלפים = פקקים
    אבל אם מתעקשים על לבנות אז רק עם נת"צ

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר