רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה. צילום עזרא לוי

עתיד הנת"צ קרוב להכרעה. השר כץ מגיע לרעננה לדון בנושא

מחר ייפגשו ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ושר התחבורה ישראל כץ, כשהנושא העיקרי בפגישה יהיה עתיד הנת"צ. כזכור, ברוידא וניר קריסטל התנגדו נמרצות למתכונת הנוכחית, של נת"צ באחוזה. על השולחן יש שתי אפשרויות נוספות

פורסם בתאריך: 28.1.19 12:17

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, צפוי להיפגש מחר, יום שלישי, עם שר התחבורה, ישראל כץ, שמגיע לביקור בעיר. הנושא המרכזי בשיחות ביניהם יהיה באופן טבעי פרויקט הנת"צ ברחוב אחוזה. כזכור, ראש העירייה הנוכחי היה בין המתנגדים הגדולים לנת"צ ברחוב אחוזה ואף השמיע קול נחרץ נגד פרויקט הנת"צ במתכונתו הנוכחית לפני הבחירות. "אני חושב שהנת”צ היה אמור לעבור ברחוב ויצמן, או בכביש 531", אמר ברוידא בראיון לצומת השרון טרם הבחירות, "הפתרון של אחוזה זה הפתרון הגרוע ביותר לתושבי רעננה, הוא הורס את הרחוב. בויצמן יש שלושה נתיבים, והרבה פחות בתי עסק. הנת”צ צריך להיות נתיב תחבורה ציבורית אך ורק בשעות העומס בבוקר ואחר הצהרים, ובשאר היום ישמש כנתיב רגיל”.

גם סגן ראש העיר ניר קריסטל, הממונה על תיק התחבורה, שצפוי להשתתף בפגישה עם השר כץ, רץ בבחירות על סיסמת "לנתץ את הנת"צ" וטען כי "יבטל את ההחלטה האומללה להקמת נת"צ באחוזה".

ישראל כץ, חיים ברוידא. צילומים עזרא לוי, לירן שמש

ישראל כץ, חיים ברוידא. צילומים עזרא לוי, לירן שמש

ברוידא וקריסטל הם לא היחידים שהביעו התנגדות לנת"צ באחוזה. גם חלק מבעלי העסקים ברחוב ואף מטה מאבק המורכב מתושבי העיר שקם לפני כשנה וחצי, הביעו את התנגדותם הנחרצת לפרויקט. הטענות העיקריות נגד הנת"צ באחוזה הן פגיעה בעסקים בתקופת העבודות ברחוב, ביטול חניות ופניות לטובת הנת"צ, מה שיסרבל ויסבך את התנועה במרכז העיר, והפיכת רחוב אחוזה ל"מסדרון" תנועתי בין כפר סבא לתל אביב שישרת תושבי ערים אחרות כמו כפר סבא והוד השרון.

ברוידא וקריסטל צפויים להפגין התנגדות לפרויקט בפגישה עם השר כץ, אך הזזת הפרויקט או ביטולו במתכונת הנוכחית צפויות להיתקל בקשיים. כרגע קיימות שלוש אפשרויות לגבי עתיד הנת"צ:

הנת"צ יישאר באחוזה – האפשרות הסבירה ביותר. על פי אתר העירייה, העבודות צפויות להתחיל כבר בחודשים הקרובים. אם הפרויקט ימשיך במתכונתו הנוכחית, ברוידא וקריסטל צפויים לביקורת מבעלי העסקים ברחוב ומתושבים שבחרו בהם בשל הקמפיין האינטנסיבי שהציגו כנגד הנת"צ באחוזה.

הנת"צ יעבור לויצמן – הנת"צ יוקם ברחוב הראשי השני של רעננה, ויצמן, במקום באחוזה. אם יוקם במתכונת זו, הנת"צ של רעננה צפוי להתחבר לכביש 541 המקשר בין רעננה והרצליה, דרך רחוב ירושלים, ומשם לנת"צ של הרצליה.

הנת"צ יעבור ל-531 – הקמת הנתיב בכביש 531 צפויה להוזיל את עלויות ההקמה, אך להיות יעילה פחות עבור תושבי העיר.  בבדיקה שביצענו מול חברת "נתיבי איילון", החברה המבצעת של פרויקט הנת"צ, נמסר כי "אין הצדקה להעברת הנתיב לכביש 531, וכי ההצעה עלתה בעבר ונפסלה".

"אין הצדקה להעברת הנתיב לכביש 531". כביש 531. צילום נתיבי ישראל

ניר קריסטל, קרדיט איציק קנטי

ניר קריסטל, קרדיט איציק קנטי

ניר קריסטל מסר: "אנחנו הולכים להסביר את הבעייתיות שאנחנו רואים כרגע. אנחנו מתחילים לשבת עם הצוותים בשביל לבחון את עניין הנת"צ עד הסוף ואת נתוני הבסיס. את מי הפרויקט הולך לשרת? מה יהיו ההיקפים? לפני שאנחנו מדברים על התכנון הפיזי, אנחנו רוצים להבין את כל הרציונל. אנחנו אמרנו שאנחנו לא רוצים להפוך את רעננה למסדרון תחבורתי. משרד התחבורה ונתיבי איילון טוענים שזה לא יהיה המצב, ולכן הם הולכים להציג לנו את כל הפרויקט, מתחילתו ועד סופו, כולל כל החשיבה. אנחנו אמרנו שתפקידנו לדאוג לטובת רעננה. כמובן שהיא לא עומדת לבדה במארג התחבורתי, אבל כרגע תפקידנו להבטיח שהפרויקט תפקידו לשרת את תושבי רעננה. העבודות לא יתחילו לפני שנבין את כל הרציונל. מבחינתנו אנחנו בוחנים את כל האופציות מהתחלה. אין מבחינתנו תורה מסיני, אנחנו רוצים ללמוד, ואז נגבש את ההחלטות ונשתף את הציבור בהכל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכתבה מציגה ראיה די צרה של הנושא, יש אפשרויות נוספות והרבה יותר יעילות.

    אך מעבר לכך, הפגיעה בעסקים בזמן העבודות היא הבעיה הקטנה ביותר של העסקים, הפגיעה הקשה יותר הן בתושבים והן בעסקים תגיע אחרי סיום העבודות ופתיחתו של נתיב מסוכן והרסני, רועש וחסר תועלת לתושבי רעננה.

    מטה ההתנגדות לנת"צ של התושבים מודאג יותר מהפגיעה של הפרויקט בטווח הארוך מאשר הטווח הקצר של משך העבודות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר