רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג
רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

סיעת מרצ מחתימה על עצומה נגד העלאת הארנונה

בעקבות החשיפה בצומת השרון על כוונת העירייה להעלות את הארנונה ב-3.9%, סיעת האופוזיציה מרצ יזמה עצומה שצברה למעלה מ-300 חתימות. רונית וינטראוב: "הכבדת נטל המיסים על התושבים ועל העסקים הפועלים ברעננה שגויה"

פורסם בתאריך: 7.2.19 16:01

סיעת האופוזיציה "מרצ – רעננה חופשית" יזמה אמש עצומה כנגד כוונת העירייה לעלות את הארנונה ב-3.9%. ההעלאה, שנחשפה על ידי "צומת השרון", צפויה לעלות להצבעה בישיבת המועצה ב-21 לפברואר. על העצומה חתמו עד כה כ-300 איש.

"מרצ רעננה חופשית מתנגדת להתייקרות הצפויה במיסי הארנונה ברעננה ותצביע נגד במידה והצעה זו תעלה לאישור מועצת העיר", נכתב בעצומה, "הכבדת נטל המיסים על התושבים ועל העסקים הפועלים ברעננה שגויה והיא בבחינת סטירת לחי מצלצלת למשלמי מיסים בעיר בה אחוז הגביה נע סביב 95%".

רונית וינטראוב, יו"ר "מרצ רעננה חופשית": "מרצ היא בראש ובראשונה תנועה אידיאולוגית שתפקידה להקשיב ולהוביל את הקול החברתי. עשינו זאת לאורך שנים ברעננה גם כחברי קואליציה וגם כשהחלטנו להוביל את האופוזיציה. אנחנו סיעה מנוסה שמכירה את המערכת, ידענו להיות שותפים להחלטות קשות שהיו בלתי נמנעות וגם להאבק בהחלטות שעושות עוול לתושבים".

בעירייה אומרים שצריך עוד מקור מימון, עוד הכנסות. מה לדעתך הם יכולים לעשות מלבד להעלות את הארנונה?

"ראש העיר לשעבר זאב בילסקי גילה בתחילת הקדנציה הקודמת גרעון עצום בתקציב השוטף של העירייה ואימץ את עמדתיו שאין להתמודד עם המצב הקשה באמצעות העלאת ארנונה. הוא גם הוסיף ואמר, שאין לו כל רצון להעניש את התושבים בגין המצב שהיה אז חריג וכלל גם עומס מלוות גבוה בעשרות מליוני שקלים מזה שקיים היום. באותו זמן הוא הדגיש שלא יפגע במערך עובדי העירייה. ההחלטה הייתה על מהלכים של התייעלות שכללו בין השאר ויתור על פעולות בסעיפים הגמישים של ספר התקציב. זה לא היה קל אבל עדיף להתאמץ ולא לבחור בפתרונות קלים. מעבר לפגיעה בתושבים, צריך לזכור שהעסקים שהם עוגן לכלכלה העירונית נאנקים גם כך תחת עול הארנונה. כל עסק שנסגר זו פגיעה בקופת העירייה, כך שצריך לראות את הדברים כמה צעדים קדימה ולא להתפתות לרצון המיידי לקבל תוספת מימון. אני זוכרת שנה שבה המשק נכנס להאטה וכדי מנוע משבר בכלכלת העיר הייתה הערכות מיוחדת לשמור על הקופה העירונית. מי שניצח על ביצוע המהלך שכלל בין השאר דרג בכיר שהפחית משכרו, הוא מנכ״ל העירייה לשעבר אורי קידר. התוצאה הייתה שרעננה נחלצה מהאיזור המסוכן וזכתה בפרס ניהול תקין על איזון ממשרד הפנים. אנחנו מבינים היטב את המורכבות של ניהול הקופה הציבורית וכדאי להפעיל אחריות ויצירתיות אל מול האתגרים".

זאב בילסקי צילום יח"צ

"גילה גרעון עצום ולא העלה ארנונה". זאב בילסקי. צילום יח"צ

כמה זה אפקטיבי? האם את חושבת שבאמת קיים סיכוי שעצומה תשנה את החלטת ההנהגה?

"לנחישות תמיד יש תקווה להצליח, בשנת 2012 פרשתי מתפקיד סגנית ראש העיר ועברתי לנהל מאבקים באופוזיציה שאחד מהם הצליח בגדול, עצרנו את הכוונה להרוס את אחוזה עם תכנית ה-BRT".

מלבד העצומה יש עוד צעדים בהם תנקטו נגד ההעלאה?

"אנחנו ננהג באופן עינייני, לא נסתפק במאבק ואף נתרום מניסיוננו רעיונות שיסייעו לניהול מבוקר ואחראי. מרצ רעננה תעדכן בהמשך על צעדיה הבאים. אנו מקווים שבסופו של יום יחליט ראש העיר להפעיל שיקול דעת ולא להביא לאישור המועצה צו המייקר את הארנונה ברעננה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר